Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Formatering av Medion PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg skulle til å formatere ein medion Pc, men den vil ikkje starte opp på recovery cden. Altså, den startar, men så får eg opp beskjeden at eg skal sette inn recovery disk i floppy, men det er ikkje floppy på PCen. Tenkte eg kunne finne verktøy i windows, men der fann eg ingenting.

Nokon som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke en klistrelapp på PCn med XP Home Ed. OEM Lisens keyen ?

Om det er det kan du jo bare reinstallere med en XP Home OEM CD å bruke keyen som er merket på maskinen under installasjon.

Floppy bruktes av mange OEM distributører for å holde answer fila ved unattended OS install.

Lenke til kommentar

Hvis du har COA merkelappen på maskinen er det ikke noe problem å få tak i en ISO fil av XP OEM Home.

Alle OEM leverendører av ferdig maskiner er forpliktet til å sette på dette merket.

Det er ikke noe ulovlig med det om du har produkt nøkkelen.

Hvis PCn er "i live" kan du også se produkt nøkkelen med Lavalys Everest , SIW og flere andre program.

Lenke til kommentar

Du har recovery-cd? Hvis ja så gå inn i bios på maskinen. Trykk F2 eller F12 under oppstart. Endre deretter oppstartsrekkefølgen på de komponenter som står listet opp slik at CD/DVD-ROM står øverst.

Da vil maskinen prøve å boote opp med det den finner i CD/DVD-ROM først.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar
Du har recovery-cd? Hvis ja så gå inn i bios på maskinen. Trykk F2 eller F12 under oppstart. Endre deretter oppstartsrekkefølgen på de komponenter som står listet opp slik at CD/DVD-ROM står øverst.

Da vil maskinen prøve å boote opp med det den finner i CD/DVD-ROM først.

ja, det har eg gjort, og den boota på CDen, men den kreve at eg setter inn recovery floppy...

Men uanset, så har eg formatert PCen... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...