Gå til innhold

Fringe - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Håper de ikke tar med romvesener og sånt tull her. The Observer er tvilsom nok.

Du kødder? Og du følger med på Fringe?

Dette er en Sci-Fi serie, og utenomjordiske og uforklarlige fenomener får man servert omtrent hver eneste episode.

Det kommer vel an på definisjonen av aliens. Hvis aliens er mennesker fra et annet univers, så ja.

Fringe står for fringe science, for de som ikke vet det. Med andre ord dreier det seg om vitenskap, og alt som har skjedd til nå har kunnet forklares. Riktignok er det litt tvilsom forklaring til tider, men la gå. Blander de inn romvesener endrer de alt og ødelegger serien. Da kan de plutselig slenge på idiotiske mysterier uten noe som helst vitenskap bak og skylde på romvesener. Og hva med de andre dimensjonene? I teorien kan det være uendelig med dimensjoner, men jeg tviler sterkt på at vi får se mer enn den andre. Tre, fire dimensjoner blir fort rotete.

Når det gjelder x-files likte jeg det i begynnelsen, men gikk fort lei når de surret rundt med konspirasjonsteorier og romvesener hele tiden. Jeg håper Fringe holder seg unna det der og heller satser på det de gjør bra.

Alt blir ikke forklart nei, men mye blir forklart. Så vidt jeg vet er det fortsatt mange ubesvarte spørsmål og mysterier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det var en bra episode i dag. Kult å få innblikk i The Observer(s) liv. Nærmer seg vel også at Peter får vite hva Walter gjorde med han, men spørs vel om de venter med det til sesongfinalen. På slutten av episoden når Oliva sitter på berg og dalbanen, tenkte jeg: hva om The Observer kommer for så at berg og dalbanen krasjer. Så zoomer kamaraet ut og vi får se to av dem, etterfulgt av replikken, "look so happy she is, its a shame something gonna change that", eller noe i den duren. Håper ikke ungen dør, får er redd for at det blir 3-4 episoder med sutring og at selve plottet blir stående stille. Men en veldig fin episode!

Lenke til kommentar

Henry?

Walt har snakket med The Observer før.

Walk snakket med The Observer da Peter var veldig liten, og de kræsjet i en innsjø. The Observer reddet dem. I tillegg snakket han med The Observer i sesongfinalen i forrige sesong.

Som vanlig grei nok episode, men fikk ikke helt med meg hva selve poenget var. Hvorfor var hun jenta så viktig?

Det jeg fikk med meg var at hun var viktig fordi hun fikk en Observer drept. Problemet er at hun fikk The Observer drept fordi han kidnappet henne og ble drept da Olivia og den gjengen prøvde å redde henne fra leiemorderen. Hadde The Observer ikke kidnappen henne ville han jo ikke blitt drept, og hun ville dermed være ubetydelig? Eller snakker vi om en annen Observer?

Lenke til kommentar

Han "rouge" observeren fant til slutt ut at det bare var en måte å sikre hennes overlevelse på. Det var å overbevise de andre at hun var viktig av en eller annen grunn. Det klarte han ved å starte en serie med hendelser som endte i hans egen død. Når hun har motivet, eller grunnen til at (for første gang?) en av The Observers døde, var dette grunn nok til å gjøre henne viktig, slik at de tok vare på henne.

Det var i hvertfall slik jeg forstod det. Det er heller ikke noe poeng i å bruke spoiler, da episoden allerede er ute?

Det jeg ikke forstod var hvorfor han døde av skuddene i slutten av episoden, men han kunne fange kuler med hånden i begynnelsen av episoden. Greit nok at hans egen pistol var spesiell, men det så ikke ut som leiemorderen sin pistol var noe annet enn en normal pistol. (Forresten første gang jeg har sett en Desert Eagle med lyddemper.)

Lenke til kommentar
Han "rouge" observeren fant til slutt ut at det bare var en måte å sikre hennes overlevelse på. Det var å overbevise de andre at hun var viktig av en eller annen grunn. Det klarte han ved å starte en serie med hendelser som endte i hans egen død. Når hun har motivet, eller grunnen til at (for første gang?) en av The Observers døde, var dette grunn nok til å gjøre henne viktig, slik at de tok vare på henne.

Det var i hvertfall slik jeg forstod det. Det er heller ikke noe poeng i å bruke spoiler, da episoden allerede er ute?

Det jeg ikke forstod var hvorfor han døde av skuddene i slutten av episoden, men han kunne fange kuler med hånden i begynnelsen av episoden. Greit nok at hans egen pistol var spesiell, men det så ikke ut som leiemorderen sin pistol var noe annet enn en normal pistol. (Forresten første gang jeg har sett en Desert Eagle med lyddemper.)

Han ofret seg selv for jenta. Som du sier selv så var eneste måte å få reddet jenta på at en observer måtte død. Slik jeg forstod det i alle fall.

Lenke til kommentar

....too late:(

Han reddet ikke jenta da hun var liten.

Hun skulle til Roma, og flye skulle kræsje. Han kidnappet henne så hun ikke skulle dø.

De andre synes det var feil og sendte en leimorder.

Han fikk seg selv drept pg.a jenta og det gjorde at hun ble viktig nok til å leve.

Endret av Dynejonas
Lenke til kommentar

Sånn jeg forstod det så ble han ene Observeren forelsket i hun jenta når foreldrene døde. Dette gjorde at han ville beskytte henne. Så når han skjønte at hun ville dø i en flyulykke så reddet han henne. Ikke fordi hun var viktig, men fordi han hadde fått følelser for henne. Så når de andre Observerene vil drepe henne, prøver han å finne en løsning for å redde livet hennes. Han innser at eneste måten å redde henne på er å gjøre henne viktig. Han velger derfor å ofre livet sitt for at hun skal bli viktig. Som han andre observer sa, "ja, hun er viktig, hun forårsaket døden av en oss".

Lenke til kommentar

Forelsket og forelsket. Jeg tror det er noe viktig med henne som bare vi så, som vi kanskje kommer tilbake til (selv om Fringe er kjent for å holde slike dører åpen, og kanskje aldri snakke om dem igjen). Uansett så tviler jeg på at ovservatøren var pedofil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...