Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage på oppførsel karakter..?

Anbefalte innlegg

Hei, på fredag fikk vi standpunkt karakterene våre (går i 10.klasse).

På kortet mitt fikk jeg G i oppførsel og G i orden men rett før vi fikk de ble jeg fortalt at den karakteren ikke stemte pga. noe som hadde hendt 3 dager i forveien.

Det som skjedde var at vi var på tusenfryd med trinnet, og mange av oss hoppet da over gjerdet for å komme inn.

Det endte da med at kun to av de som hoppet ble tatt; meg og en annen. Vakten sa da til oss at vi måtte komme tilbake imårn. Men vi bestemte oss for å ta sjansen å kjøpte nå billett og gikk inn.

Vakta så oss etter fem minutter og kasta oss ut (igjen), men nå fikk også lærern vite det.

Så oppførsels-karakteren min hadde vært diskutert og selvom jeg skulle få G ble jeg pga. dette nedsatt til NG.

Nå, tingen er at skolen jeg vil inn på, ligger på ca. akkurat høyrere snitt enn jeg gikk ut med(gikk ut med 4.86).

Så dette kan ødelegge veldig for meg... Noen som har no tips jeg kan klage med? Ville vært EVIG takknemlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så oppførsel kan ødelegge for om du kommer inn på skolen du vil inn på? Trodde det bare telte negativt ved evt. utplassering, praksis, jobb etc.

Hvis du er skikkelig desperat så legg deg langflat og fortell om at det er svært viktig å få bedre oppførsels karakter og spør om det er noe du kan gjøre for å "stryke" den.

Tviler altså..

Lenke til kommentar

Det burde i grunnen holde å spørre lærerne om de virkelig synes det du gjorde var så galt at det skal ha så stor potensiell innvirkning på livet ditt. Legg gjerne til at det er en grunn til at vi ikke har stemmerett for de under 18, og det er at vi ikke krever det samme nivået av fornuft fra dem. Dette sier ingenting om din evne til å være en god samfunnsborger, så det er for dumt om det skal hindre deg i å ha de beste muligheter til å bli det.

Lenke til kommentar
Det burde i grunnen holde å spørre lærerne om de virkelig synes det du gjorde var så galt at det skal ha så stor potensiell innvirkning på livet ditt. Legg gjerne til at det er en grunn til at vi ikke har stemmerett for de under 18, og det er at vi ikke krever det samme nivået av fornuft fra dem. Dette sier ingenting om din evne til å være en god samfunnsborger, så det er for dumt om det skal hindre deg i å ha de beste muligheter til å bli det.

Tror ikke denne veien hjelper noen ting, men heller gjør det vanskeligere. Det du foreslår her er at han skal bortforklare at han lurte seg inn med at han ikke forsto at det han gjorde var galt. Det forutsettes at en som går i 10 klasse skjønner forskjell på rett og galt. Hadde det vært noen fra barnehagen som prøvde å snike seg inn så ville ditt forslag fremdeles vært noe tvilsomt, men det ville nok virket. Det som kan virke er å angre på det han gjorde og be vakta på Tusenfryd om unnskyldning. Med andre ord, som en her foreslo før meg, legge seg helt flat og vise at han skjønner konsekvensene av det han gjorde, men at det var en impulshandling han til vanlig ikke bedriver.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Hjælper ikke legge seg flat. Skal skrive en skriftlig klage som sendes videre hit og dit. De bryr seg max lite om vi legger oss flate eller ikke..

Vitsen med å legge seg flat er at man skal mene det, dvs. at motparten skal forstå at du faktisk angrer og beklager det du gjorde. Med din innstilling til det å legge seg flat får du nok rett ja. Bare se på politikerne, de som kan kunsten å legge seg flat av og til får et langt politisk liv. De som ikke kan det blir brutalt avsatt uten videre opphold. Stikkord kan være barneombud, Rød Larsen, og en viss eksminister fra Bergen. Alle disse fikk et kort politisk liv.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...