Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Materiale i bunn av tilhenger?

spett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finskfinèr tror jeg det heter, mørk vannfast plate med hard overflate, kjøpes på byggvarehus!

Dette er nok det de fleste foretrekker og bruker, men det kommer jo litt ann på hva du skal bruke hengeren til og hva du skal ha oppå den?

Bygde meg en henger selv ut av en gammel to akslet campingvogn en gang, da brukte jeg strekkmetall som underlag/bunnplate

Grunnen til at jeg brukte dette på min henger var rett og slett at jeg kjørrte med mye matrialer, leca, belegningssten, bildeler, motor, girkasser og gjerne en halv bil på den

Fordelen var da at det samler seg ikke så mye dritt og lort på den, snø, regn, oljeflekker og smådritt rant bare rett igjenom, så den var bortimot selvrensende, samtidig som jeg slap at den var glatt og sleip på grunn av olje, vann eller snø

Lenke til kommentar

Takk for forslag!

Finskfinèr tror jeg det heter, mørk vannfast plate med hard overflate, kjøpes på byggvarehus!

Skal høre etter dette, men det hørtes dyrt ut egentlig :p.

Bygde meg en henger selv ut av en gammel to akslet campingvogn en gang, da brukte jeg strekkmetall som underlag/bunnplate

Grunnen til at jeg brukte dette på min henger var rett og slett at jeg kjørrte med mye matrialer, leca, belegningssten, bildeler, motor, girkasser og gjerne en halv bil på den

Fordelen var da at det samler seg ikke så mye dritt og lort på den, snø, regn, oljeflekker og smådritt rant bare rett igjenom, så den var bortimot selvrensende, samtidig som jeg slap at den var glatt og sleip på grunn av olje, vann eller snø

Høres ut som om du og jeg frakter nøyaktig de samme tingene hehe. Hvor fikk du tak i det og hvor mye kostet planet ditt?

Har du karmer på din? Jeg tenkte i første omgang å bare ha planet men blir det ikke da en "skarp" kant?

Rustfritt det du har brukt da eller?

Kom gjerne med flere forslag :):)

Endret av zanor
Lenke til kommentar
Kom gjerne med flere forslag :):)

Vannfast kryssfiner, stålplater, mønstrede dørkplater i stål eller aluminium, strekkmetall som nevnt, om det ikke gjør noe at det ikke er helt tett. Sand i løsvekt går jo dårlig i en henger med strekkmetallgulv.. :p Ellers går det jo også an med trykkimpregnerte terrassebord, for den del... Stålplater, dørkplater og strekkmetall finner du bl.a. hos Norsk Stål.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i noe billig noe fra en kammerat av meg som jobber på yrkeskolen og Amo senter

Kom på 1500,- galvanisert strekkmetallrist og noe firkanthjern

Brukte firkanthjernet rundt kantene for å unngå skarpe kanter, sveiset dette firkanthjernet fat i rammeverket rundt hele hengeren og la strekkmetallristen oppi denne rammen, sveste derretter strekkmetallet fast i firkanthjernet rundt hele veien der det var mulig og rundt om på midten der den lå nedtil rammen til tilhengeren

Hadde da en grei firkant ramme rundt hele hengeren som jeg sveiset fast hengsler på, hadde da noen små lemmer som jeg lagde meg, disse kunne da tas av og på etter behov, hadde også noen høyere lemmer som jeg bare sveiset sammen med en ramme og noe netting som jeg brukte for kjøring av søppel og annet stor og lett masse

"nettingen jeg brukte er den samme som entrepenørene bruker til gjerde på byggeplasser"

På firkanthjernet som ble lagd som ramme sveiset jeg på masse øyer til stropper, veldig greit med masse stroppefester rundt om på hele hengeren, disse var også greie å ha på innsiden av hengeren så en slapp å måtte dra stroppene over lemmene

regner med jeg fikk strekkmetallet noe billigere en det som er normalt, men dersom du hører med en yrkeskole så kan det være du får dem til å gjøre både arbeid og deler billig, de bruker slike jobber som trening og tar derfor ofte bare kostpris for matrialer :D

Endret av support81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...