Gå til innhold

Utvide hjemmenettverk basert på Thomson Speedtouch og D-Link DIR-615

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et hjemmenettverk basert på et Thomson Speedtouch og en D-Link DIR-615 router. I deler av huset er det ingen dekning, evt. laber dekning som faller ut i tide og utide. Det var noe HERK å sette opp D-Linken mot Thomsonen (Telenor har gjort det litt vrient, og jeg er ingen ekspert).

Jeg ønsker å TRÅDLØST utvide det allerede eksisterende nettverket med en form for mellomstasjon mellom D-Linken og områdene med dårlig dekning. Hvordan gjør jeg dette?

-Even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har gjort selv, er å sette min Thomson Speedtouch i bridgemodus.. Og min D-Link logger seg på Telenor med PPPoE. Deretter har jeg investert i et trådløst aksesspunkt som jeg satte på andre siden av huset.. Du finner flere aksesspunkt her..

den jeg brukte var denna..

;)

for å få best mulig dekning bør det være kabel mellom D-Link og Aksesspunktet.. men om dette ikke er mulig, kan du sette aksesspunktet i WDS-modus.. Da fanger den opp signalene og forsterker de.. men som sagt, kabel mellom disse er best og mest stabilt.. ;)

Endret av Xcited
Lenke til kommentar

Tusen takk for god info!

Har du mulighet for å spesifisere hvilke innstillinger du har gjort på Thomson og D-Link for å få de til å snakke godt sammen? Husker ikke helt om min thomson står i bridge, for jeg hadde en del problemer med å få det til. Endte med å krype til korset og ringe til Telenor (som kosta skjorta...)

Lenke til kommentar

Sette Thomson i bridge: Info finner du her etter hvilken type Speedtouch du har. -> Link

Inne på D-Link går du i Setup og videre til en Internet Connection eller lignende. Stiller denne til PPPoE og skriver inn brukernavn og passord til Telenor. (Samme som du bruker i din Thomson).

Bare spør hvis det er flere spørsmål ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...