Gå til innhold

Noen spørsmål ang. HIS Radeon HD 3870X2

bonus

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg skal bygge en ny maskin, har tenkt meg en high end maskin, quadcore cpu, 4gb ram og 64bit vista etc. Skjermkortet jeg har tenkt meg er da HIS Radeon HD 3870X2 som ser ganske heftig ut, men det bruker pci express 1.0 og hovedkortet har støtte for 2.0.

Har forstått de er kompatible 1.0 -> 2.0 og omvendt, men bør jeg heller satse på et skjermkort med 2.0 eller spiller det liten rolle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spiller ingen rolle, standardene er kompatible og 3870x2 trenger ikke mer båndbredde. Men jeg ville kanskje ventet bittelitt med å kjøpe dyrt skjermkort nå, Nvidia skal slippe nye kort om et par dager og AMD litt senere.

Lenke til kommentar
Det spiller ingen rolle, standardene er kompatible og 3870x2 trenger ikke mer båndbredde. Men jeg ville kanskje ventet bittelitt med å kjøpe dyrt skjermkort nå, Nvidia skal slippe nye kort om et par dager og AMD litt senere.

Takk for svar. Har alltid kjørt nvidiakort før og lurte på å teste radeon, virker som det kommer bra nok ut i test og.

Hvis jeg så velger HIS-kortet og gjerne tar 2 i crossfire, hvilken strømforsyning er å anbefale?

Endret av bonus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...