Waco Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hei igjen, jobber mye så er sjelden innpå her.. men tilbake til problemet ditt.. hmm... Viftebryteren din, den sitter koblet på en motstand! Når brytern står på 0 gir motstanden "MAX" motstand for å si det slik, når brytern din står på 4 da gir den ikke motstand.. Jeg tror at motstanden din er defekt, dette er også en svakhet på 190.. Boks ved hjørnet på batteriet du fulgte ledningen fra vifta til går til motstanden! Endret 19. juni 2008 av Login Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 bare for å pirke noe vilt så er det nok helt korrekt bortsett fra at på 0 så er det brudd. dvs ingen kontakt. som forsåvidt er maxs motstand da der ca uendelig. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Hei igjen, jobber mye så er sjelden innpå her.. men tilbake til problemet ditt.. hmm... Viftebryteren din, den sitter koblet på en motstand! Når brytern står på 0 gir motstanden "MAX" motstand for å si det slik, når brytern din står på 4 da gir den ikke motstand.. Jeg tror at motstanden din er defekt, dette er også en svakhet på 190.. Boks ved hjørnet på batteriet du fulgte ledningen fra vifta til går til motstanden! Er det denne du snakker om? Den som jeg har avrundet er faktisk knukket av på bilen min. Men, vil da ikke tro det er grunnen? bare for å pirke noe vilt så er det nok helt korrekt bortsett fra at på 0 så er det brudd. dvs ingen kontakt. som forsåvidt er maxs motstand da der ca uendelig. Så da vil du tro at hvis du ser på bildet jeg linket til over, at det er det som er grunnen til at vifta ikke fungerer? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 ja det høres sannynlig ut. og vis det var den boksen med batteriet som du pratet om så tenkte vi på to forskjellige ting. *OT* 190E kom med to typer "innsprøytning" (skriver dette i annførsel fordi det er en så tidlig type direkte innsprøytning at det er en slags hybrid mellom det som nå er innsprøytning og gammeldags forgasser) frem til 89/90 var det K-Jetronic og etter dette KE-Jetronic (begge levert av bosch), det er noen forskjeller på hvordan disse er montert på motoren og hvordan disse fungerer. sistnevnte har to justeringshjul/brytere ikke sikker på førstnevnte. det ene justeringhjulet er helt innerst i motorrommet ved passasjersiden(oppi batterilommen) og det andre helt forran på førersiden. håper jeg husker riktig men ikke helt sikker på det. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Nja, var ikke akkurat den jeg pratet om isted, det var mer den boksen hvor kablene direkte fra utgangen på vifta går innpå. Men, er det umulig å få reparert denne vifta der, siden den er avknukket? Eller må jeg kjøpe nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå