Gå til innhold

Dere har gått bort fra konseptet: overklokking.

Anbefalte innlegg

Dette er en av de tingene som har gjort at jeg delvis har sluttet å se på denne hjemmesiden så ofte som jeg gjorde før. For det første tar ting alt for lang tid, og for det andre har dere gått bort fra det som før var overklokking. Jeg mener, den siste artikkelen deres stod det om dette kabinnetet. Dere gav den en 4+ eller 3+ eller no sånt. Og en av minusene var lite ventilasjon halo!!!!!!!! er ikke dette en svæææært negativ ting for en overklokker. Burde ikke den artikkelen vært med i harware eller .no :grumpy: Foresten stod veeeeellldig mye om mantasje og slikt, burde det ikke vært med noe overklokking i bilde, eller i hvertfall sammenligning av andre kabinnetter når det gjelder luft flyt. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt rotete skrevet fat_guy, men jeg forstår det da. Men mener du at ok.no skulle gitt kabinettet karakteren 2 pga. dårlig ventilasjon?

Tviler vel egentlig på at ok.no testet dette kabinettet med tanke på overklokking. Det var vel heller det utradisjonelle designet som fristet. Ok.no driver som sagt også med casemod++

Jeg synes også det er en stund siden siste heftige overklokkingsprosjekt. Noen oppdaterte guider for overklokking av skjermkort og CPU synes jeg også mangler. Men nok om det - etter hva jeg har hørt, så er det planer om forbedring i tiden framover! Stå på! :)

Lenke til kommentar
ehh, er du dum? en av MINUSENE er lite ventilasjon. nå surrer du fatty...

:woot: Jeg tror det er du som surrer, men jeg har desverre skrevet litt dårlig. Havegg treffer godt, og forstår hva jeg mener. :yes: Jeg står fast med det jeg mener, den artikkelen hører hjemme i hardware slik den er skrevet nå. :grumpy:

Ta det ikke så tungt. :wink: Det er enda noen gode overklokkings artikler, som den om vappochill, men jeg savner fremdeles denne hardcore overklokking følelsen som det var en del av før. Men artikkler som Evoluent Vertical Mouse hører hjemme på hardware siden overklokking ikke er i bildet :p .

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig når du sier at dere har gått bort fra OC konseptet.

Hvor er testene av div cpu´er? Hvor er testene av div kjølesystemer? Hvor er testene av HK? feks alle de nye nForce2 kortene, eller i det minste er par av dem.

De legger mye tid i noen av projektene virker det som.. men når de hopper over små detaljer så blir hele vitsen borte.. nå tenkte jeg spesielt på det R9700 projektet dems der de lager en knall kjøleløsning, men "glemmer" å voltmodde det.

De gjorde en mye bedre job før, og jeg håper de kommer til å slutte med alle de pysete artiklene.. (feks Evoluent mus? wtf?) de er det hw.no som skal ta seg av.

Til Ok.no gutta:

Konsentrer dere heller om OC stuff, ellers burde dere faktisk vurdere å bytte navn på siden deres.. Pyseklokking.no eller noe i den duren.

Lenke til kommentar

Ja, det har vært en del som ikke kan karakteriseres som overklokking i det siste, mye av det har derimot vært relatert til casemodding. Og nå kommer standardsvaret: Vent og se.

Som nevnt for lenge siden er mange av våre ekstreme planer ganske tidkrevende, men jeg tror ikke det er mange ukene til Vidar gir dere en liten pekepinn - bl.a. med et svært spesielt plexi-kabinett.

Jeg får også et par nForce2-kort med diverse planer, og jeg hører Vidar hviske i gangene om noen grafikkort. Vi får se.

Lenke til kommentar

Ikke bare det - "built for overclockers, by overclockers". I SAY NO MORE!!!

Jeg forstår frustrasjonene. Veldig godt. Problemet vårt er at vi til nå har hatt svært dårlig tilgang på bl.a. prosessorer. Dette er imidlertid i ferd med å rette på seg!

I tillegg kan jeg nevne at dere vil få lese om noe med "FX" innen rimelig tid.

Så overklokkingen er på tur - ikke vær redd for det, folkens! Det skjermkortet Lars har hørt fuglene synge om, er klokket temmelig bra - ikke så bra som _jeg_ vil - men bra. :D

Lenke til kommentar

:lol::lol::lol: endelig en værdig diskusjon. :) Dessverre mangler det fremdeles det jeg leter etter: Hardcore overklokking. Som dere kan forstå er jeg fan av prosject OX og wetstack som engang var i bildet. Er det noen sjangse for at det kommer tilbake? hva med overklokking som den vi så med geforce2 gts og duron 800? er det tid for slik ting i fremtiden?

en annen ting som jeg har savnet er ting som omhandler benchmarking. Hva med vifte guiden? Den har vært borte en lang stund nå. Det var planer om at den skulle komme tilbake i løpet av våren, men hvor langt har dere kommet?

:shrug:

Lenke til kommentar

Jeg skal være helt enig med flere av dere - vi har på flere måter blitt en mindre spennende site den siste tiden. Det gjøres mye jobb bak kulissene for å kunne gi dere både flere og bedre saker enn dere venter dere. Derfor har vi ikke hatt så mye tid som vi ville ha likt til tidkrevende tester og prosjekter.

Vi kommer også med noen mer overklokkingsorienterte artikler i løpet av de neste par ukene, før de store prosjektene dukker opp som perler på en snor. En av våre nye medarbeidere er et viktig tilskudd i så måte.

OX er forresten omdøpt til OX X (nei, jeg kjører ikke Mac OS X) med god grunn, men det kommer ingen videre informasjon om det prosjektet før det er ferdig. Før den tid kommer en langt mer spesiell maskin, med langt større aktører ;-)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Enig..ok.no har vært preget av alt annet enn "overklokking" relaterte saker, som feks. PSU deksel med "kul" farge :lol: skrekkelig sier jeg bare. personlig synes jeg ok.no har "tapt" seg MYE det siste året. Dere kunne vel ha slengt ut noen enkle guider om feks voltmods på HK, skjermkort, osv. eller skikkelig forklaring på tweaking av BIOS maybe?

En annen ting kunne feks. vært at dere hadde motatt detaljerte hjemmelagde kjøleblokker + evnt. testing av slikt også, er 100% sikker på at mange av leserne har detaljerte tegninger og bilder av dette.

Mottar med glede alt annet en et skarve PSU deksel "MOD" (grøss) :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...