Howard Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 MSI lanserer Max3 (800 Edition) MSI har nå lansert et nytt hovedkort for Intel-prosessorer, 845PE Max3 (800 Edition). Kortet er blant de første på markedet som støtter 800 FSB. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Og det vil koste å være kar! Jeg vil heller anbefale Abit BH7 jeg. De får det snart hos komplett. Abit er en bedre klokker en MSI! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Og det vil koste å være kar! Jeg vil heller anbefale Abit BH7 jeg. De får det snart hos komplett. Abit er en bedre klokker en MSI! Jau. Men MSI skal ha for at dem er kjappe med nye ting. MSI var jo ikke helt vekke med sitt pe kort heller da.. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Har hørt flere som har hatt BX-133 kortet (inkludert meg selv) hvor kortet har blitt ustabilt etter noen år. På mitt kort var det minnekontrolleren som ble ustabil etter ca 3 år. Tror ikke levetiden er like lang som Intel-sertifiserte hovedkort med 800FSB. Det burde stå nevnt i hovedkort-techspec at levetiden til fabrikkoverklokkede kort kan være kortere enn standardkort. Tenk om noen finner på å kjøpe inn disse til noen hundre kontormaskiner når 800FSB P4 kommer. Hvis mange av de korta blir ustabile etter noen år så blir det masse klager. Ikke for å klage, men det burde vært en advarsel fra produsentenes side om at dette kanskje ikke er egnet for langsiktig bruk. For "oss overklokkere" så betyr levetiden lite. Vi bytter jo vanligvis ut delene før de rekker å bli defekte. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Nei takk! Har selvsagt lyst på 800mhz fsb, men det betyr ikke at jeg ikke har lyst til å klokke mer. Og da trenger jeg noe som ikke allerede er klokket. Jeg forventer meg godt over 1ghz fsb med de nye *wood chipsettene, men har ikke mye tro på det her... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Tenk om noen finner på å kjøpe inn disse til noen hundre kontormaskiner når 800FSB P4 kommer. Hvis mange av de korta blir ustabile etter noen år så blir det masse klager. Ikke for å klage, men det burde vært en advarsel fra produsentenes side om at dette kanskje ikke er egnet for langsiktig bruk. For "oss overklokkere" så betyr levetiden lite. Vi bytter jo vanligvis ut delene før de rekker å bli defekte. :shrug: Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at KONSTRUKTØREN av angjeldende IC legger inn levetiden til brikken i en egen krets. Der er også beskrevet hvordan den skal "takke for seg". Det er egentlig bare han som vet hva en brikke kan gjøre. Du kan vere uheldig å tweake slik at du påvirker denne "dødskretsen" Lenke til kommentar
corcky Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Fett hovedkort. Så var det å vente på prossesorene da. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Kanskje det finnes noen prosessorer der ute som ved ekstremkjøling kan gjøre bruk av den FSB`n :wink: Lenke til kommentar
ih8myself Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Nei takk! Har selvsagt lyst på 800mhz fsb, men det betyr ikke at jeg ikke har lyst til å klokke mer. Og da trenger jeg noe som ikke allerede er klokket. Jeg forventer meg godt over 1ghz fsb med de nye *wood chipsettene, men har ikke mye tro på det her... Helt enig. Er ikke lenge til canterwood kommer, og det er mye annet nytt på det kortet. Lenke til kommentar
bjoen2 Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 "Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at KONSTRUKTØREN av angjeldende IC legger inn levetiden til brikken i en egen krets. Der er også beskrevet hvordan den skal "takke for seg". Det er egentlig bare han som vet hva en brikke kan gjøre. Du kan vere uheldig å tweake slik at du påvirker denne "dødskretsen" " Mener du virkelig dette? Hvor lang tid skal gå før produktet "tar kvelden"? Er dette noe nytt? Hva med alle gamle pcèr som fortsatt fungerer. Keg har 3 stk gamle pcèr som fortsatt fungerer som da di var nye. 4 år, 7 år og 11 år!!!!! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 "Mener du virkelig dette?Hvor lang tid skal gå før produktet "tar kvelden"? Er dette noe nytt? Hva med alle gamle pcèr som fortsatt fungerer. Keg har 3 stk gamle pcèr som fortsatt fungerer som da di var nye. 4 år, 7 år og 11 år!!!!! Ja,dette mener jeg i fullt alvor. Da nylonstrømpene kom var de laget av nærmest fisketøm. De varte like lenge som dama. Så måtte de veves slik at de raknet for å få solgt flere............ I min omgangskrets hadde vi store kvaler i høve sikkerheten ved århundreskiftet. Også med tanke på hvordan IC-er ville takle dette. Store deler av mikroelektronikken er laget i Taiwan som nærmest er i krig med China. Taiwan har sagt at vis de blir angrepet så vil de slå ut elektronikken til fienden. Hva slag sabotasjekretser som kan ligge latent i IC-brikker kan man bare fantasere om. Mist ikke nattesøvnen av denne grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå