eldar Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Jeg lurte på om noen visste hvordan jeg kan ha en subfolder som ikke krever passord, selv om folderen den ligger i krever det. Spør her siden det dreier seg om apache på linux... Lenke til kommentar
anoteng Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 prøv: <files *> bla bla </files> Tror ikke dette skal virke inn på subfoldere. Hvis det gjør det kan du liste opp filer som skal beskyttes slik: <files *.php minfil.html bla.bla> bla bla </files> Tror dette skal funke, rett meg hviss jeg tar feil :-) Lenke til kommentar
eldar Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 poenget er at alt untatt den spesifikke subfolderen skal være beskyttet. Må vel være mulig å ha en htaccess-fil i den folderen slik at den ikke blir veskyttet ? Lenke til kommentar
anoteng Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har lett en masse rundt om kring men finner ingenting om aktuell problemstilling, ser ikke ut som om andre (my mer kompetente en meg) brukere av forumet har noe godt svar. Tror nesten jeg kan trekke den slutningen at mitt forslag til løsning evt. noe lignende er eneste løsning. Prøv på news, flere folk som svarer.... anbefaler disse gruppene: no.it.os.unix.linux.nettverk no.it.os.unix.linux.diverse comp.os.linux.networking Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Nå har ikke jeg holdt unødvendig mye på med .htaccess filer, men litt har jeg da vært borti det. Jeg ville forsøkt å legge en ny .htaccess fil i undermappen med en "allow from all" kommando i. Vet ikke om det funker, men det er det første jeg ville ha testet... Lenke til kommentar
anoteng Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hadde den teorien jeg også men.. funka ikke... Allow from all i subfolderen kommer som en ny regel i tilleg til den i mappa over... Lenke til kommentar
amadeus_ Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 prøv med satisfy all Morten. Lenke til kommentar
anoteng Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 nope... funker ikke... tror ikke det er mulig jeg. Googla i timesvis uten å finne ett ord om d... Lenke til kommentar
amadeus_ Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 nope... funker ikke... tror ikke det er mulig jeg.Googla i timesvis uten å finne ett ord om d... Det fungerer utmerket her.. Morten. Lenke til kommentar
anoteng Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hvordan gjør du det da? hvilken apache? Prøvde en tom .htaccess-fil med kun satisfy all jeg, fungerte ikke det... Lenke til kommentar
amadeus_ Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 har dette i /protected/.htaccess AuthUserFile /path/to/.htpasswd AuthGroupFile /dev/null AuthName passwrd AuthType Basic <Limit GET> require valid-user </Limit> /protected/not_protected/.htaccess, ser slik ut satisfy any Du kan kanskje prøve med allow from all satisfy any Morten. Edit: Ser jo først nå at jeg skrev 'satisfy all' istedet for 'satisfy any' i den forrige posten min. Beklager. Lenke til kommentar
gnukk Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 nice, dette her jeg også lurt på, og det virker finfint hos meg Lenke til kommentar
anoteng Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Takker, fungerer fin! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå