Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva med det 3. universet? :p Nei, dette er merkelig. Episoden ble jo vist på en mandag også, som ikke er vanlig så muligheten for unaired episode fra s01 er jo mulig. Men noen som lever i statene eller med kjenskap der som veit mer om dette. Syntes det er veldig rart å kalle en episode for s02e11 når eisoden egentlig er fra s01

Fra fringewikia:

"The presence of Agent Francis can be explained in that the episode took place in the alternate universe. The birthday of 17 year old Lisa Donovan was shown as late November, 1982. That place this alternate universe episode in the early part of their year - 2000, before Charlie had a scar on his face."

"Unearthed was filmed before production moved to Vancouver after Season One."

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Litt rar episode. Aner ikke hva Charlie gjorde der, men har en mulig løsning. Fyren som drepte han soldaten er så vidt jeg vet Scott William Winters. Han spilte Cyril O'Riley i Oz. Presten er Sean Dugan, som spilte Timmy i Oz. Både Lance Reddic og Kirk Acevedo var med i Oz, så skulle de ha tre stk med kunne de like gjerne ta alle fire. :) Problemet er at jeg ikke finner noe cast-list over denne episoden, og vernek Scott William Winters eller Sean Dugan har Fringe listet på CV-en sin i følge imdb.com. Eller tar jeg feil, og det er to som ligner veldig på dem?

Lenke til kommentar

Som flere har sagt er det enkelt å greit bare en episode som egentlig skule vært i sesong 1

This episode was originally scheduled to air near the end of Season 1, but was held back until 2010. This led to several continuity glitches, including one main character, and the crew from the 1st season being listed.
Lenke til kommentar
Som flere har sagt er det enkelt å greit bare en episode som egentlig skule vært i sesong 1
This episode was originally scheduled to air near the end of Season 1, but was held back until 2010. This led to several continuity glitches, including one main character, and the crew from the 1st season being listed.

Hvor siterer du det der fra? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingen som nevner Walters "huskesang" fra sist episode:

"Hard artichokes rarely keep. Norwegian elephants, Singapore sleep."

Syns det var litt artig jeg da...

Klassifiserer til hovedartikkel på vg.no det. "Nå er skaperne av Fringe norgesvenner". I god stil med hver eneste simpsons episode som har et hint av en norsk referanse.

Lenke til kommentar

20 episoder i første sesong. Fremover kunne jeg tenkt meg litt mer fokus på hvordan det utarter seg med de forskjellige universene og William Bell(the good stuff), og litt mindre om bisarre hendelser som ofte ikke har noe å gjøre med hovedplottet å gjøre. Selvsagt, det er interessant å få vite om Walter's tidligere forsøk og idèer, men akkurat slik det er nå, føler jeg at det er litt for mye fokus på bakgrunnshistorie og karakterutvikling, og litt for lite fokus på utviklingen av hovedplottet.

Nuvel, de har fortsatt et godt knippe episoder igjen til å gjøre bot for, og muligens flere sesonger hvis seertallene tillater det. Noen som vet hvordan Fringe ligger i det terrenget?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Fringe har vel gått jevnt og trutt nedover med seertall i sesong to om jeg ikke er helt på jordet (greier ikke å finne artikkelen igjen, men tror det har gått fra 10 millioner i sesong 1 til omkring 6 millioner i sesong 2, og dette var i november sist jeg leste det). Dog, jeg tror Fox fornyer det igjen.

Uansett, så nettopp ferdig episoden og herlig fred for en fantastisk episode. Stort sett alle episodene ellers fra sesong to har vært et eneste stort meh men denne, årh, herlig fred, den var fantastisk. I særs fordi den faktisk har sammenheng med tidligere ting, og ikke er bare 'yet another happening, yet another mystery' men spiller på karakterene og historien rundt dem.

I særs likte jeg cliffhangeren veldig godt, lurer veldig på hvordan det kommer til å utvikle seg videre nå mellom Olivia og Robert. Samtidig ble jeg smått frustrert at Olivia måtte oppdage at hun var skremt nøyaktig når hun gjorde det, hehe, var så nært men akk så fjernt. Nei huff, nå gleder jeg meg til neste episode! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...