jeg_lyver_mye Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hei! Var til tannlegen og han sa at vi skulle planlegge å ta ut visdommstenner. Fylte atten i år. Og... noen dager etter jeg var ferdig hos han, skal tilbake om 1 1/2 mnd. så har jeg begynte å få vondt nederste venstre side. Rundt tannkjøttet til visdommstanna. Er veldig vondt å ta der, og jeg har også vondt under kjeven på høyresiden. Jeg har fått en kul under kjeven på den siden som er veldig vond. Rett og slett stygg kul, som er veldig vondt å dytte på. Jeg kan presse den fram på en måte, så den er på sia av kjeven, da ser du det er skikkelig kul. Pokker er det? Ikke kjekt når du har dobbelhake !! Jeg kan ikke spise på den siden nå heller. Men gjør jeg ingenting med kjeven så gjør det ikke vondt, er det bevegelse så gjør det noe vondt, mest når jeg spiser på den siden. Det er ikke sånne tannpine som ved hull i tennene, det vet jeg åssen kjennes ut. Men er dette normalt? Skal jeg bare vente til tannlegen? Visdommstanna er vel så godt som ferdig utvokst. Takk for svar! Lenke til kommentar
iviking Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Bare ta kontakt med tannlegen, og si at du ønsker å få den fjernet så fort som mulig. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg hadde også en sånn. Gikk til tannlegen og fikk en sånn sprøyte uten nål. Fikk beskjed om å sprøyte på en blanding av vann og noe annet mystisk som jeg ikke husker hva var. Det hjalp forbausende bra. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Forsvinner den kula også da? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) For et halvt års tid siden hadde jeg voldsomme smerter i forbindelse med en visdomstann som var på vei ut. Det jeg gjorde var å dyppe en q-tips i colgate tannskyll, og deretter smøre det på det området inni munnen hvor tanna var. Gjorde dette noen ganger per dag, spesielt før jeg la meg, i tillegg til å ta en paracet nå og da for å dempe smertene. Dette hjalp overraskende bra. (Men den kulen du har, har jeg aldri hørt om før, du burde nok ta kontakt med tannlegen for å få ordnet det.) Endret 15. juni 2008 av Nevnarion Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Enig. Du burde ta deg en tur til tannlegen for å være på den sikre siden. Det eneste vi kan gjøre er å gjette eller basere det på våre egne erfaringer. Vi har jo ikke sett denne "kulen" heller, så kan ikke være 100% sikre. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Bruk munnskyll (husker ikke navn, brun flaske med hvit kork) og gjerne paracet. Munnskyllet var av en sterkere sort så jeg ble ikke anbefalt å bruke det over lengre perioder, da den kunne føre til gule/skadede tenner. Var selv skikkelig hoven for noen måneder siden. Fastlegen min trodde det var betennelse i spytt kjertel, noe det selvfølgelig ikke var. Var så gale at jeg måtte sykmeldes. Tannlegen fikk heldigvis fjernet hevelsen. Venter fremdeles på å få fjernet en tann på hver side nede, kanskje oppe også. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Bruk munnskyll (husker ikke navn, brun flaske med hvit kork) og gjerne paracet. Munnskyllet var av en sterkere sort så jeg ble ikke anbefalt å bruke det over lengre perioder, da den kunne føre til gule/skadede tenner. Corsodyl (GlaxoSmithKlein) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå