Movieheart Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 For noen år siden arvet jeg det gamle kompaktkameraet til pappa etter at han kjøpte seg et nytt digitalt speilreflekskamera. Til å begynne med tok jeg en del bilder, men den siste tiden har det dabbet bare mer og mer av. Jeg ble mer interessert i film og for noen dager siden nå kjøpte jeg meg et digitalt videokamera. Da har jeg ikke bruk for det kameraet som jeg arvet av pappa og har derfor tenkt å kvitte meg med det. Men så er det slik at det er et kamera som begynner å bli fryktelig gammel. Det er altså et Canon PowerShot G3. Jeg er litt i tvil om hva jeg skal gjøre med det. Har tenkt på å selge det, men jeg vet ikke om det er noen særlig stor interesse for det på markedet. Man får jo kameraer som er mindre og som tar like gode bilder nå til rundt 1000-lappen så jeg kan jo ikke ta så mye for kameraet. Så jeg spør da dere brukere her i Digital foto delen, om dere vet om det er noen stor interesse for dette kameraet? Eventuelt om dere har noen tips til hva jeg kan gjøre med det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Det er faktisk et helt ypperlig kamera, spesielt for en som ikke er veldig interessert i foto, men ønsker topp bildekvalitet. Fordi din påstand om at du får bedre kameraer til 1000-lappen stemmer ikke. Du får bare mer megapiksler, men i sum dårligere bildekvalitet. Det er fordi mp bare er en liten del av kvaliteten. Den fabelaktige optikken i G3 overgår alt annet på markedet fremdeles, sett bort fra sine egne etterkommere + noen få andre. Deri ligger den egentlige bildekvaliteten. Ta en kikk på dette bildet her. Det er tatt med en G3. Ok, det har gått mer enn en runde i Photoshop i etterkant, men det forteller likevel mye om hvor utrolig gode Canons G-serie er. Uansett hvor gammel modell. Jeg hadde beholdt det, i og med at du ikke kan få så mye for det. Og alle ønsker vel å eie et godt kamera, selv om man ikke bruker det så mye. G3 duger skjønner du. "Pianostemmer" av Andrzej Dragan: Endret 22. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Det er faktisk et helt ypperlig kamera... Gammelt men ypperlig ja.... Videokameraet ditt er sikkert større og tyngre og tar langt fra så gode stillbilder som ditt G3 kamera gjør, derfor vil jeg anbefale deg å beholde det. Ett kamera er alltid greit å ha og man vet jo aldri, kanskje interessen for stllbilder kommer tilbake Endret 22. juni 2008 av Zatuu Lenke til kommentar
G3 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Jeg har også en G3, og bruker den stadig vekk. Den er utmerket på de fleste områder, bortsett fra at den er treg. Men har du tid, og skal ta bilder med en fin optikk, så har du et flott kamera. Du vil bli overrasket over resultatet. Endret 22. juni 2008 av G3 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 For det første så er videokameraet mitt lettere enn hva G3 er. Samtidig så tar videokameraet gode nok bilder for mitt bruk. Her er et eksempel på et bilde jeg tok nettopp: Som dere ser er det ikke akkurat ypperste kvalitet, men mer enn godt nok for mitt bruk. Har en pappa som tar glitrende bilder med sitt Nikon D300 så vi er godt nok dekket på den delen her i familien. Så når jeg da har begge funksjonene i et og samme kamera, blir det nok slik at G3 kameraet ligger å drar støv istedet. Synd å si det for det er jo et glimrende kamera som dere sier. Men så har jeg som sagt blitt mer interessert i film. Foto blir liksom så kjedelig i forhold. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det virker som om du egentlig har bestemt deg før du spør. Da kan jeg ikke annet enn å lure på hvorfor du stiller spørsmålet. Bare for å tenke litt høyt? Greit nok, det. Men, i så fall hadde det kanskje vært realt og sagt fra om det, sånn at folk er klar over det når de eventuelt svarer. Det har noe med respekt for hjelpsomme og kunnskapsrike mennesker sin tid å gjøre. Ikke oppfatt dette som en surmaga utblåsing. Det er mer ment som ord til ettertanke Forøvrig er jeg overbevist om at du kan ta mye bedre bilder med G3 enn det du viser nå. Ditt nye videokamera er sikkert bra når det gjelder levende bilder, men stillbildekvaliteten virker på linje med dårlige mobilkameraer. Hvis du vil ha råd. Så er mitt å ta en del bilder med begge kameraene av samme motiv, og så sammenligne resultatene direkte. Så bestemmer du deg ut fra det du selv ser. Men vent gjerne litt, for nå kan det hende du lar deg lure av at videokameraet ditt er nytt for deg. Det kan gjøre deg litt blind for svakhetene. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Da beklager jeg hvis det virket som om jeg ikke hadde bestemt meg. Trodde det var klart at jeg hadde bestemt meg for å kvitte det. Spørsmålet var vell egentlig om folk hadde noen tips til hvordan jeg kunne kvitte meg med det. Men men... Så klart er jo G3 mye bedre til å ta stillbilder enn videokameraet, men som sagt så er jeg ikke så interessert i stillbilder lenger. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Det beste stedet å selge noe slik er på foto.no. Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Du kan også prøve finn.no Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det er nok adskillig større sjans for å finne noen som kjenner G3s kvaliteter på fotodotten. Folk uten innsikt forstår seg ikke på at et flere år gammelt digitalkamera er verdt noen kroner. Dessuten er det gratis, så hvorfor betale for å nå ut til feil publikum? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå