Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har prøvd dette?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei,

Kom over en side på internett www.k2vitamin.no. Dette er visst vitaminer som skal hjelpe mot beinskjørhet og dette ligger det mye av i familien min. Lurer på om noen andre som har kjennskap til dette vitaminet eller om det er noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Lukter svindel og svada for meg. Ta en titt her.

Jeg har allerede bestillt en mnd gratis fra www.k2vitamin.no så jeg kan jo prøve 1 mnd, se om jeg finner litt mer informasjon om det. Syntes det hørtes ganske spennede ut bare.....

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Virker veldig jalla den siden der.

Ikke glem at du må betale 40kr for porto, samt at du må huske på å avbestille etter den første bestillingen. Ellers sender deg bare til full pris.

Har mye beinskjørhet i familien og er redd jeg også vil få diagnosen. Drikker jo mye melk men skjønner tankegangen bak emnene om hvorfor vi har mest beinskjørhet samtidig som vi drikker mest melk. Syntes forskningen bak det virket solid. At man kanskje trenger noe i tillegg til kalsiumet. Er jo utrolig rart at vi har høyest forekomst i et land som dette.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Hvor gammel er du "gjest"?

43 så det er vel på tide å beg bekymre seg for slike ting:=)

Er du en kvinne?

Ja jeg er kvinne og er derfor også mer utsatt.....

Lenke til kommentar
Ja jeg er kvinne og er derfor også mer utsatt.....

Hei.

Riktig nok er du mer utsatt, men sannheten kommer med en "twist."

• Risikoren for osteoporose, øker "først", når De kommer til post-menstruasjons perioden. dvs. alderen rundt 55 (+-5år) Dette kommer pga. hormon forandringen i kroppen, mest pga. østrogen.
  • Det også riktig, at vit. K2 (menatetrenone) øker "FNW" og "BMC", men dette gjelder først og fremst for "lårhalsen", ellers har ikke vit. k2 påvist noe særlige "effekter" på den "generelle bentettheten" (DXA-BMD).

Resten blir klinisk-spekulasjon som trengs mer forskning.

Mtp. at de er en "moderat-ung" dame på 40, så mener jeg, at det ikke finnes grunn til å bruke supplementet.

Og dette kommer av flere grunner:

1. Du er ikke i nærheten av risikosonen.
  2. Dette er ikke den beste prevansjonen. (Mosjon, diet)
  3. Kosthold og livstil spiller den største rollen (Diabetes, vektproblemer og mosjon)
  4. Vitamin K (k1 og k2) er koagulantfaktor. En overdose av Vitamine K, kan føre til koagulopati (lunge-emboli osv..)

Istedet for å gå løs på en "psykologisk orientert reklamestunt", råder jeg deg til å snakke med legen din, eller med en enæringsfysiolog.

Østrogen forhindre også benskjørhet, vil du begynne å tygge de som godteri? (mtp alle bivirkningene)

Av og til, er ikke den ønskende løsningen en "løsning." :wee:

Vaio ;)

Lesestoff:

http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pi...35045330500189X

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlere...bmedid=17287908

http://www.google.hu/search?hl=hu&sa=X...sis&spell=1

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...