Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Secratary er Walter fra andre siden, man så det jo på nesen inne i masken. :)

 

De shapeshifterne irriterer meg! Noen ganger må de bytte klær med ofrene, og andre ganger bare får de klærne under shapeshiftingen. Utrolig dårlig at seriemakerne ikke klarer engang å holde styr på slike detaljer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei serien finnes ikke orginal. Men gjennomført er den.

Den har interessant handling og karakter. Men stort sett hver eneste episode er en kopi eller blanding av tidligere x-files episoder.

 

Syns det er litt rart at du skal argumentere for hvor "forskjellig" serien er. Fringe er jo en åpenbar hyllest til X-files, bare se på vignetten, den refererer jo direkte til X-files.

Lenke til kommentar

Jeg var nærmest religiøst opptatt av x-files i sin tid. Synes ikke de er så like. Så klart enkelte referanser eksisterer, og det synes jeg bare er bra, men tror ikke på noen måte produsentene sitter og plukker fra x-files episoder når de lager nye episoder her. Men to serier som omhandler det overnaturlige/uforklarlige må nødvendigvis røre ved lignende temaer, og det gjør fringe helt fint uten å kopiere x-files.

Lenke til kommentar

Det er jo klart de ikke kan sitte "å plukke fra X-files episoder", da hadde det vært plagiat.

 

Men karakterene, temaet, introen, effektene, dramaturgien, konseptet osv er veldig likt X-files.

 

Olivia er Scully, Peter er Mulder. Og de har til og med en skallet sjef i FBI, bare at han er svart denne gangen. :!: Sammen jobber de for å oppklare mystiske konspirasjoner, som myndighetene egentlig har visst om hele tiden, og den skalla sjefen deres også.

 

 

Introen er en tydelig referanse til X-files.

 

Og alle konseptene i historien har X-files tatt for seg på veldig lignende måter. Alternative univers, tidsreise, romvesner, og de mange sprø vitenskaps eksprimentene de kommer over.

 

Den eneste grunnen til at Fringe har seergrunnlag, er fordi X-files ikke lenger går.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er nok mest i dine øyne.

Selvfølgelig er det det. Sier det ikke for å fornærme, men jeg vokste ikke opp når X-files gikk så jeg har ikke helt forstått det som er så gøy med det. Det er bare min subjektive mening ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...