Gå til innhold

Ungdomsspill til wii?

Sebgun

Anbefalte innlegg

Heisann..

Er det noen som vet ca. hvor mange ungdomsspill som finnes til wii. Skal snart kjøpe ny spillmaskin og valget mitt står mellom wii og xbox 360. Vet jo at Super Smash Bros Brawl snart kommer ut, men det ville jo ikke være så smart å kjøpe wii kun for å spille dette spillet. Xbox 360 derimot har mange flere ungdoms- og voksenspill, bla. Ninja gaiden 2 og assasin's creed. Har veldig lyst til å spille SSMB, men hvis jeg ikke finner andre spill blir nok valget mitt en xbox 360.

Noen som har tips :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om MK , SMG, SSMB osv er barnevennlige spill, så kan de godt nytes av spillere i alle aldere syns jeg. Men Xbox360 har vært på markedet lenger og sikter også mer inn på hardcore gaming enn Nintendo gjør. Derfor hvis du er ute etter slike spill er Xbox360 kanskje bedre for deg. Prisen på den er jo ikke så ille.

Jeg har spilt masse på Wii, og det er ingen spill i Xbox som noen gang kan erstatte eventyrspill som Zelda.

Lenke til kommentar
Heisann..

Er det noen som vet ca. hvor mange ungdomsspill som finnes til wii. Skal snart kjøpe ny spillmaskin og valget mitt står mellom wii og xbox 360. Vet jo at Super Smash Bros Brawl snart kommer ut, men det ville jo ikke være så smart å kjøpe wii kun for å spille dette spillet. Xbox 360 derimot har mange flere ungdoms- og voksenspill, bla. Ninja gaiden 2 og assasin's creed. Har veldig lyst til å spille SSMB, men hvis jeg ikke finner andre spill blir nok valget mitt en xbox 360.

Noen som har tips :hmm:

Skal du bare kjøpe én av dem, og ønsker spill som Assasin's Creed og fightere tror jeg nesten du bør gå for Xbox 360. Soul Calibur og Street Fighter 4 er jo ikke så veldig langt unna.

Ellers skal det jo sies at SSBB er et fantastisk spill, likte du forgjengerne vil du elske Brawl. Så skjønner at det ikke er et lett valg. Personlig liker jeg Wii'en min bedre enn 360'en, men hadde jeg vært 14-16år tror jeg 360'en ville vært førstevalget.

Lenke til kommentar

Super Mario Galaxy, Mario Kart Wii, Mario Strikers Charged Football og en hel haug med Virtual Console-spill er blant spill jeg er veldig fornøyd med. SSBB blir sikkert også bra.

Virtual Console:

Super Mario Bros. 1

Super Mario Bros. 3

Super Mario 64

Mario Kart 64

Jeg er 15 år, og Nintendo Wii var den første spillkonsollen jeg kjøpte selv. Er veldig fornøyd med mange av spillene jeg har... Har aldri vært en hardcore gamer, dog, så Wii var liksom den første konsollen jeg fikk lyst til å kjøpe. Jeg kjøpte den egntlig bare fordi jeg syntes styringssystemet så så utrolig kult ut, men nå er jeg glad i mange spill også - uvesentlig i forhold til styringssystemet.

Legg merke til at det nesten bare er Mario-spill i "lista" mi. Utrolig mange bra Mario-spill til Wii!

En ting til... Hvis du spiller mye alene, ville jeg kanskje ikke kjøpt Wii. Jeg spiller mye sammen med andre, gjerne 3-4 stk, og det er mange bra partyspill til Wii - spesielt Mario Kart er G-E-N-I-A-L-T. MSCF er også veldig gøy. Kjøpte Zelda, men har egentlig aldri likt det (er så dårlig på å finne ut hvordan jeg gjør ting.)

Prismessig har konsollen en lav innkjøpspris, men UTROLIG dyrt utstyr. Spillprisene er jo på lik linje med andre konsoller. Sett at du skal ha følgende:

- Nintendo Wii Konsoll inkl. 1 stk Wii Remote og Nunchuck

- 3 Remotes

- 3 Nunchucks

- 3 Classic Controllers

Prisen på dette ville vært kr 5586,- + frakt på LEFDAL.no (regner med at det er samme pris i butikk.) Konsollen koster 2000 kr, kontrollerne koster 3500 kr. Mitt tips, om du vil spare gode penger, er å kjøpe på eBay. Selv bruker jeg alltid selgeren uk_elsie_stoys (tidligere smart_games_shop). Inkl frakt ville prisen på disse kontrollerne blitt ca 1740 kr. Det er nøyaktig halv pris av det kontrollerne ville kostet på LEFDAL. Pga overpriset frakt og underpriset produktpris kommer det mva-fritt inn i Norge. Genialt.

Lykke til med valget! :)

(Oiii, kjempelangt, rotete innlegg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...