Knuty Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hei! Har som sikkert noen vet fått meg Canon 40D, og er veldig fornøyd med kameraet. Tenkte jeg skulle prøve å legge ut mine aller første bilder her, selv om jeg sikkert er for uerfaren for bildekritikken foreløpig. Men, en gang må jo være den første Bildene er tatt med Canon EF-S 17-55 F2.8. Bilde 1: Lukker: 1/400, F 5.6, ISO 400, Av. Bilde 2: Lukker 1/1000, F2.8, ISO 800, Tv. Bilde 3: Lukker 1/640, F3.5, ISO 400, Av. Bildene er tatt i .jpg, og croppet i photoshop, ellers ubehandlet. Synspunkter? Er nok en del å pirke på her, som sagt ganske nybegynner. Endret 15. juni 2008 av Knuty Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Hmm, ingen? Alt annet får jo kommentarer her. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
presjes Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Først og fremst er det nok ikke noe du gjør feil, men bildene er ikke så veldig interessante. Kanskje for de som har stor interesse for makrofotografering og eventuelt blomster, men for min egen del så interesserer ikke bildene meg. Men når jeg først skriver noe her, kan jeg kommentere litt generelt. Jeg syns fokusområdet er litt for lite/snevert på noen av blomstene, som f.eks på bilde 2 hvor bien gjerne skulle hvert skarp og bilde 3 er kantene på blomsten uskarpe. Noen bakgrunner tar litt for mye oppmerksomhet, som på bilde 3 burde kanskje stilken hvert skarp også. Og bilde 2 så forstyrrer blomstene i hjørnet som er uskarpe endel. Men det viktige er at du har det gøy, og håper det kritikk som du føler er god for din lærdom videre Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Det kommer nok flere kommentarer etterhvert, i og med at det fremdeles er tidlig på dagen. Kanskje forumets makro-fotografer ikke er kommet hjem fra skole og jobb enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå