Gå til innhold

BK: Superfamily på scenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare starte med å si at dette falt i smak, men ett par småting som plager meg litt.

Syns det blir litt for stort område over hånda med kameraet i. Litt for mye luft. bakgrunnen blir kanskje litt for rotete, men vett ikke om dette strengt talt har så mye å si.

 

Liker farvene veldig godt, fin kontrast mellom det gule/grønne lyset og den mørkeblå himmelen.

 

Ett pent stykke arbeid

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Dette var et stilig bilde :)

Jeg synes at den mørke himmelen skaper en flott kontrast til artisten som blir lyst opp av både scenelys og kompaktkameraet. Og du har vært flink (heldig? ;) ) som har tatt bildet akkurat idet blitsen på kompakten går av.

Very nice job! :thumbup:

Lenke til kommentar

tøft bilde i utgangspunktet. gjorde akkurat det samme igår, på 4 metall konserter, men var innendørs. Eg skulle gjerne hatt lyset du har her å jobbe med. For det var veldig fint!

 

Skulle eg kicke på noe, og det skal eg, så er det at puplikum ikkje ser din vei, men det skyldes vel stedet du stod?

 

Jeg vet alt om å ikkje ha skikkelig albuerom på konsertbilder, så eg forstår om dette er årsaken.

Lenke til kommentar

Det som var litt kjedelig var at jeg hadde 0 lys i front, alt kom bakfra.

Ellers er det vel litt vanskelig å få publikum både til å se på meg og artisten samtidig. Hadde forsåvidt god nok plass foran der.

 

Legger med et annet bilde jeg tok et stykke unna også.

2579705925_7b742f75dd.jpg

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
Jeg vet alt om å ikkje ha skikkelig albuerom på konsertbilder, så eg forstår om dette er årsaken.

Du har ikke fotografert på konsert før en full, middelaldrende dame dytter hodet sitt inn i mellom armen din og kroppen din og aktivt forsøker å kvele seg selv på den måten.

 

-

 

Kult konsertbilde. Liker det tekniske, men er litt enig i at øverste kant på venstre side blir litt rotete.

 

Det andre bildet er også prima.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg synes alle bildene er vellykkede. De mer tradisjonelle er nok best, og det med "regndråper" er i alle fall utradisjonelt. Det er en vanskelig disiplin, men du har definitivt taklet den godt. Det er klart at du har hatt gode forhold (jo det har du), men det er likevel ingen selvfølgelighet at en skal klarer å gjøre noe ut av det. Det har du.

Lenke til kommentar

knall bilder! Liker vel egentlig det første best, men de er alle flotte! Det må ha vært rimelig lyst, for du har jo brukt f/4 & ISO 500?

 

Spørsmål: hvordan funker det å ha et sånn monsterkamera på konsert? Du kan jo ikke akkurat legge det i lomma etter at du er ferdig med knipsinga og rocke videre?

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

klart det er mulig å få puplikum sitt ansikt med, men det er ikkje lett. det er vel heller ingen som synes det er lett å ta bilder av 4 stykker i bandet samtidig, og alt skal klaffe på 4 stk. Hva er oddsen for det?

 

Jeg har brukt supervidvinkel flere ganger for å fange både band og puplikum, men hadde nok mindre avstand enn deg her.

 

 

 

Takk for kommentarene :)

 

Har et par til jeg gjerne vil vise etter hvert også, men her har jeg hvert fall prøvd ut en effekt for å se at det regna. Kanskje en smule overkill og lite action fra vokalisten, men syns effekten er kul.

2579394802_2b39c27740.jpg

 

hvordan har du laget denne effekten? Tell me!

Lenke til kommentar
knall bilder! Liker vel egentlig det første best, men de er alle flotte! Det må ha vært rimelig lyst, for du har jo brukt f/4 & ISO 500?

 

Spørsmål: hvordan funker det å ha et sånn monsterkamera på konsert? Du kan jo ikke akkurat legge det i lomma etter at du er ferdig med knipsinga og rocke videre?

Det var faktisk veldig lite lys, men jeg brukte en lukkertid på 1/20 på det bildet for å prøve å få litt annerledes bilder og heldigvis ble det skarpt.

Ikke noe problem å bruke det kameraet, hadde 10-12 m2 foran publikum jeg sto alene i mye av tiden :)

 

klart det er mulig å få puplikum sitt ansikt med, men det er ikkje lett. det er vel heller ingen som synes det er lett å ta bilder av 4 stykker i bandet samtidig, og alt skal klaffe på 4 stk. Hva er oddsen for det?

 

Jeg har brukt supervidvinkel flere ganger for å fange både band og puplikum, men hadde nok mindre avstand enn deg her.

 

 

 

Takk for kommentarene :)

 

Har et par til jeg gjerne vil vise etter hvert også, men her har jeg hvert fall prøvd ut en effekt for å se at det regna. Kanskje en smule overkill og lite action fra vokalisten, men syns effekten er kul.

2579394802_2b39c27740.jpg

 

hvordan har du laget denne effekten? Tell me!

Regn på filtereret rett og slett

Lenke til kommentar
knall bilder! Liker vel egentlig det første best, men de er alle flotte! Det må ha vært rimelig lyst, for du har jo brukt f/4 & ISO 500?

 

Spørsmål: hvordan funker det å ha et sånn monsterkamera på konsert? Du kan jo ikke akkurat legge det i lomma etter at du er ferdig med knipsinga og rocke videre?

Det var faktisk veldig lite lys, men jeg brukte en lukkertid på 1/20 på det bildet for å prøve å få litt annerledes bilder og heldigvis ble det skarpt.

Ikke noe problem å bruke det kameraet, hadde 10-12 m2 foran publikum jeg sto alene i mye av tiden :)

 

klart det er mulig å få puplikum sitt ansikt med, men det er ikkje lett. det er vel heller ingen som synes det er lett å ta bilder av 4 stykker i bandet samtidig, og alt skal klaffe på 4 stk. Hva er oddsen for det?

 

Jeg har brukt supervidvinkel flere ganger for å fange både band og puplikum, men hadde nok mindre avstand enn deg her.

 

 

 

Takk for kommentarene :)

 

Har et par til jeg gjerne vil vise etter hvert også, men her har jeg hvert fall prøvd ut en effekt for å se at det regna. Kanskje en smule overkill og lite action fra vokalisten, men syns effekten er kul.

2579394802_2b39c27740.jpg

 

hvordan har du laget denne effekten? Tell me!

Regn på filtereret rett og slett

 

ah. store dråper :-) det passet fint inn. Skal se om jeg får postet mine konsertbilder med puplikum. Etter å ha gått amok med konsertbilder, er det ikkje reint sjelden at puplikum fasinerer meg mer enn bandene. Men så har eg sett 100+ konserter siste 1/2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...