Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alle spill henger seg opp!

Anbefalte innlegg

Jeg har netopp formatert PC-en min, og installert alle drivere. Alt fungerer perfekt, bortsett fra en ting: Når jeg går innpå et spill, så fungerer det i noen sekunder, før alt bare stopper opp (Bortsett fra lyden) og jeg må restarte PC-en. Har prøvd med CS, Oblivion, Morrowind og Age of Conan. På Age of Conan kommer det etterhvert blåskjerm og PC-en starter på nytt (Vet ikke hva som står på blåskjermen, den går for fort), mens de andre spillene bare henger seg opp å jeg må restarte PC-en...

Noen som vet hva problemet kan være? Eller noen som har hatt problemet selv, og vet hva som må gjøres for å fiske det?

Endret av zaldir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve maskinen er vel rundt et år gammel, men jeg kjøpte nytt hovedkort, cpu og rambrikker foor bare none dager siden.

Har også netopp støvsugd den, da jeg satt inn de nye delene.

Og jeg har oppdatert alle drivere med CD-en som filgte med, og sjekket på nettet etter nye drivere i tillegg..

Nå prøvde jeg også med Titan Quest, og da skjedde et samme, men det gikk rundt 2 minutter denne gangen før det hang seg opp.

PC-Speccs:

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3

CPU: DualCore Intel Core 2 E8500, 3166 MHz

Skjerm: NVIDIA GeForce 8800 GTS

Lyd: Realtek ALC885/889A @ Intel 82801IB ICH9 - High Definition Audio Controller

Lagring: SAMSUNG HD321KJ (320 Gb, 7200 RPM, SATA-II)

Nettverk: Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC (10.0.0.4)

Minne: 3.5GB (egentlig 4GB, men XP 32-bit utnytter ikke alt så..)

Hvis dette kan være til hjelp?

Endret av zaldir
Lenke til kommentar
Selve maskinen er vel rundt et år gammel, men jeg kjøpte nytt hovedkort, cpu og rambrikker foor bare none dager siden.

Og jeg har oppdatert alle drivere med CD-en som filgte med, og sjekket på nettet etter nye drivere i tillegg..

Nå prøvde jeg også med Titan Quest, og da skjedde et samme, men det gikk rundt 2 minutter denne gangen før det hang seg opp.

Jeg tror du vil få bedre hjelp om innlegget blir flyttet til hardware -> maskinen funker ikke. Rapporterer til moderator jeg. Så får du sikkert bedre hjelp der.

Lenke til kommentar

Støvsuget du maskina med komponenter inni?

Mulig skjermkortet ditt kan ha fått seg ett lite støt hvis du gjorde det og blitt ustabilt.

En PC skal ALDRI støvsuges...en støvsuger lager statisk elektrisitet som går over i komponenter og kan gjøre dem ustabile eller i verste fall ta livet av dem.

For å fjerne støv bruk trykkluft på boks.

Lenke til kommentar

jeg hadde det identiske problemet med nybygd pc for 3 dager siden.. jeg gav minnebrikkene mer volt (finn ut hvor mye de skal ha på produsenten sine sider). Fabrikkinstillingene i biosen min gav feil mengde volt, og jeg måtte legge til 0,2 V.

Dette kombinert med nye skjermkort- og chipsetdrivere gjorde i allefall susen for meg;)

Håper dette hjalp litt

Lenke til kommentar

THN - Med å legge til 0,2V, mener du da å gå inn på BIOS'en -> MB Intelligent Tweaker (M.I.T) -> DDR2(RAM) Overvoltage Control = +0,02V ?

Og hvis det er sånn, kan ikke dette ødelegge/skade RAM-brikkene eller/og forkorte Levetiden deres? Det er ikke akuratt noe jeg har så lyst til, men er jeg nødt så gjør jeg det jo.. :dontgetit:

Endret av zaldir
Lenke til kommentar
THN - Med å legge til 0,2V, mener du da å gå inn på BIOS'en -> MB Intelligent Tweaker (M.I.T) -> DDR2(RAM) Overvoltage Control = +0,02V ?

Og hvis det er sånn, kan ikke dette ødelegge/skade RAM-brikkene eller/og forkorte Levetiden deres? Det er ikke akuratt noe jeg har så lyst til, men er jeg nødt så gjør jeg det jo.. :dontgetit:

Det vil ikke si å legge på 0,2 Volt ekstra, men å legge inn den volt-verdien som brikkene opprinnelig skal ha i følge produsenten. Gå inn på minnebrikkeprodusenten din sine sider, og finn ut hva de skal ligge på, og om de eventuelt er feilinstilt i bios. Å legge på mer volt enn produsenten anbefaler går vel ut på overklokking, men det er ikke det du skal gjøre nå;)

Lenke til kommentar

Ok, alt er fiksa nå! :D

Viste seg bare å være EXPERtool (Overklokkingsprogram), som hadde blitt stilt inn på maks overklkking når jeg installerte det, og det kunne heller ikke tas ned til normal klokking. Så jeg avinstallerte programmet, og da funket spillene helt perfekt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...