Gå til innhold

Ingen av browserene fungerer skikkelig

Anbefalte innlegg

Hei. Ettersom min egen laptop er på service atm med ødelagt hovedkort låner jeg den bærbare maskinen til moren min (hun fikk den av jobben, men bruker den aldri :p). Men jeg har et uvanelig problem når jeg på internett. Enten jeg bruker internett explorer eller firefox så hender det av og til at enkelte sider ikke loader skikkelig. De to sidene jeg har mest problemer med er facebook og youtube. Av og til fungerer de som de skal, andre ganger klarer bare ikke nettleseren å åpne de skikkelig. Et bilde sier mer en 1000 ord. Slik ser f.eks facebook ut når nettleseren bare ikke vil. Andre ganger fungerer det helt fint

post-76713-1213570401_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Ettersom min egen laptop er på service atm med ødelagt hovedkort låner jeg den bærbare maskinen til moren min (hun fikk den av jobben, men bruker den aldri :p). Men jeg har et uvanelig problem når jeg på internett. Enten jeg bruker internett explorer eller firefox så hender det av og til at enkelte sider ikke loader skikkelig. De to sidene jeg har mest problemer med er facebook og youtube. Av og til fungerer de som de skal, andre ganger klarer bare ikke nettleseren å åpne de skikkelig. Et bilde sier mer en 1000 ord. Slik ser f.eks facebook ut når nettleseren bare ikke vil. Andre ganger fungerer det helt fint

Jeg synes det ser ut som at den ikke greier å hente all informasjonen den trenger. Enten noe rart med nettforbindelsen, evt at PC-en sliter med å kjøre nettleseren så mye at du ikke har arbeidskraft til å la nettleseren gjøre jobben sin. Er riktignok ikke noen ekspert på dette. Men har opplevd lignende med trege nettlinjer, og gamle datamaskiner.

(kan være PC-en er proppfull med spyware som dreper linja di)

Lenke til kommentar

linjen min fungerer helt fint den. Merker ikke noe forskjell på internetthastigheten på denne maskinen og når jeg bruker min egen. Men det som er rart er at det fungerte helt fint før. Tror alikevell jeg burde kjøre en spyware sjekk ja :)

Btw, boller og brus til alle som poster :D

Lenke til kommentar
linjen min fungerer helt fint den. Merker ikke noe forskjell på internetthastigheten på denne maskinen og når jeg bruker min egen. Men det som er rart er at det fungerte helt fint før. Tror alikevell jeg burde kjøre en spyware sjekk ja :)

Btw, boller og brus til alle som poster :D

Haha. Okai. Da kan jeg ikke forestille meg hva det kan være (annet enn spyware/gammel pc)

Lenke til kommentar

Prøvde nye FF3 en god del på x`en sin bærbare i stad, og merka ikke noe til problemet der så det er nok ikke Mozilla sin feil. Men det er mystisk at den holder på sånn akkurat på min pc :shrug:

Det har heller ikke noe med overfylt cache eller noe av det andre som er nevnt her, siden jeg formaterte pc`n for et par uker siden, og den holdt på sånn før det og.

Jeg skal igang med en ny formatering nå, og hvis en nyinnstallert FF3 holder på sånn igjen etter det så går vel dette inn i historien som nok et pc problem det knapt finnes et svar på.

Bl.a her på hardware.no siden pleier den å henge seg opp. Når den skal lese siden "track.adform.net" (det er ihvertfall det som står nederst til venstre i statusfeltet) så henger den seg opp. Det som er rart er jo at det kun skjer nå og da, og det går alltid til slutt hvis jeg bare trykker på refresh knappen noen ganger.

Lenke til kommentar

Det kan være at det er mye pakketap (datatap) om det er en trådløs forbindelse slik at PCen kun mottar en ufullstendig nettside som den forsøker å vise etter beste evne.

Se om frekvensen av feillasting går ned om du setter deg nært aksesspunktet/trådløsruteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...