Gå til innhold

Er det noe forskjell i byggekvalitet på N82/N82 Black?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg tror ikke det er forskjell på dette. En kamerat av meg har en N82 Black som han fikk ganske tidlig, og den er allerede full av støv. Jeg har heller ikke hørt at telefonen skal være bedre bygd, noe som med stor sannsynlighet hadde vært et salgsargument fra Nokia.

Lykke til (og - den svarte er mye finere),

mvh Pål Berge

Lenke til kommentar
Hører noen klager over støv under skjermen osv noen ganger. Hørte også noen mente at Black var bedre bygget. Stemmer dette?

Sånn ellers så får jeg ikke bestemt meg for farge heheh... =p

Så ufattelig dårlig som N82 er skrudd sammen skal det lite til for å gjøre det bedre. Plastkvaliteten i dekselet er så dårlig at jeg har problemer med å beskrive det. Først og fremst, det knirker og det knaser i plasten, menytastene knirker og bærer seg, skjermen blir så full av riper bare du ser hardt på den at det nesten er utrolig å lansere et slikt produkt. Jeg solgte min etter tre måneder, da var jeg så lei den skraphaugen at jeg ikke klarte å se på den lengre.

Motorola MAXX suger til det meste, men byggekvaliteten er uovertruffen.

Lenke til kommentar

Jeg har N78 selv, og syns byggekvaliteten er helt OK. Om den er noe bedre enn N82 vet jeg ikke, men så er jeg heller ikke helt enig i den massive kritikken til STeam6 ;)

Når det er sagt: Det er absolutt litt knirking fra N78, både fra bakdekselet og knappene hvis man presser hardt, men jeg synes ikke det ødelegger helhetsinntrykket - som tross alt ikke er så verst.

Men blitzen ryker som du sier med N78. Se forøvrig test i min signatur for mer informasjon :)

Lenke til kommentar

Selv om de har ulik farge trenger det vel ikke å si at de har forskjellig byggekvalitet?

De er da helt like inni.

Hvordan er byggekvaliteten på N78 i forhold f.eks?

Jeg som egentlig skulle ha skikkelig blitz, men..jaja

Bah, fikk egentlig lyst til å slå på stortromma nå og heller vente på N96 :)

Da ville nok jeg slått på stortromma og ventet på N96.

Men hadden ok helst kjøpt Sony Ericsson X1, iPhone 3G eller Nokia N82.

Lenke til kommentar
Jeg har N78 selv, og syns byggekvaliteten er helt OK. Om den er noe bedre enn N82 vet jeg ikke, men så er jeg heller ikke helt enig i den massive kritikken til STeam6 ;)

Når det er sagt: Det er absolutt litt knirking fra N78, både fra bakdekselet og knappene hvis man presser hardt, men jeg synes ikke det ødelegger helhetsinntrykket - som tross alt ikke er så verst.

Men blitzen ryker som du sier med N78. Se forøvrig test i min signatur for mer informasjon :)

Jeg ser jeg fremstår som veldig negativ, det må først sies at jeg har hatt mange Nokia og er en liten fan av merket, desto mer skuffet ble jeg over denne. Innmaten er jo førsteklasses, litt usikker på GPS`en dog da den har sendt meg på viddene et par ganger, men ihvertfall. Jeg behandler tingene mine pent, og derfor ble jeg nesten i sjokk når jeg så de utallige ripene i skjermen. Og her snakker man om en telefon som har ligget alene i lommer, konsekvent. I tillegg var styretastene helt forferdelig, det knaste og knirket og på en telefon som kostet nesten 5000 kr når den kom er det tilnærmet skandale i mine øyne.

Nei, styr langt unna denne telefon. Men, den tar veldig bra bilder da :)

Lenke til kommentar

Skal snart ned på Komplett og hente tinga jeg bestilte, jeg bruker nok angrefristen på N82`en tror jeg, og tar bare med meg JX20´n til å ha på øret foreløpig :) Kikka litt på 6220 Classic også, den virker jo som en N82 i litt bedre kvalitet (?) bortsett fra at den mangler WLAN. Kunne kanskje vært et alternativ? Men er litt usikker på om den har kameradeksel, noe som er veldig kjekt synes jeg

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar
Skal snart ned på Komplett og hente tinga jeg bestilte, jeg bruker nok angrefristen på N82`en tror jeg, og tar bare med meg JX20´n til å ha på øret foreløpig :) Kikka litt på 6220 Classic også, den virker jo som en N82 i litt bedre kvalitet (?) bortsett fra at den mangler WLAN. Kunne kanskje vært et alternativ? Men er litt usikker på om den har kameradeksel, noe som er veldig kjekt synes jeg

Har brukt min N82 i 6 mnd nå.Har IKKE støv under dekslet.Har IKKE riper i displeyglasset.Mista den flere ganger på hart underlag,eneste skaden e to små merker nederst i hjørnet på fronten.Litt knirk ja,men synes det kommer å går,ikke noe som jeg legger merke til i det daglige.Er fremdeles veldi fornøyd,og en ting er sikkert:Kommer aldri til å kjøpe en telefon uten WLAN,GPS,og et skikkelig kamra(med blitz).

Lenke til kommentar

Har brukt min N82 i 6 mnd nå.Har IKKE støv under dekslet.Har IKKE riper i displeyglasset.Mista den flere ganger på hart underlag,eneste skaden e to små merker nederst i hjørnet på fronten.Litt knirk ja,men synes det kommer å går,ikke noe som jeg legger merke til i det daglige.Er fremdeles veldi fornøyd,og en ting er sikkert:Kommer aldri til å kjøpe en telefon uten WLAN,GPS,og et skikkelig kamra(med blitz).

Har hatt N82 siden februar. Kan bekrefte at byggekvaliteten er helt ræva. Støv under displayet, riper i display og rundt på framsiden. Er forsiktig med telefonene mine, og har aldri opplevd riper så tidlig etter kjøp. Plutselig en dag falt en bit av dekselet rundt tastene av. Det er jo ganske utrolig i seg selv. I forrige måned var jeg uheldig å mistet den i bakken, da datt hele dekselet rundt tastene av, måtte levere til service og fikk det fikset på garanti. Men for all del, jeg har jo telefonen enda, og ripene kan man jo leve med siden telefonen ellers er helt genial. Spesielt etter Nokia Maps 2, hvis GPS er et av bruksområdene..

Lenke til kommentar

Høres helt utrolig ut. Jeg har hatt N82 siden januar og har sjelden hatt så stabil telefon med så god byggekvalitet. Finnes ikke knirk, støv under skjermen, løse deler eller noe annet å sette fingeren på. Har til og med klart å miste den i bakken og gulvet et par ganger, men uten å merke noe... så for min del er denne telefonen en ener...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte N95 når den kom i sin tid og hevet det kjøpet da det ikke virket som om denne telefonen var skrudd sammen skikkelig, knirket i tastene og slark i skyvemekanismen.

Leverte den tilogmed til servicesenteret uten at det hjalp.

Så når N82 kom kjøpte jeg den i god tro om att denne skulle være bedre.

Det var den ikke, "store" glipper mellom displayet og "case'en" samt diverse knirking.

Virker som om nokia ikke kan dette med byggekvalitet :nei:.

Mulig nokia outsourcer bygging av telefonene sine til lugubre kinesiske fabrikker som monterer telefonene ved hjelp av "chop sticks" :tease:.

Uansett, blir ikke noe fler nokia forsøk fra min side, satser heller på en htc diamond.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...