Gå til innhold

Mandrake, xine og problemer med lyd

Anbefalte innlegg

ok, er n00b med linux, men det burde ikke være så vanskelig. jeg har kjørt divx på xine, men *plutselig* var lyden vekke. kjører på et dårlig hk med integrert lydkort, men det har vært lyd tidligere og det er lyd i oppstart av mandrake. på xine, er det er kryss over høytaleren som indikerer at lyden er disablet (går jeg ut fra) - jeg får ikke vekk dette krysset.... regner med at det hadde fixset litt av problemene mine :)

noen med noen ideer ??

ps.:xmms virker som bare det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg trykker på høyttaleren så kommer det et kryss forran, også står det muted. Trykker jeg en gang til så forsvinner krysset, også står det unmuted.

Det hjelper kanskje ikke deg så mye? Men du kan jo titte litt i options menyen til xine for å se om noe er galt.

Lenke til kommentar

jeg bruker KDE, men lyddriveren står på "null" i xine, har prøvt å skrive inn oss og arts - lukker options menyen og det står fremdeles "null" når jeg går inn igjen. ser at lydkortet bruker en oss driver, og det kommer inn opp flere drivere når jeg ser på listen over drivere som kortet kan bruke.

det kan være noe i at oss henger... når jeg logger ut høres det ut som at slutten av "oppstartslyden" bli spilt :-?

kortet er et VT82C686(Apollo Super AC97/Audio), bruker module via82xxx_audio, alternate drivers : snd-via686.

vet ikke om det kan hjelpe ??

Blurpy : har prøvt å trykke på høytaleren - der hjelper ikke :cry:

Lenke til kommentar

Har også det trøbbelet med xine under mkd9.0 (har ac 97 og ja). Jeg har ikke noen permanent løsning, men pleier å slette .xine i homedir. Dette resetter selvfølgelig også eventuelle settinger du har gjort, men for meg er ikke det noe stort problem. Det virker i allefall. Finnes sikkert oppdatert driver til lydkortet, men satser på at det virker under 9.1 :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...