GrevRev Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hei, jeg har et hjemmenettverk basert på et Thomson Speedtouch og en D-Link DIR-615 router. I deler av huset er det ingen dekning, evt. laber dekning som faller ut i tide og utide. Det var noe HERK å sette opp D-Linken mot Thomsonen (Telenor har gjort det litt vrient, og jeg er ingen ekspert). Jeg ønsker å TRÅDLØST utvide det allerede eksisterende nettverket med en form for mellomstasjon mellom D-Linken og områdene med dårlig dekning. Hvordan gjør jeg dette? -Even Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Det jeg har gjort selv, er å sette min Thomson Speedtouch i bridgemodus.. Og min D-Link logger seg på Telenor med PPPoE. Deretter har jeg investert i et trådløst aksesspunkt som jeg satte på andre siden av huset.. Du finner flere aksesspunkt her.. den jeg brukte var denna.. for å få best mulig dekning bør det være kabel mellom D-Link og Aksesspunktet.. men om dette ikke er mulig, kan du sette aksesspunktet i WDS-modus.. Da fanger den opp signalene og forsterker de.. men som sagt, kabel mellom disse er best og mest stabilt.. Endret 15. juni 2008 av Xcited Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Tusen takk for god info! Har du mulighet for å spesifisere hvilke innstillinger du har gjort på Thomson og D-Link for å få de til å snakke godt sammen? Husker ikke helt om min thomson står i bridge, for jeg hadde en del problemer med å få det til. Endte med å krype til korset og ringe til Telenor (som kosta skjorta...) Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Sette Thomson i bridge: Info finner du her etter hvilken type Speedtouch du har. -> Link Inne på D-Link går du i Setup og videre til en Internet Connection eller lignende. Stiller denne til PPPoE og skriver inn brukernavn og passord til Telenor. (Samme som du bruker i din Thomson). Bare spør hvis det er flere spørsmål Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå