Gå til innhold

BK: Steinvika ved Langesund

Anbefalte innlegg

Dett er et sted der jeg har tilbragt mange solrike dager i barndom og ungdom. Ikke verdens fineste strand, hav og vind rett inn og blanke svaberg og sand gllimrer med sitt fravær. Allikevel et flott sted og jeg svinger stadig innom. I natt var det skikkelig drittvær langs kysten, dette er tatt i en liten pause i regnet og lyset trengte gjennom skyene noen minutter. Bildet er vel et resultat av 5 eksponeringer, og jeg har dyttet de gjennom Photomatix uten at målet er et alt for overdrevet sluttresultat.

post-29665-1213551716_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du skal ha pluss for å ikke overdrive HDR-teknikken til det groteske som mange gjør.

For meg så blir forgrunnen for mørk og anonym, kansje et resultat at du har en veldig lys skjerm og min er litt mørk? Hvis du vil ha forgrunnen ute av vei så tror jeg det hadde fungert bedre hvis du hadde tatt bildet med mindre land og mer hav. Sånn som det er presentert nå synes jeg det ramler litt mellom to stoler.

Jeg synes bildet har potensiale men at det trenger en annen behandlig for å komme til sin rett.

Lenke til kommentar

Lysforholdene ser bra ut på min skjerm. Jeg liker hvordan det grønne neset strekker seg ut mot skybruddet, og hvordan vannet ligger mykt mot skjærene, uten at det ser kunstig ut av den grunn. Rustfargen i fjæra og den mørke grønnfargen gjør seg godt som kontrast til skyene og vannet. Jeg klarer ikke bestemme meg om de to lysende objektene oppe til høyre (en hurtigrute/ferge og et fyrtårn?) er forstyrrende eller ikke. Jeg får låne bildet senere og redigere bort for å se.

Jeg ville kalt bildet "Lysere tider i vente".

(Jeg er nybegynner og dette er bare mitt subjektive inntrykk)

Lenke til kommentar

Også her ser vi et bilde som er laget med HDR, og nok en gang på en fornuftig måte. Bildet ser ikke ut som en poster på et pikerom, og det skal du ha applaus for. Landskapet er litt mindre uinteressant enn det jeg gav en kommentar i stad, men likevel ikke noe spesielt. Du har teknikken inne. Nå er det på tide å bruke den på noe som er verdt å se på.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...