Gjest Blodprøven på akutten etter en b Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Etter jeg var utsatt for en større bilulykke i helgen så havnet jeg på akuttmottaket på mitt lokale sykehus der de sjekket meg fra topp til tå med røntgenbilder og alt mulig, og så plutselig kommer det en sykepleier bort og skal stikke meg i armen for en blodprøve. Noen som vet hva det er for? Var ikke mistanke om promillekjøring eller noe.... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hun sjekket nok promille ja. Tror det er vanlig prosedyre med bilulykker. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det er vel ganske vanlig at dem tar blodprøve for og sjekke etter snusk. Mange som klarer og holde maska selvom de er helt på bærtur.. Veit ikke om det er mulig og se fysiske skader på en blodprøve så det er nok bare rutine sjekk. Gikk det bra? Smalt det skikkelig? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_* Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Siden jeg foretrekker å være anonym da flere jeg kjenner pleier å henge på dette forumet kan jeg ikke si mer enn at jeg skjeinet av veien i 80 km/t (mest sannsynlig uten sikkerhetsbelte) , hoppet over en knaus og knuste veggen på et mindre byggkompleks... Men ja, det gikk fint med meg... Har noen store blåmerker og føler meg jævlig mørbanket men ellers ganske fint =) Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det jeg er redd for er at det skal slå ut på blodprøve at jeg hadde amfetamin/xtc i blodet, selvom jeg ikke var ruset på det i øyeblikket. Men jeg hadde spist 6 (dårlige) xtc tabletter litt over en dag i forveien og jeg er redd for at de skal prøve å bruke dette mot meg når de får svar på blodprøvene om de finner noe der.... Jeg er heller ikke noe junkie, det er sjeldent jeg ruser meg men av en eller annen grunn så var jeg så uheldig at dette skjedde innenfor tidslinjen der de kan spore sånne stoffer i blodet mitt.... Jeg husker faktisk ikke hva som skjedde akkurat når jeg kjørte av veien men jeg vet at jeg hadde fyrt meg opp en sig, og jeg lurer på om jeg bare kan ha fått et HEFTIG nikotinsjokk da jeg ikke hadde spist noe hele dagen.... Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Men jeg hadde spist 6 (dårlige) xtc tabletter litt over en dag i forveien og jeg er redd for at de skal prøve å bruke dette mot meg når de får svar på blodprøvene om de finner noe der.... Nei, tror du de vil bruke noe så tamt som amfetamin eller xtc mot deg? Det er jo ikke sløvende medikamenter i det heletatt. Bare for at du bruker slikt fortjener du å bli satt i en ny bil og gitt samme turen en gang til synes nå jeg, men det er en personlig mening. Edit: Før noen begynner å si at amfetamin og xtc er oppkvikkende så er de sløvende på reaksjonstiden selv om man føler seg kvikkere og mindre trøtt. Endret 16. juni 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 jeg er redd for at de skal prøve å bruke dette mot meg når de får svar på blodprøvene om de finner noe der.... For å si det sånn; forsikringsselskapet kommer garantert til å bruke det mot deg hvis det finnes noen spor. Og da avkorter de forsikringen kraftig - hvis du i det hele tatt får noen. Håper bilen og det andre du evt. ødela ikke koster altfor mange hundre tusen... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Haha, "det er jo ikke sløvende medikamenter i det hele tatt"... Nei det er faktisk ikke det, det er såkalte "uppers" og stikk motsatt av sløvende. Uansett så hadde ikke dette noe med kollisjonen å gjøre i det hele tatt, jeg hadde hatt en lang dag og var litt småtrøtt... Og kanskje var den røyken jeg tok meg nok til føre til at jeg faktisk kræsjet pga at jeg ikke hadde spist noe særlig mat den dagen.... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Men jeg hadde spist 6 (dårlige) xtc tabletter litt over en dag i forveien og jeg er redd for at de skal prøve å bruke dette mot meg når de får svar på blodprøvene om de finner noe der.... Nei, tror du de vil bruke noe så tamt som amfetamin eller xtc mot deg? Det er jo ikke sløvende medikamenter i det heletatt. Bare for at du bruker slikt fortjener du å bli satt i en ny bil og gitt samme turen en gang til synes nå jeg, men det er en personlig mening. Edit: Før noen begynner å si at amfetamin og xtc er oppkvikkende så er de sløvende på reaksjonstiden selv om man føler seg kvikkere og mindre trøtt. Kanskje du bør gå og sjekke kildene dine blueeagle, metamfetamin ble gitt til soldater og jagerflypiloter for ikke så altfor langt tilbake siden da dette ga bedre prestasjons/reaksjonsevne og førte til at pilotene kunne fly mye lenger uten å bli trøtt http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine#Effects Det er uansett offtopic, du kan gå et annet sted og plage andre siden du tydligvis ikke har noe svar på posten min.... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg er sirka 90% sikker på at de ikke kan ta blodprøve av deg vist du ikke sier det er greit, så det må du sjekke opp! Men håper du lærte og bruke sikkerhets belte og ikke kjøre med noe rusmiddler(Helst ikke bruke i det hele tat). Det kunne gått riktig galt for deg, eller noen andre vist det hadde vært noen der. Men etter det jeg har hørt/lest så er ikke amfetamin noe som kjør deg søvnig eller sløv eller noe, jeg har hørt at du blir ''opplagt'' av det.. Er det jeg som er feil nå eller? