Gå til innhold

Trenger ny musikkspiller og ny telefon, kanskje N82 er tingen?

Anbefalte innlegg

Både mp3-spilleren og mobilen min synger på siste verset. Heldigvis er skattepengene like rundt hjørnet. Anmeldelsene av N82 virker fristende. Har en Zen Vision M nå, men føler ikke behov for å gå rundt med hele platesamlingen på lomma til enhver tid. Film-muligheter bryr jeg meg ikke så mye om at det betyr noe fra eller til om dingsen er god til det. Altså har jeg i årene med stor harddisk-spiller innsett at så mye funksjonalitet trenger jeg rett og slett ikke. Musikk er viktigst.

Jeg står mellom å kjøpe meg en musikkspiller i 1500-kroners-klassen og en mobil, eller kjøpe en N82 i stedet. Føler egentlig ikke at det er noen mp3-spillere der ute som virker fristende akkurat nå, og med Creatives nye produktlinje om hjørnet tror jeg kanskje ikke at jeg gidder å kjøpe en slik ting akkurat nå hvis jeg kan ha det i en telefon i stedet. Det det står på er egentlig om jeg kan være fornøyd med N82 som mp3-spiller, og da er lydkvalitet selvsagt viktig. Jeg innbiller meg ikke at det går an å få perfekt lyd ut av en liten dings, så "bra nok" holder, bare den kan drive et par vanlige hodetelefoner skikkelig. Er den kanskje også "bedre enn Ipod", selv om den ikke var med i den testen? Kan den spille FLAC?

At den har radio er også stas, men jeg har hatt mobiler som "har" radio før, bare med riktig utstyr tilkoblet.

Batteritid er selvsagt også et moment når musikklytting kan gjøre meg uten ringemuligheter. Går det forresten an å stille den inn til å nekte å spille musikk når batterinivået når et visst punkt?

Har lyst på ny dings, og er egentlig mest ute etter gode unnskyldninger, eventuelt noen som har N82 og kan skrike ut om at jeg bør holde meg unna hvis musikkfunksjonen betyr noe.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha tlf, og mp3 i en og samme så er nokia riktig valg. jeg har hatt bådde Nokia og Sony E, innen de siste seks månedene og Nokia har vært den beste, den har bedre lyd og bedre Handsfree input. men Nokia N82 er ikke det beste NSeries valget så du burde heller gå for Nokia N95, N95-8GB eller vente litt til N96 kommer ut i butikkene.

Lenke til kommentar

Nokia N82 er et godt valg. Har hatt den i ca. 7 måneder nå og er storfornøyd enda. Har et 8GB minnekort og jeg syns det virker utmerket sammen. En liten ting bare, er at den kan bruke litt tid når man skal inn i musikkbibloteket og galleriet om man har mye på minnekortet, men selv syns jeg ikke dette trekker ned helhetsinntrykket. Bildene er ikke noe å klage på og lydkvaliteten er heller ikke noe å trekke ned på. Kan lønne seg å ha noen gode hodetelefoner til.

Lenke til kommentar

Ser fin ut den, men jeg er ikke så glad i SE, og den ekstra dingsefaktoren på N82 frister (GPS og særlig WiFi ser jeg for meg at jeg faktisk kommer til å ha nytte av). Touchscreen vil jeg heller ikke ha. Virker lekrere, men ikke like innholdsrik.

N95/96 blir litt i dyreste laget, og jeg vil helst ha candybar. Film-mulighetene som disse selges på kommer jeg nok ikke til å benytte meg av uansett.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Ser fin ut den, men jeg er ikke så glad i SE, og den ekstra dingsefaktoren på N82 frister (GPS og særlig WiFi ser jeg for meg at jeg faktisk kommer til å ha nytte av). Touchscreen vil jeg heller ikke ha. Virker lekrere, men ikke like innholdsrik.

N95/96 blir litt i dyreste laget, og jeg vil helst ha candybar. Film-mulighetene som disse selges på kommer jeg nok ikke til å benytte meg av uansett.

Høres ut som N82 er det rette for deg. Har den selv med 8 GB minnekort jeg også og er kjempefornøyd.

aanseth

Lenke til kommentar

De to viktigste aberne for min del blir knappene og byggekvaliteten. Har bare så vidt fått fingret litt med en utgave, og den virket litt vel knirkete. Tror uansett ikke at jeg kommer til å bruke knappene på en slik måte at det blir et problem, men det hadde vært ergerlig hvis jeg kjøpte N82-en nå, og så kommer Nokia om et par måneder med en omtrent tilsvarende telefon bare med bedre knapper. På den annen side har jeg følelsen av at omtrent alle fiffige telefoner i dag har sånne små knoteknapper, og går den i stykker av ting den burde tåle har man jo reklamasjonsrett ...

Lenke til kommentar

om du ønsker kan du kjøpe N82 til 1,- med NetCom Mewe600.

Ingen mnd avg, men du binder deg til mewe i 1 år og en minimumsfakturering på 600,-

alt av fasteavg og priser på tilegstjenestene er inkl i minimumsfakt, så om du har regninger på over 600 i dag lønner det seg.

60 øre per SMS og per min

Lenke til kommentar
Det det står på er egentlig om jeg kan være fornøyd med N82 som mp3-spiller, og da er lydkvalitet selvsagt viktig. Jeg innbiller meg ikke at det går an å få perfekt lyd ut av en liten dings, så "bra nok" holder, bare den kan drive et par vanlige hodetelefoner skikkelig. Er den kanskje også "bedre enn Ipod", selv om den ikke var med i den testen? Kan den spille FLAC?

Er god lydkvalitet ja :) . Bedre enn på Iphone vil jeg si, men ikke så veldig mye. En god mp3 spiller vil være mye bedre. Du kan spille av FLAC med 3. part programvare, men er ingen vits å ha FLAC på mobilen siden den ikke greier å utnytte det i forhold til mp3 med god kvalitet. FLAC tar også noe sinnsykt med plass.

Batteritid er selvsagt også et moment når musikklytting kan gjøre meg uten ringemuligheter. Går det forresten an å stille den inn til å nekte å spille musikk når batterinivået når et visst punkt?

Batteriet er helt klart det største minuset med mobilen. Er greit så lenge du ikke bruker mobilen hele tiden og da kan den faktisk vare 3-5 dager :) . Lurt å skru lysstyrken på skjermen til minium ;) .

Kjøp iPhone 3G

Iphone har sugent kamera og dette var viktig for trådstarter.

er det like greit å kjøpe m95 8gb eller vente på n96?.. den kommer vel snart

Nokia N95 8 GB koster en god del mer (4599,-) enn Nokia N82 (3295,-).

De to viktigste aberne for min del blir knappene og byggekvaliteten. Har bare så vidt fått fingret litt med en utgave, og den virket litt vel knirkete. Tror uansett ikke at jeg kommer til å bruke knappene på en slik måte at det blir et problem, men det hadde vært ergerlig hvis jeg kjøpte N82-en nå, og så kommer Nokia om et par måneder med en omtrent tilsvarende telefon bare med bedre knapper. På den annen side har jeg følelsen av at omtrent alle fiffige telefoner i dag har sånne små knoteknapper, og går den i stykker av ting den burde tåle har man jo reklamasjonsrett ...

Så lenge du ikke har store fingre er knappene faktisk ganske gode. Navigeringsknappen er ikke så veldig god, men funker helt greit :) . Er en del folk som opplever at knappene starter å knirke, har selv ikke opplevd dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...