Gå til innhold

Noen emokids eller skramz her?

indietrash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Driving Home, Loft & Remedy av hwm

This Is A Lovesong for the Loveless, If This Was Killing Me Would You Stop & My Heart Is A Soldier av tjt

Med Remedy som den helt klart beste HWM-låta!

Vil samtidig anbefale for folk Cadillac Blindside! Supert band som nå er oppløst, desverre. Midt i mellom post-hardcore og mer rett fram punk revival musikalsk sett, og til tider dystre tekster (ala Alkaline Trio)

Lenke til kommentar

hwm ække så tøft eeeegentlig. men helt ok.

post-hardcore er et skikkelig døvt begrep. punk revival er et like skikkelig døvt begrep. Alkaline Trio er et skikkelig døvt band. de var på Fueled By Ramen som er et skikkelig døvt label. de har turnert med Dashboard Confessional som er et skikkelig døvt band. de har "A Retrospective" i ene albumtittelen deres og band som stjeler fra gode emoband pleier å være skikkelig døve (sjekk Scary Kids Scaring Kids for eksempel).

helt ærlig så bekymrer det meg ikke så mye at jeg er på et skrekkelig tregt nett nå, uten mulighet til å høre Cadillac Blindside (MySpace er ikke særlig imponerende på trege nett-tilkoblinger).

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

Jækli mye "døvt" her. Akkurat betegnelsene på Cadillac Blindside har jeg hovedsakelig hentet fra andre nettsider, siden jeg synes at det ikke alltid er lett å stadfeste band, stilfesting er døvt i seg selv, men det må til tider til! Punk revival brukte jeg siden allmusic.com brukte den, og det er den siden jeg for min del henter mest fra: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=77:2770

Allmusics side om Cadillac Blindside: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll

På listen over "lignende band" står faktisk ikke Alkaline Trio, men jeg mener at flere tekster kan ligne på noe Alkaline Trio kunne ha gjort. Og ja, Cadillac Blindside ga ut cd'er på Fueled By Ramen. Fueled By Ramen har jo også gitt ut noe med feks Less Than Jake, Lifetime, Pietasters og The Impossibles, men mange andre svake acts drar ned cred'en deres!

Angående Alkaline Trio: Døvt? Næh, Good Mourning og Goddammit er fortreffelige plater!

Hot Water Music er kanskje et av de beste banda som mikser 90s melodic hardcore punk med "emo" (døvt, men jaja)

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

"meh." Det er svaret på mitt "lange" innlegg..? Skuffende

Tok dog ikke helt Manhattan Skyline, ikke helt "meg". Men ser ut til å være på det nystartede "Fysisk Format", plateselskapet til Tiger, og det står det jo respekt av

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...