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg er sirka 90% sikker på at de ikke kan ta blodprøve av deg vist du ikke sier det er greit, så det må du sjekke opp! Men håper du lærte og bruke sikkerhets belte og ikke kjøre med noe rusmiddler(Helst ikke bruke i det hele tat).Det kunne gått riktig galt for deg, eller noen andre vist det hadde vært noen der. Men etter det jeg har hørt/lest så er ikke amfetamin noe som kjør deg søvnig eller sløv eller noe, jeg har hørt at du blir ''opplagt'' av det.. Er det jeg som er feil nå eller? Hvis du ser på posten over så ser du at det stemmer . Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Effects of amphetamines on driving. * attention difficulties and a tendency to fidget * feeling disorientated * lack of coordination * impaired ability to react appropriately and safely control a vehicle * aggressive and dangerous driving and an increased chance of taking unnecessary risks * over-confidence in driving skills, that is not necessarily supported by an actual improvement in driving ability * drowsiness, as the driver can fall asleep as the amphetamines effects wear off (rebound fatigue). Og kjøre så kort tid etter en slik rus er livsfarlig. Høres ut som du kan ha hatt "rebound fatigue". Håper du mister lappen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Effects of amphetamines on driving. * attention difficulties and a tendency to fidget * feeling disorientated * lack of coordination * impaired ability to react appropriately and safely control a vehicle * aggressive and dangerous driving and an increased chance of taking unnecessary risks * over-confidence in driving skills, that is not necessarily supported by an actual improvement in driving ability * drowsiness, as the driver can fall asleep as the amphetamines effects wear off (rebound fatigue). Og kjøre så kort tid etter en slik rus er livsfarlig. Høres ut som du kan ha hatt "rebound fatigue". Håper du mister lappen. Så spørs det om det kan betegnes som "kort tid" når trådstarter tok disse dagen før kjøringen. Nå vet vi jo ikke akkurat antall timer her men eg vil anta vi snakker om 12 timer pluss. Med andre ord er det ikke annerledes en å drikke seg dritings ene kvelden og så settes seg bak rattet 12 timer etter siste pils. Noe veldig mange gjør uten at de burde det. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Kanskje du bør gå og sjekke kildene dine blueeagle, metamfetamin ble gitt til soldater og jagerflypiloter for ikke så altfor langt tilbake siden da dette ga bedre prestasjons/reaksjonsevne og førte til at pilotene kunne fly mye lenger uten å bli trøtthttp://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine#Effects Det er uansett offtopic, du kan gå et annet sted og plage andre siden du tydligvis ikke har noe svar på posten min.... Trådstarter tok jo extacy ca en dag før ulykken. Da har man somregel en saftig nedtur og er trøtt, lei og deprimert. Man har gjerne ikke sovet heller. Lenke til kommentar
Andy Dufresne Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Så spørs det om det kan betegnes som "kort tid" når trådstarter tok disse dagen før kjøringen. Nå vet vi jo ikke akkurat antall timer her men eg vil anta vi snakker om 12 timer pluss. Med andre ord er det ikke annerledes en å drikke seg dritings ene kvelden og så settes seg bak rattet 12 timer etter siste pils. Noe veldig mange gjør uten at de burde det. Nå går det vel lenger tid før amfetamin er ut av kroppen en alkohol. Har du 1,5 i promille tar det cirka 5 timer før nivå er halvert. Mens amfetamin har halveringstid på 7-32 timer. Og kan oppdages inntil 72 timer etter bruk. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Siden jeg foretrekker å være anonym da flere jeg kjenner pleier å henge på dette forumet kan jeg ikke si mer enn at jeg skjeinet av veien i 80 km/t (mest sannsynlig uten sikkerhetsbelte) , hoppet over en knaus og knuste veggen på et mindre byggkompleks... Høres ut som du kanskje sovnet mens du kjørte bil ? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) At de tok blodprøve av deg bør være din siste bekymring. At du ikke skadet andre mennesker bør være din lykke og det som får deg til å bruke hodet neste gang du skal kjøre bil. Beklager om du synes det er strengt tolket her, men slekten vår har ett medlem mindre i dag grunnet den slags kjøring. Endret 16. juni 2008 av Pop Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Det er rutine å ta blodprøve når de mistenker at du har kjørt mens du er påvirket av noe (alkohol eller andre rusmidler). Ja, de kommer mest sannsynlig til å finne ut hva du har tatt, og ja, det kommer til å bli brukt mot det for alt det er verdt, spesielt av forsikrings selskapet. Politiet kommer mest sannsynlig til å banke på din dør snart, da Amfetamin og x er ulovlige substanser. Det at du har brukt det, pluss at de har sett spor av det i kroppen din mens ulykken skjedde, vil nok føre til at du mister lappen i lang tid fremover, og risikerer store bøter + fengsel i en liten tid. min personlige mening (selv om jeg vet du ikke vil høre det): du fortjener det. Både for å være så dum å bruke slike stoffer i det heletatt, og spesielt for å kjøre så kort tid etter at du har brukt det. må også si meg enig med pop. har selv mistet en venn pga av at han kjørte mens han var rus påvirket, og holdt på å miste en slekning fordi han ble truffet av noen som var ruspåvirket. Endret 16. juni 2008 av fatalicus Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hvis man er påvirket av amfetamin, så er det umulig å vurderer hvor trøtt en selv er. Hvis virkningen går ut mens en kjører i 80 km/t langs en mørklagt vei, er nok sjangsen der for at en kjører gjennom noen byggningskompleks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå