Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Et par spm ang MC-lappen

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Lurer på om noen vet hvilken skole som er best/rimeligst for å ta sertifikat på MC i Bergen. Har sjekket litt rundt på nettet, pakkepriser (inkl. 12-15 timer) ligger til rundt 20k. Noen som har noe erfaringer å komme med, så hadde det vært supert :)

Når det gjelder den teoretiske eksamen/prøven, hva går denne ut på? Jeg har førerkort på bil, så antar at dette er en egen test ang motorsykkelens egenskaper osv, og ikke om trafikkreglene?

Siste spørsmål er gjerne litt verre. Noen som sier at det er lang ventetid på å ta lappen? Dvs både kurs, kjøretimer og oppkjøring. Noen som vet noe om det? Antar det ikke er noe ledig før neste sesong?

Takk på forhånd.

Endret av Kim The King
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Lurer på om noen vet hvilken skole som er best/rimeligst for å ta sertifikat på MC i Bergen. Har sjekket litt rundt på nettet, pakkepriser (inkl. 12-15 timer) ligger til rundt 20k. Noen som har noe erfaringer å komme med, så hadde det vært supert :)

Når det gjelder den teoretiske eksamen/prøven, hva går denne ut på? Jeg har førerkort på bil, så antar at dette er en egen test ang motorsykkelens egenskaper osv, og ikke om trafikkreglene?

Siste spørsmål er gjerne litt verre. Noen som sier at det er lang ventetid på å ta lappen? Dvs både kurs, kjøretimer og oppkjøring. Noen som vet noe om det? Antar det ikke er noe ledig før neste sesong?

Takk på forhånd.

Vanskelig å anbefale kjøreskoler. Det som gjelder er å ringe rundt og få tak i beste pakkepris/total pris, for så å ta det derfra. Eneste tips utenom det som man kan komme med er erfaringer hos de forskjellige trafikkskolene, med tanke på at prisene forandrer seg hele tiden. Teoriprøven er en kjapp test på biltilsynet som tar for seg litt spørsmål angående teknisk om MC, litt om vei/vikeplikt, litt om helse, plassering i trafikken.. osv

Tja, det er litt ventetid, det kan man si. Kjøretimer er nok noe man ikke får startet på med en gang. Varierer såklart fra skole til skole. Det obligatoriske teorikurset er nok noe som er innimellom, sjekk med de lokale trafikkskolene, pleier å være satt opp en dato for neste kurs. Er litt ventetid på oppkjøringen også. Alt fra 3-4 uker til et par måneder er forventingsfullt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Ventetiden kan varierer veldig! Jeg ventet i ca 1 år før jeg fikk begynne med kjøretimer fra datoen jeg meldte meg opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...