Gå til innhold

Hvilke spill må jeg ha spilt før jeg spiller MGS4

Anbefalte innlegg

Virker som trådstarter er enda mer forvirret nå enn da han startet posten.

Den listen på de 7 spillene er rette, men det er IKKE Metal Gear Solid 1 og 2 som er på andre discen av Subsistence, men heller de to første spillene som var på den gamle Nintendoen (etter det jeg har forstått så tror jeg ikke det er mye vits å spille gjennom disse, om en ikke har ekstremt behov for å få med seg alt, det vil være mye lettere å lese storyen fra de to første spillene).

Jeg har nylig spilt gjennom alle Metal Gear Solid spillene (utenom 4) og jeg anbefaler at du spille alle de tre før du begynner på 4ern. Spill de i normal rekkefølge slik de ble lansert Solid 1, Solid 2, og Solid 3: Subsistance. Selv om storyen i 3ern ikke er så knyttet opp mot 4ern så ligger mye av grunnlaget til serien i denne storyen, i tillegg til at 3ern er et ekstremt bra spill med utrolige situasjoner du aldri kommer til å glemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som trådstarter er enda mer forvirret nå enn da han startet posten.

Den listen på de 7 spillene er rette, men det er IKKE Metal Gear Solid 1 og 2 som er på andre discen av Subsistence, men heller de to første spillene som var på den gamle Nintendoen (etter det jeg har forstått så tror jeg ikke det er mye vits å spille gjennom disse, om en ikke har ekstremt behov for å få med seg alt, det vil være mye lettere å lese storyen fra de to første spillene).

Jeg har nylig spilt gjennom alle Metal Gear Solid spillene (utenom 4) og jeg anbefaler at du spille alle de tre før du begynner på 4ern. Spill de i normal rekkefølge slik de ble lansert Solid 1, Solid 2, og Solid 3: Subsistance. Selv om storyen i 3ern ikke er så knyttet opp mot 4ern så ligger mye av grunnlaget til serien i denne storyen, i tillegg til at 3ern er et ekstremt bra spill med utrolige situasjoner du aldri kommer til å glemme.

Faktisk, bruker MGS4 navnet på en som var i MG1 og 2. Dr. Madnar ble så vidt nevnt, men jeg mener enhver fan bør ha med seg de to spillene. Outer Heaven og Big Boss scenene fra spillene blir mye omtalt og gir et større helhetsbilde.

Lenke til kommentar

Ja, det er sant. Men det er greit å ha tilstrekkelig med info på Gray Fox før man starter med MGS1, synes jeg hvertfall. Stundene hans ble bare 100 ganger bedre med MG og MG2 i boks.

Fortsatt, ville jeg anbefalt hele serien på 7 spill. Portable Ops er vel det eneste som ikke direkte trengs, men det går rykter om et nytt MG spill nå.

Metal Gear 3: Revolver Ocelot, som visstnok skal være mellom Portable Ops og Metal Gear 2: Solid Snake. Gode nyheter sier nå jeg!

Endret av Birkin
Lenke til kommentar
Siter her nå med mgs4. Det jeg luere på er hvem spill jeg trenger, får å få med meg storyen før jeg begynner på 4ern.

Vet det er: Metal Gear Solid, Metal Gear Solid 2,Metal Gear Solid 3 - Snake Eater, Metal Gear Solid 3: Subsistence.

Hvem spill trenger jeg å spille?

Er det noen flere?

hva er forskjennen på: Metal Gear Solid 3 - Snake Eater og Metal Gear Solid 3: Subsistence

Hvem?

Lenke til kommentar

Lykke til, prøvde MGS 4 for noen dager tilbake. Jøss, så lange cutscenes og mission briefing har jeg ikke sett siden jeg startet å game. Også føltes det rart å se gamle figurer når jeg ikke har spilt tidligere spill. Så etter 2 timer gaming gir jeg opp. Føles ikke riktig å spille mer heller.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Men jeg tror jeg vil si meg enig i at dette er minst nødvendig å ha spilt gjennom før man begynner på mgs4.

Jeg tør faktisk påstår at Metal Gear 1 og 2 (her skriver jeg ikke Metal Gear SOLID, men Metal Gear, som er spillene fra sent 80-tallet) og MGS3 er viktigere for historien enn Metal Gear Solid 1 og 2.

Dette med grunnlag i det som skjer omkring Zero, Big Boss osv.

Men så det er sagt, vil du aldri få en 100% spillopplevelse uten å ha spilt Metal Gear Solid 1, MGS2 og MGS3, samt å ha lest handlingen i MG1 og MG2. Uten noen av disse prequel-spillene tør jeg påstå at du vil sitte igjen med 15-20% spillopplevelse etter å ha kun spilt MGS4.

I play MGS for the story - not the game.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...