si Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Synes dette bildet er til å bli i godt humør av. Men jeg er jo en enkel sjel. Hva syns du? -si edit: Det var grusomt stort, lasta opp nytt... Endret 15. juni 2008 av si Lenke til kommentar
si Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 OK, sorry sorry sorry, lasta opp feil! Nå er det lite og søtt. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Artig og fargerik S-komposisjon. Jeg synes du har fått mye ut av motivet, og mye mer er det ikke å si om det. Kjekt å se noe nytt fra deg, si Lenke til kommentar
si Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Takktakk, PM! Ballongene blåste mye rundt, så det tok litt tid å få en komposisjon jeg var fornøyd med. Likte dette pga s-formen som krysser linja fra husene, og at kula liksom markerer "roten" av ballongrekka. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Nå som det ikke er så fint vær i oslo så kommer dere bergensere med god været Likte bilde, fint og skarpt. Lenke til kommentar
si Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Takk! Kan trøste deg med at det er forholdsvis kaldt her... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Får finfin sommerstemning av det bildet. Lenke til kommentar
si Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Så fint, det var meningen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Morsomt og fint bilde - sommer i Bergen er ikke å kimse av. Jeg har ikke så mye å legge til da det viktigste allerede er sagt. Men jeg kunne tenkt med at du hadde lettet litt på skyggene på ballongene. Slik de er nå, så er de i det mørkeste laget. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Takk! Kan trøste deg med at det er forholdsvis kaldt her...Av en eller annen grunn får jeg også følelsen av det på bildet - godværet til tross... Mulig det er vinden og dermed formen på ballongformasjonen som gjør det. Fint komponert, ville kanskje prøvd å flytte meg slik at jeg fikk én bygning i bakgrunnen, men det vil kanskje krevd at du hadde valgt et annet objektiv med lenger brennvidde. Tok meg den frihet å lysne litt på skyggene, croppe litt tettere og rette opp perspektivet litt. Bildet ble i mine øyne ryddigere da, uten at den fine godværskarakteren du fikk frem her. Vil du ha min versjon fjernet, må du selvfølgelig bare si i fra: Edit: Legger til en versjon der perspektivet bare er rettet opp på venstresiden, der jeg synes det var mest rotete: Endret 16. juni 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
minien_ Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Takk! Kan trøste deg med at det er forholdsvis kaldt her...Av en eller annen grunn får jeg også følelsen av det på bildet - godværet til tross... Mulig det er vinden og dermed formen på ballongformasjonen som gjør det. Fint komponert, ville kanskje prøvd å flytte meg slik at jeg fikk én bygning i bakgrunnen, men det vil kanskje krevd at du hadde valgt et annet objektiv med lenger brennvidde. Tok meg den frihet å lysne litt på skyggene, croppe litt tettere og rette opp perspektivet litt. Bildet ble i mine øyne ryddigere da, uten at den fine godværskarakteren du fikk frem her. Vil du ha min versjon fjernet, må du selvfølgelig bare si i fra: Edit: Legger til en versjon der perspektivet bare er rettet opp på venstresiden, der jeg synes det var mest rotete: Det var definitivt det øverste som var best! Det var mye skarpere og klarere enn det nederste. Du har fått vekk skyggen, bra Lenke til kommentar
si Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Tok meg den frihet å lysne litt på skyggene, croppe litt tettere og rette opp perspektivet litt. Bildet ble i mine øyne ryddigere da, uten at den fine godværskarakteren du fikk frem her. Vil du ha min versjon fjernet, må du selvfølgelig bare si i fra Jeg blir bare glad for at noen gidder å bruke tid på bildene mine, så takk for det:) Jeg er enig i at ballongene bør lysnes, tenkte litt på det selv. Så vidt jeg husker brukte jeg en slags "beach"-funksjon for å ikke få for mørk forgrunn (husker ikke helt, jeg tok en del ulike bilder). Har jo ikke skaffet meg SRL ennå, så jeg er henvist til å la ferdigfunksjonene gjøre jobben. Jeg synes noe av "blankheten" i ballongene forsvant når de ble lysnet, men jeg regner med det er lettere å få det fint i originalbildet enn i denne lille jpeg-en her. Perspektivet ble mye bedre når du rettet det opp, særlig venstre side. Hvordan gjør man det egentlig? Jeg klarer bare å vri hele bildet, jeg. Takk for kommentarer, alle sammen. -si Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg synes noe av "blankheten" i ballongene forsvant når de ble lysnet, men jeg regner med det er lettere å få det fint i originalbildet enn i denne lille jpeg-en her.Helt klart - dessuten er det bare et lite minutts arbeid i PS, så jeg tar meg ikke tid til å finjustere alt perfekt. Når jeg legger ut slikt, er det bare for å vise hva jeg tenker. Perspektivet ble mye bedre når du rettet det opp, særlig venstre side. Hvordan gjør man det egentlig? Jeg klarer bare å vri hele bildet, jeg.Det kommer litt an på programmet. I Photoshop kan du klikke på "perspective" ved siden av innstillingene for croptool når du har valgt området du vil croppe, da får du mulighet til å flytte på hvert hjørne individuelt. Lar du sidekanten av bildet gå parallelt med loddrette linjer i bildet, vil du rette opp disse når du er ferdig. Legg gjerne linjene oppå hverandre, og flytt dem lenger fra hverandre for å få luft i bildet etterpå - det gjør det lettere å få pent. Så er det selvfølgelig lettest å få bra resultat når du ikke trenger å korrigere så mye... Lenke til kommentar
si Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Så fint, har lurt litt på det der! Det skal prøves. Takk for konstruktiv tilbakemelding:) Lenke til kommentar
si Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Fikk det ikke helt til, formen på ballongene ble veldig snodig. Prøvde distort i stedet for perspective, da slapp jeg å gjøre det symmetrisk om midten. Skal prøve litt til, kommer sikkert ny versjon etter hvert! Endret 16. juni 2008 av si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå