HPh Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har noe spm. ang høytalere til bil. Har to gamle høytalere kasser som fattern bygde da han var ung en gang på 60 tallet. de fungere helt fint, bortsett fra at bass elementet er er ødelagt. tenkte da å kjøpe ett nytt ett å sette inn det. Det jeg lurer på er om det går an å koble to lydkanaler på 40W hver, fra f.eks en bilstereo, på en høytaler og da få 80W på høytaleren????? Eller er dette bare høl i hue Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Du mener brokobling? De fleste effektforsterkere til bil har mulighet for dette. Er det en 4-kanals forsterker på f.eks 4x50w, kan den brokobles til foreksempel 2x100 (hvor mye effekt det blir brokoblet varierer). 2-kanals kan brokobles til 1 kanal, men da må du ha 2 forsterkere. Men det du spør om antar jeg er en vanlig "bilspiller". Hvordan brokoblingsmulighetene pleier å være på disse vet jeg ikke, men de har uansett lite effekt, selv om de er oppgitt til å ha kanskje 4x50w yter de på langt nær det. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har noe spm. ang høytalere til bil. Har to gamle høytalere kasser som fattern bygde da han var ung en gang på 60 tallet. de fungere helt fint, bortsett fra at bass elementet er er ødelagt. tenkte da å kjøpe ett nytt ett å sette inn det. Det jeg lurer på er om det går an å koble to lydkanaler på 40W hver, fra f.eks en bilstereo, på en høytaler og da få 80W på høytaleren????? Eller er dette bare høl i hue Hvis spilleren det er snakk om er av typen den-som-originalt-sitter- i- 1983-model-Toyota-HiAce: Glem hele greia. Forøvrig: Problemet (teoretisk) med å brokoble en forsterker er halvering av impedans; det blir som å ha to høytalere med halve impedansen. Problemet (i praksis) med å gjøre dette er at på utsyr i den klassen du skisserer her blir det bare tøys. Like greit å kjøre forsterkeren i stereo. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 dostojevski: Linken i signaturen din funker ikke Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 dostojevski: Linken i signaturen din funker ikke Veldig nødvendig innlegg må jeg si (jeg regner med at du ikke er så dum?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå