Cyrex Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg lurer om skjermkortet mitt 8800GT 512mb har fått artifacts, jeg har merka i den siste tida så har det vært hvite priker på skjermen som blinker. Er ikke sikker om det artifacts, jeg merker det når jeg bruker shader 2.0, men når jeg skifter til shader 3.0 så forsvinner det. Jeg bruker nyeste skjermkort driverene 175.16. Det er i age of conan jeg fått dette problemet, jeg ser de hvite prikene når jeg ser npc på lang avstand. Men når jeg ser npc på nært hold så er det ikke noe hvite priker som blinker. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har du skjekket vifte for støv. Hva er temp på kortet. Lenke til kommentar
Cyrex Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Har satt vifte hastigheten på 100%. Temp i idle er på 54, load så er den på ca 70. Skal skjekke for støv. Lenke til kommentar
Cyrex Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Det var ikke noe støv på vifta. Jeg har testa kortet med ati-tools, kjørte artifacts testen i 10min. Den fant ikke noe artifacts. Er det noen andre program jeg kan teste om det er artifacts? Lenke til kommentar
Cyrex Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Når jeg kjørte 3dmark05 så merka jeg hvite priker der også. CPU'n min har vært overklokka men har klokka ned den nå. Kan overklokka cpu øddelegge skjermkort?. Eller kan det være PSU'n min som skaper problem, jeg bruker denne psu'n: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308851 . Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Heisann. Lukk alle vinduer og programmer. Det du skal prøve på nå, er å slette driverne, for så å installere de på nytt. - Last ned Driver Sweeper. - Last ned en frisk kopi av de siste driverne her. - Installer Driver Sweeper, men ikke bruk programmet enda. - Bruker du Rivatuner/nTune/ATI-Tools, lukk progammet og ikke be den starte opp sammen med Windows. - Gå inn på Start -> Kontrollpanel -> Installer/Avinstaller Programmer, og slett alt som har med Nvidia å gjøre. Mest sannsynlig er nok bare ''NVIDIA Drivers'' der. Ikke restart PC-en enda etter avinstalleringa. - Nå skal du bruke Driver Sweeper for å rense resterende rusk. Fremgangsmåten er enkel, bare følg infoen som er der. Slett også Nvidia-mappa som ligger på (C:). Restart etter at Driver Sweeper er ferdig med sitt og Nvidia-mappa er slettet fra deg. - Når du er inn på Windows igjen, installer de driverne du nettopp lastet ned og restart. Kjør stockspeed og spill et spill for å varme opp systemet i 10-15 min. Kjør så en test med 3DMark05/06 og se etter artifacts. Helt til slutt anbefales Rivatuner fremfor ATI-Tools; link. Endret 16. juni 2008 av Onyx Lenke til kommentar
Cyrex Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Skjer ikke ut som det er driver problem. Har reinstallert windows, fikk samma problem da. Jeg får problem bare når jeg setter på antialiasing, det vises veldig godt når jeg setter på 8x. Har ikke hadd det problemet før. Jeg prøvde å klokke ned skjermkortet, men det hjalp heller ikke. Er like før jeg tar å RMA kortet. Kortet er bare ca 3 uker gammelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå