Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trykkbryter i hjørnet av motorrommet. Hva er den til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne er for bensinkutt-systemet. Dvs, om bilen velter, kolliderer eller lignende, så kutter den drivstoff-tilgangen. Et trykk på denne, og drivstoffet kan flyte som vanlig igjen.

Mener det står noe om denne i brukermanualen til bilen...

Dette stemmer.

Om bilen ikke starter en dag, sjekk denne først!

Slår du ved siden av den eller på den- slår den ut- og da får du ikke start på bilen.

Lenke til kommentar
En kompis av meg glapp clutchen på sin Berlingo, som førte til at bilen hoppet brått fremover. Dette førte til at denne bryteren slo ut, og bilen startet selvsagt ikke igjen. Er altså ikke så veldig mye som skal til.

Steike, da må bilen jaggu ha hoppet fremover! :roll: Har hatt diverse franske med denne bryteren, og har kjørt temmelig hardt, og har aldri opplevd at bryteren har slått ut. Selv etter en relativt hard påkjørsel bakfra skjedde det ikke noe.

Lenke til kommentar
En kompis av meg glapp clutchen på sin Berlingo, som førte til at bilen hoppet brått fremover. Dette førte til at denne bryteren slo ut, og bilen startet selvsagt ikke igjen. Er altså ikke så veldig mye som skal til.

Steike, da må bilen jaggu ha hoppet fremover! :roll: Har hatt diverse franske med denne bryteren, og har kjørt temmelig hardt, og har aldri opplevd at bryteren har slått ut. Selv etter en relativt hard påkjørsel bakfra skjedde det ikke noe.

Ja, jeg satt på og det rykket rimlig heftig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...