mau5trap Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hei. Ettersom min egen laptop er på service atm med ødelagt hovedkort låner jeg den bærbare maskinen til moren min (hun fikk den av jobben, men bruker den aldri ). Men jeg har et uvanelig problem når jeg på internett. Enten jeg bruker internett explorer eller firefox så hender det av og til at enkelte sider ikke loader skikkelig. De to sidene jeg har mest problemer med er facebook og youtube. Av og til fungerer de som de skal, andre ganger klarer bare ikke nettleseren å åpne de skikkelig. Et bilde sier mer en 1000 ord. Slik ser f.eks facebook ut når nettleseren bare ikke vil. Andre ganger fungerer det helt fint Lenke til kommentar
jeantea Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Hei. Ettersom min egen laptop er på service atm med ødelagt hovedkort låner jeg den bærbare maskinen til moren min (hun fikk den av jobben, men bruker den aldri ). Men jeg har et uvanelig problem når jeg på internett. Enten jeg bruker internett explorer eller firefox så hender det av og til at enkelte sider ikke loader skikkelig. De to sidene jeg har mest problemer med er facebook og youtube. Av og til fungerer de som de skal, andre ganger klarer bare ikke nettleseren å åpne de skikkelig. Et bilde sier mer en 1000 ord. Slik ser f.eks facebook ut når nettleseren bare ikke vil. Andre ganger fungerer det helt fint Jeg synes det ser ut som at den ikke greier å hente all informasjonen den trenger. Enten noe rart med nettforbindelsen, evt at PC-en sliter med å kjøre nettleseren så mye at du ikke har arbeidskraft til å la nettleseren gjøre jobben sin. Er riktignok ikke noen ekspert på dette. Men har opplevd lignende med trege nettlinjer, og gamle datamaskiner. (kan være PC-en er proppfull med spyware som dreper linja di) Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 linjen min fungerer helt fint den. Merker ikke noe forskjell på internetthastigheten på denne maskinen og når jeg bruker min egen. Men det som er rart er at det fungerte helt fint før. Tror alikevell jeg burde kjøre en spyware sjekk ja Btw, boller og brus til alle som poster Lenke til kommentar
jeantea Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 linjen min fungerer helt fint den. Merker ikke noe forskjell på internetthastigheten på denne maskinen og når jeg bruker min egen. Men det som er rart er at det fungerte helt fint før. Tror alikevell jeg burde kjøre en spyware sjekk ja Btw, boller og brus til alle som poster Haha. Okai. Da kan jeg ikke forestille meg hva det kan være (annet enn spyware/gammel pc) Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Prøv å tømme Cache i en eller begge nettleserne og se om det ikke fikser biffen. Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Prøv å tømme Cache i en eller begge nettleserne og se om det ikke fikser biffen. Greenhorn alert. Åssen gjør jeg det? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 I Firefox er det et valg i Clear Private Data menyen. Sitter på en mac, så kan ikke veilede deg om du sitter i Windows. Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 I Firefox er det et valg i Clear Private Data menyen. Sitter på en mac, så kan ikke veilede deg om du sitter i Windows. gjort det allerede. intet resultat Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg sliter litt med det samme problemet, men det er kun når jeg bruker Firefox 3. Har du prøvd f.eks Opera? Den fungerer uten problemer hos meg. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Nå med den ferdige versjonen av FF3 så forsvant dette problemet for meg. Hvis du fremdeles har problemet med både nyeste opera og nyeste firefox 3, så kan det kanskje være en innstilling i brannmuren din? Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Nei, nå begynner det igjen. Med den siste versjonen av FF3 også Kommer nok til å gå helt over til Opera nå. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Prøvde nye FF3 en god del på x`en sin bærbare i stad, og merka ikke noe til problemet der så det er nok ikke Mozilla sin feil. Men det er mystisk at den holder på sånn akkurat på min pc Det har heller ikke noe med overfylt cache eller noe av det andre som er nevnt her, siden jeg formaterte pc`n for et par uker siden, og den holdt på sånn før det og. Jeg skal igang med en ny formatering nå, og hvis en nyinnstallert FF3 holder på sånn igjen etter det så går vel dette inn i historien som nok et pc problem det knapt finnes et svar på. Bl.a her på hardware.no siden pleier den å henge seg opp. Når den skal lese siden "track.adform.net" (det er ihvertfall det som står nederst til venstre i statusfeltet) så henger den seg opp. Det som er rart er jo at det kun skjer nå og da, og det går alltid til slutt hvis jeg bare trykker på refresh knappen noen ganger. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Det kan være at det er mye pakketap (datatap) om det er en trådløs forbindelse slik at PCen kun mottar en ufullstendig nettside som den forsøker å vise etter beste evne. Se om frekvensen av feillasting går ned om du setter deg nært aksesspunktet/trådløsruteren. Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Er tilkoblet med kabel Har nå igjen formatert og innstallert alt pånytt, men Firefox fortsetter å tulle. Kan det være en innstilling i ruteren eller adsl modemet tro? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) kan vel teste den hypotesen ved å brenne en Ubuntu-CD å boote fra og surfe med. Endret 21. juni 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå