Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

våkner til ubehagelig hals

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjelpe lite hvis faren er en gynekolog :p:

Jo, det hjelper faktisk ganske mye. En gynekolog er utdannet som en vanlig lege, bare spesialisert seg innenfor gynekologi. Så han er en vanlig lege, bare spesialisert seg innenfor et område. :)

Det var bare tøys..

Lenke til kommentar

Idiotane? Eg føler Vaio er ein av dei som absolutt bidrar mest til hjelp på helse-delen av forumet. Joda, ein bør ikkje stole 100% på anonyme forslag over internett, men eg får alltid inntrykk av at Vaio har god peil på ting som kan vere galt. Han tek alltid opp systematisk symptomer/relaterte problem og spør og grev hjå trådstartar. Det verkar som om fyren kan sakene sine for å seie det på den måten :)

Respekt!

Lenke til kommentar
Idiotane? Eg føler Vaio er ein av dei som absolutt bidrar mest til hjelp på helse-delen av forumet. Joda, ein bør ikkje stole 100% på anonyme forslag over internett, men eg får alltid inntrykk av at Vaio har god peil på ting som kan vere galt. Han tek alltid opp systematisk symptomer/relaterte problem og spør og grev hjå trådstartar. Det verkar som om fyren kan sakene sine for å seie det på den måten :)

Respekt!

Helt enig. At man plutselig skal kalles idioter, spesielt rettet mot Vaio, er helt galt. Ønsker man å skrive spørsmål på forumet her så er det helt greit, og folk her er ikke idioter!!

Lenke til kommentar

Vaio er medisinstudent og det virker som han har peiling, men når det kommer til helserelaterte spørsmål så er det adskillig mye bedre å ta en tur til legen som faktisk kan foreta en undersøkelse. Husk at Vaios svar her er ett resultat av trådstarters gode eller dårlige beskrivelse av symptomene han opplever. En fysisk undersøkelse vil alltid overgå en slik form for synsing, det KAN nemlig være alvorlig og derfor mener jeg, personlig, at å slå seg til ro med en forklaring basert på slike vage antakelser som man her må innrømme at det faktisk blir kan gjøre vondt mye værre.

Nå var ikke idioter ment som et eksplisitt negativt uttrykk, men mer for å beskrive at de aller fleste her er legfolk og ens helse er faktisk ikke noe man leker med. :)

Red.: Derfor skrev jeg også idioter i hermetegn.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar

At faren min ble ferdig med legestudiet for 10-20 år siden hjelper ikke så veldig mye. Hvis faren min mener noe annet enn noen i forumet når det kommer til medisin så stoler jeg 100% på han. Er det forræderisk å ikke løpe til pappa som en unge og mase om en liten småting mens han er opptatt på sykehuset med å reparere andres liv?

Lenke til kommentar
At faren min ble ferdig med legestudiet for 10-20 år siden hjelper ikke så veldig mye. Hvis faren min mener noe annet enn noen i forumet når det kommer til medisin så stoler jeg 100% på han. Er det forræderisk å ikke løpe til pappa som en unge og mase om en liten småting mens han er opptatt på sykehuset med å reparere andres liv?

Nei, det er ikke forræderisk og ikke løpe til Pappa! :)

Lenke til kommentar
for min del har dev ært sånn nesten hele livet, men først nå de siste ukene at jeg faktisk føler meg syk om morran (slapp, begrenset med "lungeplass", økt slimproduksjon, blir fort andepusten). Ingen joggeturer på meg gitt.

Har du astma?

Lenke til kommentar

Din medisinske historie er skremmende lik min.

Jeg har allergi, men kjenner ikke så mye til den.

Jeg hadde astma når jeg var mindre (10-11 år gammel).

Jeg har akkurat samme symptomene som deg.

Hvis du finner ut av hva det er setter jeg pris på om du poster det slik at jeg også kan sjekke meg for det samme :)

Lenke til kommentar

HAr samme greiene og, har kommet fram til at det må komme av trekk når jeg sover. Sover feil vei i sengen innimellom og det hjelper (vinduet rett over hodet i sengen er ikke helt tett). Har også allergi og har vokst av meg astma

Endret av knetrom
Lenke til kommentar

ja, skal prøve å sove litt forskjellig de neste dagene. Jeg har muligens en litt mer utsatt hals enn andre(?) blir bare hoven og sår der når jeg blir syk, aldri feber elns.

kom fram til at det kan være:

1) tørt rom/mye støv

2) åpent vindu

3) snorking/åpen munn

4) tørr hals

lider ikke noe særlig av eksem, hendte jeg flasset noen steder på armen og ansiktet og andre steder en periode når jeg var 8-13, men det skjedde aldri igjen siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...