DuraN Skrevet 17. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2003 Vel, nå har jeg ikke fått Abit-kortet enda. 200x12.5 er på Abit KD7-E. Jeg har en 2100+ AIUHB0302MPMW, stabil på 2500mhz med 1.95 volt. Det var med TwinMOS PC3200 winbond. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Ikke verst. Jeg økte mp til 12 og spenning til 1,95 v, men det gikk ikke allikevel... så da får jeg tydeligvis nøye meg med 11,5.. sukk Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Hvordan i all verden vet man hvilke webshopper som har bra stepping? (og hva som er bra stepping i det hele tatt!!!?) Lenke til kommentar
eSik Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Angående hvilken stepping som er "bra" kan du f.eks. sjekke ut http://www.cpudatabase.com/CPUdb/ Deretter kan du jo spørre forskjellige norske webshopper om de har steppingen du ønsker. Komplett og de andre store kan du bare drite i å spørre, det er iallefall min erfaring. Men de mindre webshoppene sjekker nok steppingen for deg Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Steppingen på prosessorene står faktisk på webshoppen til komplett! :o Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 NIX! Det er OPN, eller produksjonsnummer om du vil. Sier ikke noe om stepping. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 Huff...jo de sier alt om steppingen! HER :wink: Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Huff, de sier jo bare om du får Thorughbred A eller B. Stepping er koden som står UNDER dette nummeret på prosessoren, stepping kan være feks AIUHB0302MPMW, ikke AXDA1700DUT3C. Tror du har blandet produksjonsnummer og stepping her gitt. Vær litt mindre skråsikker neste gang Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 18. mars 2003 Del Skrevet 18. mars 2003 huff :-? jaja sånn kan det gå. Trodde TBred B stod for bra stepping(AIUHB) og A for dårligere(JIUCB) på noen typer prosessorer... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Huff, de sier jo bare om du får Thorughbred A eller B. Stepping er koden som står UNDER dette nummeret på prosessoren, stepping kan være feks AIUHB0302MPMW, ikke AXDA1700DUT3C. Tror du har blandet produksjonsnummer og stepping her gitt. Vær litt mindre skråsikker neste gang så man kan altså ikke vite hva slags stepping man får? Produksjonsnavnet sier faktisk om man får high end eller low end core da Aida 32 og sisoft sandra sier jeg har stepping: A5.... Hvordan vet jeg om dette er bra eller dårlig? Det passer ikke med dine tall =/ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 så å si alle nettbutikkene i norge handler fra norek, og ettersom komplett bruker norek som lager såå... vel logisk nok går det bedre å bestille fra komplett enn de andre kopiene Det er ingenting som heter Norek lengere. http://www.hardware.no/nyheter/desember02/...m_komplett.html Norek=komplett.no Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Altså, hva er http://www.norek.no da? Norek er for firmaer, de selger fortsatt. Norek er blant annet importør av Abit-produkter til Norge. Når jeg snakket med Amraam i forrige uke så sa de at leverandøren deres var Norek. Hvor tror du de andre webshoppene sine får produktene fra da? Komplett? Forklar meg hvorfor deres priser er lavere da... "For kundene får navneskiftet ingen følger, da nettbutikkene allerede bærer navnet Komplett. Selskapets distribusjonsavdeling i Norge (forhandlersalg) vil fremdeles hete Norek." Lønner seg å lese artikkelen du poster link til først Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Huff, de sier jo bare om du får Thorughbred A eller B. Stepping er koden som står UNDER dette nummeret på prosessoren, stepping kan være feks AIUHB0302MPMW, ikke AXDA1700DUT3C. Tror du har blandet produksjonsnummer og stepping her gitt. Vær litt mindre skråsikker neste gang så man kan altså ikke vite hva slags stepping man får? Produksjonsnavnet sier faktisk om man får high end eller low end core da Aida 32 og sisoft sandra sier jeg har stepping: A5.... Hvordan vet jeg om dette er bra eller dårlig? Det passer ikke med dine tall =/ Altså...Du må ha en ting klart her. Low end betyr TBred UNDER XP2100+, mens High End betyr TBred OVER XP2100+(XP2100+ er High end). Steppingen er også forskjellig, fra å starte med AI på high end og JI på low end. Stepping koden på sandra er ikke den stepping koden du leter etter. Det er den samme som står på WCPUID, og sier deg bare om du har Palomino,TbredA eller TBredB hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå