sirmcrae Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Jeg venter på et Antec Twelve Hundred kabinett med en 1kw strømforsyning fra Antec TPQ serie. Hvolke hovedkort bør jeg skaffe, eneste jeg vil at det skal støtte DDR3 og de siste nye prosessorene som er nå. Kommer til å ha en 3 ghz fra Intel(duo) i det fra starten siden det er få programmer som støtter quad core enda. Skal bruke det til både spilling (Age of conan) og noe bildebehandling, blir et bra skjermkort i starten, og vil ha mulighet å benytte de 9 harddisk plassene bak viftene etterhvert, så hvilket hovedkort bør jeg velge. Trenger ikke være for overklokking siden det tror jeg ikke skjer, vil bare ha et bra kort som jeg kan ha en stund selv om jeg går fra 32 til 64 bits versjon av Vista etterhvert hvis det lønner seg da. Vil kjøre ddr3 på 2-4 gb i starten. Muligens 3 disker i raid 5 for både kjappere og sikrere lagring og en harddisk som er kjappere slik som 10000 rpm. Samt kunne utnytte de 8(6) viftene som er i dette kabinettet slik at det blir god kjøling Men hva bør jeg velge. Endret 15. juni 2008 av sirmcrae Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hovedkort Gigabyte GA-X48T-DQ6. Viftene kan du utnytte ved å koble dem direkte til PSU om det ikke er nok uttak på hk. Følger sikkert noen overganger med kabinettet. Om du skal kjøpe mer RAM seinere så husk å kjøp 2Gb moduler nå (ikke 2x1Gb) ellers slipper du fort opp for RAM sokler. Endret 15. juni 2008 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå