Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes 190 luftanlegg - defekt?


Anbefalte innlegg

Hei igjen, jobber mye så er sjelden innpå her.. men tilbake til problemet ditt..

 

hmm... Viftebryteren din, den sitter koblet på en motstand! Når brytern står på 0 gir motstanden "MAX" motstand for å si det slik, når brytern din står på 4 da gir den ikke motstand.. Jeg tror at motstanden din er defekt, dette er også en svakhet på 190..

 

Boks ved hjørnet på batteriet du fulgte ledningen fra vifta til går til motstanden!

Endret av Login
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen, jobber mye så er sjelden innpå her.. men tilbake til problemet ditt..

 

hmm... Viftebryteren din, den sitter koblet på en motstand! Når brytern står på 0 gir motstanden "MAX" motstand for å si det slik, når brytern din står på 4 da gir den ikke motstand.. Jeg tror at motstanden din er defekt, dette er også en svakhet på 190..

 

Boks ved hjørnet på batteriet du fulgte ledningen fra vifta til går til motstanden!

Er det denne du snakker om?

w1y3gg.jpg

 

Den som jeg har avrundet er faktisk knukket av på bilen min. Men, vil da ikke tro det er grunnen?

 

bare for å pirke noe vilt så er det nok helt korrekt bortsett fra at på 0 så er det brudd. dvs ingen kontakt. som forsåvidt er maxs motstand da der ca uendelig.

Så da vil du tro at hvis du ser på bildet jeg linket til over, at det er det som er grunnen til at vifta ikke fungerer?

Lenke til kommentar

ja det høres sannynlig ut.

 

og vis det var den boksen med batteriet som du pratet om så tenkte vi på to forskjellige ting.

 

*OT*

190E kom med to typer "innsprøytning" (skriver dette i annførsel fordi det er en så tidlig type direkte innsprøytning at det er en slags hybrid mellom det som nå er innsprøytning og gammeldags forgasser)

frem til 89/90 var det K-Jetronic og etter dette KE-Jetronic (begge levert av bosch), det er noen forskjeller på hvordan disse er montert på motoren og hvordan disse fungerer. sistnevnte har to justeringshjul/brytere ikke sikker på førstnevnte.

det ene justeringhjulet er helt innerst i motorrommet ved passasjersiden(oppi batterilommen) og det andre helt forran på førersiden.

 

håper jeg husker riktig men ikke helt sikker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...