Gå til innhold

pc/mac redigering ???

Anbefalte innlegg

Hei

Har stasjoner pc, men vurderer sterk å kjøpe Mac powerbook 17" når den kommer til Norge.

Skal bruke den mest til video redigering,er det tilfelle at Macen aldri kresjer,og kan noen si meg om 1gigaherts prosesoren til macen kan vere like rask som pc prosorer 2,5-3 gigaherts.

Macen har også bare hardisk på 4200rmp,vil ikke dette gjøre at den er litt treg i forhold til disker på 5800 eller 7200 rmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

....alt ettersom hvilke tester man stoler på så er det store forskjeller begge veier, siden cpu'ene behandler alt på to forskjellige måter...har sett tester hvor 1 Ghz har banka dritten ut av 2 og 2.5 Ghz pentium baserte maskiner....og det er mange som er motsatt vei...hvem som passer til ditt bruk/du stoler mest på er opp til deg :)

Lenke til kommentar

De bärbare Mac'ene er vel egentlig ikke dyre i det hele tatt. Finner du en raksere PC med samme störrelse på skjermen, samme tyngde og batteritid til en bedre pris så skal du väre veldig flink!

Jeg vet hvertfall at min neste maskin kommer til å bli en bäbar Mac. Hvorfor?

Fra förste stund får man fölelsen av at maskinen er glad i deg. Dette förer til at man blir glad i maskinen og tar godt vare på den.

Lenke til kommentar

Jeg ville vente en liten stund fordi da kommer det en ny Apple PowerBook. Den vil i følge mange få en 15,4" skjerm og ganske like spes. som 17". Og 15,4" er stort nok i massevis. Kanskje en måned så er den her... (Noen har også sagt i morgen uten at jeg vet så mye mer!)

Lenke til kommentar

Hei,

dersom du føler at redigering og bildebehandling er så viktig for dine interesser eller arbeid, så må du gjerne gjøre det.

Men, så er det opp til deg hvor mye du vil betale.

Kanskje du kan kjøpe en brukt først og prøve den ut en stund.

Deretter kan du kjøpe en flunkende ny G4!

Ellers må jeg innrømme at jeg begynner å bli passe lei av at min bærbar PC, krasjer litt for ofte :oops:

Mvh,

Nasir I.

www.barbara.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...