Gå til innhold

Hva er flaskehalsen i dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Hei.. skal oppgradere PC-en nå til sommeren for noe av dimmepengene mine :D

Har et forslag her og lurer på om det er noen flaskehals. Vil ha et godt og stabilt system som kan vare i 2 nye år, skal brukes til gaming og skal ikke overklokke...

Handlevogn

Corsair TWIN2X DDR2-800 4096MB KIT (2x2048) x1

Corsair VX 550W x1

Intel Core 2 Quad Q6600 x1

MSI P7N SLI Platinum x1

Seagate Barracuda 7200.11 500 GB x1

XFX GeForce 9800 GTX 512 MB 720M x1

Ser det greit ut? Er CPU-en kraftig nok eller bør jeg ha noe bedre? 550W skal vell holde med dette her og 3 HDD?

Btw. Skal kjøre vista 32bit trur jeg..

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser greit ut, men hvorfor skal du ikke overklokke ?

Enda et spørsmål.

Hvorfor ikke kjøpe Vista 64-bit til det oppsettet?

Jeg ser ingen gode grunner til IKKE å gjøre det når du vil ha en maskin du vil ha i 2 år. :)

Sammenligning av diverse OS: (jeg mener at han er aktiv her på forumet)

HER

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt Vista x64 og kjøpt 8GB ram.

Om 1 år er det ganske sikkert spill som krever 4GB ram og da er kjekt å ha 8GB ram for å få bedre ytelse...det koster ikke akkurat mange kronene ekstra heller

Dette er jeg uenig i. Det har ikke vært noe særlig stor økning i bruken av RAM i spill de siste par årene. De aller mest RAM-intensive spillene topper ut rundt 2gig (for spillet i seg selv, ikke +OS og alt annet), mens de aller fleste bruker langt mindre enn dette. Dermed tror jeg vi fremdeles skal vente flere år før mer enn 4gig er noe behov for når det gjelder spill.

Heck, bare å få flesteparten av forbrukerene til å skifte til 64-bit OS, som da vil være nødvendig for mer enn 3gig ledig RAM på et heftig gaming system, så vil det jo ta lang tid, så developere kommer ikke til å skyte seg i forten ved å lage noe som kan spise så mye RAM før det er normalt å ha mer enn 4gig.

Til OP: Hva som er den begrensende faktoren er avhengig av hva du spiller. Halflife2 bruker uvanlig mye CPU, mens andre spill bruker uvanlig mye GPU. Totalt sett er oppsettet dit godt balansert dog. Vil annbefale at du overklokker opp til 3Ghz ihverfall på CPU. 2,4 kan være litt for svakt til å følge med skjermkortet ditt, og dessutne er 3Ghz en Q6600 nesten barnemat, selv med stock vifte. Du trenger ikke være noen OC guru for å få det til.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...