Gå til innhold

Utvide rekkevidden på trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Heisann, håper noen kan hjelpe meg med følgende spørsmål:

Jeg skal innrede et hjemmekontor i tredje etasje, og pr. dags dato bruker jeg trådløs internettforbindelse i første etasje. Signalene ebber ut i andre etasje, og finnes ikke overhodet i tredje etasje.

Jeg trenger dermed, såvidt jeg kan skjønne, et par-tre bro-punkter i trappa opp mot tredje etasje for å få signaler i tredje etasje.

I første etasje har jeg et Thomson SpeedTouch 780i WL som gjør en helt OK jobb (i første etasje, that is).

Men jeg er usikker på hva jeg bør kjøpe for å dekke behovet mitt - er det noen som kan hjelpe meg med tips på hva som bør kjøpes inn? Jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg må kjøpe, så jeg håper noen andre har hatt samme problemstilling tidligere og funnet en fin løsning.

Er selvsagt ikke noe problem for meg å bytte ut Thomson-boksen i første etasje heller. Har ikke behov for særlig høy båndbredde i tredje etasje ("kontorbehov") - men er avhengig av at det er en stabil forbindelse mot nettet.

Takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en som har DHCP, noe den Thomson gjør. Så trenger du trådløse aksesspunkter.. Selv bruker jeg denne og er fornøyd.. ;) en liten switch kunne være en ide å putte i 2. etasje, sammen med det ene aksesspunktet. Så du kun trenger å legge én ledning mellom etasjene.. ;)

De 3 trådløse punktene bør stilles på kanal 3, 6, og 12..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...