Gå til innhold

Hvilken sang hører du på nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å fortelle kort om låten/gruppen dere hører på? Jeg tror tråden kan bli litt mer spennende å følge med på da. ;)

 

Fire and water / Free

Free er en engelsk Rock-gruppe som slapp albumet Fire and Water (som gjorde dem kjent verden over)i 1970.

Fireandwater_albumcover.jpg

Free bestod av:

Paul Rodgers - vocals

Paul Kossoff - guitar

Andy Fraser - bass

Simon Kirke - drums

Stilarten på musikken deres er tung blues-rock inspirert av blant annet bluesgitarlegenden Jimi Hendrix. Videre er det kansje værdt å nevne at gitaristen deres Paul Kossoff skal ha vært en stor inspirasjonskilde til AC-DC gitarist Angus Young.

 

EDIT: Jeg følte det var noe feil da jeg skrev navnet til Jimi Hendrix. Nå er det i værtfall rett! :p

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Van Halen - Runnin' With The Devil

 

Van Halen er en gruppe som ble dannet på tidlig 70-tallet, under den gang navnet Mammoth. I 1978 lanserte de sitt første studio album under navnet Van Halen, hvor blant annet Runnin' With The Devil var første spor på plata. Albumet ble for mange en milepæl innen rock sjangeren. På denne tiden bestod bandet av: David Lee Roth (Vokalist), Michael Anthony (Bass), Edward Van Halen (Gitar og senere keyboard) og broren Alex Van Halen (Trommer).

Bandet går under stilen Rock, Hard Rock, Classic Rock, Heavy Metal - ish. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...