Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en nekter å skru seg på, men med et unntak.

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt PC-en i en stund, men har så og si byttet ut nesten alle delene, problemet er at jeg ikke får skrudd på datamaskinen lenger.

Jeg kjøpte meg et ATI Radeon HD 2600 Series skjermkort for en drøy uke siden og det var da alle problemene oppstod, første gang røk strømforsyningen min, dette skjedde 2dager etter at jeg kjøpte dette nye skjermkortet og tok det i bruk, deretter kjøpte jeg meg en nytt 300W strømforsyning som varte i litt over 3dager før dette også røk, igår. Jeg fikk deretter lånt meg et 350W av en kompis, men problemet er fortsatt det samme, jeg får ikke skrudd den på.

I det jeg prøver å trykke på knappen som skal skru pc-en funker det i så og si 0.3sek før igjen kolapser, men hvis jeg drar ut den ene ledningen som går fra strømforsyningen til hovedkortet funker alt som det skal bortsett fra at den ikke viser bilder på skjermen, når jeg sier at jeg drar ut den ene ledningen som går fra strømforsyning til hovedkortet tenker jeg på den miste, det går altså 2stk til hovedkortet og hvis begge er i skrur datamaskinen min seg ikke på, men hvis jeg drar den minste ut, med tanke på størrelsen skrur den seg helt fint, men som sagt uten bilder på skjermen.

Noen som har noen tips eller vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaok, jeg har fått med meg at jeg trenger en 400W PCU som jeg også har bestilt nå, men når jeg setter i det gamle skjermkortet mitt (GEFORCE 4 MX420 - Et veldig gammelt ett) funker det fortsatt ikke, noe jeg ikke forstår meg helt på, det samme problemet oppstår, den skrur seg kun på om jeg tar ut den ene kabelen fra PCU-en til hovedkortet, men som sagt den viser ingen bilder på skjermen.

Kan problemet har utviklet seg og gjort skade på hovedkortet mitt? Eller vil alt funke så fort jeg får satt i 400W eller større?

Specs?

- Intel Pentum 4 - 2,4 GHz

- 1,75GB RAM (PC2700)

- 220GB HDD

- ATI Radeon HD 2600 Series

Endret av YOUNAEZ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...