Troxx Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg har nå et PSU som før stod i et Aopen kabinett. Da hadde det en 80mm vifte inni. Nå har jeg en 120mm oppå og har klippet bort vifta som var der. Nå kommer det imidlertid en sånn TV-støy fra PSU.. Hvordan blir jeg kvitt den? Kople på en høy motstand på lednigstumpene fra vifta som stod der før? :-) Troxx Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 prøv heller å poste i "støydemping" Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg tror dette oppstod pga modding av PSU. Så jeg mener dette er vel så riktig sted å skrive dette siden det er mer et teknisk spørsmål enn et spørsmål om støydemping. Troxx Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Mender du at du får den INTENSE piiiipe lyden som TV-er lager??? Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 Helt borti natta kjipt... Nå sitter jeg her og irriterer meg over den "sinnsvake" støyen fra en Seagate V og den fordømte TV-lyden som jo kommer fra PC'en et sted.. det er ikke Fanmate'n og ikke titan vifta.. før disse nyinstalleringene var alt ok.. ikke et det monitoren heller.. Jeg gidder ikke vente til hørselen ikke oppfatter 20khz.. Troxx Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Pipelyder i fjernsynsapparater, PSUer, etc. kommer som oftest fra spoler som brukes til filtrering, i transformatorer, osv. Dette kan komme av at disse ikke får tilstrekkelig kjøling, at de holder på å ryke eller det kan være helt normalt. Dette kan fikses ved at spolen limes eller at den byttes. Hvis lyden først oppstod etter modifikasjoner på kjølingen i PSUen, og du er sikker på at lyden tidligere ikke ble maskert av annen støy fra maskinen, vil jeg tro den oppstod som en direkte følge av selve modifkasjonen, eller som konsekvens av manglende kjøling under drift. Uansett, PSUer pleier ikke pipe og du bør nesten vurdere å kjøpe en ny PSU hvis du ikke tåler lyden den lager - PSUer er i dag bruk og kast gjenstander. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå