Gavekort Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hei! Jeg har satt sammen en fin gammel pc uten kabinett (ops: Dette har ingenting med saken å gjøre) Så jeg starta pcen, formaterte uten noen problemer. Så var jeg så smart at jeg skulle overklokke pcen.. Så jeg gikk inn på bios og satte vcore til 1,5 - 1,6 V eller noe.. og (ettellerannet til cpu) til 200Mhz.. (FSB?) Så kommer ikke det kontroll pipet (ikke engang kritisk feil pipet), og når jeg restarta pcen så starter viftene, og tastaturet blinker alle 3 led en gang. Har tilbakestilt cmos uten hell (Jumpersetting og tatt ut batteri), og prøvd å starta uten ram, HDD, dvd-rom, skjermkort eller cpu. Så det er hovedkortet som svikter. Litt hjelp? Specs: HK: Msi K7N2 Delta CPU: AMD Athlon XP 2,0Ghz (Trolig 2004-model) (Socket 462) PSU: 400 Watt Edit: Kan ikke fatte hvordan jeg klarte å tro at Vcore var på 4,9 V.. Edit2: starta hovedkortet uten noen ting for å feilsøke, så det er hovedkortet (+ at jeg gjorde innlegget litt mer serriøst) Edit3: La til specs. Endret 17. juni 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 øh, vcore på 4,9v? Hvis det stemmer er det ikke rart den ikke starter. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det må være en maskin av vedlig "god gammel årgang" om det er mulig å sette Vcore så høyt. 200 MHz på CPU sier du. Hva slags komponenter er dette da? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Haha, tror jeg sa litt feil, mente 1,5v ++ Men det er snakk om en Athlon XP på 2,0 Ghz, trolig en 2004 model. FSB eller noe var det jeg satte til 200Mhz. Tror det er hovedkortet som er sviktet. Siden det også blir belastet under overklokking og det ikke vil starte alene. Edit: Formuleringsfeil. Endret 17. juni 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 For lite Vcore sannsynligvis. Athlon xp 3200+ hadde Vcore på 1.65 Regner med at denne trenger mellom 1.65 til 1.75Vcore. Fjern batteri etter at du har switchet Cmos jumperen, husk også å plugge ut strømforsyningen og trykk på power knappen flere ganger for å laste ut all strøm. Så er det vel bare å starte opp igjen. Noen Msi hovedkort er derimot notorisk for å ta selvmord ved feilinnstillinger I bios, ikke så mye man kan gjøre da Volt regulatorene rett og slett tar kvelden, men dette er kun ved ekstreme tilfeller. Link til Amd database : http://www.techpowerup.com/cpudb/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg update nettopp med at jeg starta uten CPU. (altså lav Vcore har ingenting å gjøre) Men jeg har et MSI K7N2 delta, så hvis det har lagt seg selv inn på dødsleie så er det vel det som er problemet.. (?) Altså: Hovedkortet (alene) vil ikke gi fra seg kontrollpipet, og Cmos er resettet med å både skifte jumper og fjerne batteri, så starte pcen i 20 sekund, og puttet tilbake. Edit: Formuleringsfeil (må vurdere å sove om nettene) Endret 17. juni 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 En ting mange ikke gjør når dem tar ut batteriet er å kortslutte kretsen hvor batteriet stod. Det kan hjelpe. Bruk biners, siden på batteriet, en kniv, et skrujern ( du tar poenget..) for å kortslutte denne kretsen, og se om det har noen effekt. Jumper på være på når du gjør dette. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 En ting mange ikke gjør når dem tar ut batteriet er å kortslutte kretsen hvor batteriet stod. Det kan hjelpe. Bruk biners, siden på batteriet, en kniv, et skrujern ( du tar poenget..) for å kortslutte denne kretsen, og se om det har noen effekt. Jumper på være på når du gjør dette. Skal jeg starte pcen mens jeg gjør dette? Skal jumperen stå på "Clear" eller "keep" ? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) *ops* Endret 17. juni 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå