reichspöbel Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Så lenge Jeff Buckley er nær toppen av lista er jeg fornøyd Lenke til kommentar
kilik Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Thom Yorke og Frank Zappa er de som slår meg som åpenbare mangler, men det er selvsagt veldig subjektivt. Endret 15. juni 2008 av kilik Lenke til kommentar
kalli Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Den lista her ble det samme som gitarrist lista... Får ikke blitt helt riktig for alle...! Jeg er enig at Freddie Mercury er på førsteplass, men hvor er kongen av rock 'n roll, Elvis Presley? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Skrittet teller ikke som et vokalinstrument Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Personlig synes jeg ikke Roy Khan bør være på listen der. Roy Khan når alle verdens toner, og kan i tillegg uttrykke alle slags følelser via et enslig stemmebånd og en mikrofon. Well, han når vel all verdens toner, men steike hvor slitsom stemme han har. Han er jo nesten som James LaBrie, og om han kan uttrykke alle slags følelser via stemmen synes jeg er en smule overdrevet. Greit nok at han treffer alle tonene perfekt hele tiden, men hva hjelper vel det når stemmen hans høres lik ut hele tiden? Man mangler en tekstur på stemmen, noe som ikke gjør det så forbanna slitsom å høre på. Stryk Roy Khan, sett inn Maynard J. Keenan. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Topp 5 kan jeg være med på, litt mer usikker på de andre fem. Keenan istedet for Khan hørtes ut som en ide, Cyberpunk. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg er ihvertfall enig med førsteplassen på denne listen. Mercury var virkelig en dyktig vokalist. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 men hvor er kongen av rock 'n roll, Elvis Presley? Han høres jo tilbakestående ut... Savner James Hetfield jeg da Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Savner Steven Tyler og Rob Halford. Ut med Khan, væffal. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Som med alle andre topplister frå Kulturo må dykk bemerke at det ikkje er ein rangering av tidenes beste vokalister. Der er eit knippe vokalister plukka tilfeldig ut som skribenten(e) har lyst å heve fram. Freddy Mercury er sjølvskriven på sånne lister, han kan eg lett plassere på førsteplass når det gjeld tidenes beste og. Kjekt å sjå Matthew Bellamy på lista, er ein stor fan av Muse og stemma til Bellamy. Den er heilt særeigen, aldri høyrt noko liknande før. Han går ekstremt høgt og har ein fabelaktig presisjon og kontroll på stemma. At han i tillegg klarer å levere sakene live er noko det står stor respekt av, HAARP er ein strålande konsert. Notis til skribenten(e): Det hadde kanskje vore ein idé å skrive i klartekst kva desse listene faktisk er? Eg er klar over at det står i ingressen, men alle diskusjonane etter ein tråd som dette omhandler det same om og om igjen. "Hvor er Xxx", "Hva med Yyyy?", "Ut med Zzz og inn med Øøø", "Snurremegrundt, hvorfor er Ååå på lista? ". Endret 15. juni 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Essem Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 HAARP var genial, ja. Imponerende vokalist. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 på samme måte som lista over beste gitarspillere er jeg sterkt uenig i denne lista Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) på samme måte som lista over beste gitarspillere er jeg sterkt uenig i denne lista På same måte som sist: LES KVA SOM STÅR I INGRESS! Eventuelt les det eg skreiv for 7 minuttar sidan... Dette er like lite ei liste over dei beste vokalistane som den andre lista er for dei beste gitarspelarane. Endret 15. juni 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hvor er jeg?!? Neida, det var bare en en liten fleip. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Skjønner ikke helt hvorfor du reagerer sånn, Zeph, det finnes det ingen grunn for. Uenig i lista vår? Del dine meninger på diskusjonsforumet. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Personlig synes jeg ikke Roy Khan bør være på listen der. Roy Khan når alle verdens toner, og kan i tillegg uttrykke alle slags følelser via et enslig stemmebånd og en mikrofon. Well, han når vel all verdens toner, men steike hvor slitsom stemme han har. Han er jo nesten som James LaBrie, og om han kan uttrykke alle slags følelser via stemmen synes jeg er en smule overdrevet. Greit nok at han treffer alle tonene perfekt hele tiden, men hva hjelper vel det når stemmen hans høres lik ut hele tiden? Man mangler en tekstur på stemmen, noe som ikke gjør det så forbanna slitsom å høre på. Stryk Roy Khan, sett inn Maynard J. Keenan. Hva man definerer som "slitsom stemme" er vel subjektivt? Selv mener jeg Khan har den mest behagelige stemmen noen sinne. Eksempel: Se filmen hos Youtube Jeg syns det høres ut som om ditt eneste kriterie er variasjon, vel variasjon er viktig, men nå mener jeg også at Khan har denne kvaliteten. Og Khan er laangt bedre enn Labrie. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jaja, for all del, men det står jo ganske klart at det ikkje er snakk om noko rangering av tidenes beste, noko enkelte meiner. Personleg synest eg dei kunne droppa rangeringen, det er den som skaper forvirring. Rangeringen ser eg på som kun ein rangering av dei 10. Det er sjølvsagt lov å være uenig i rangeringen av dei 10, men å klage på lista fordi det mangler enkelte vokalistar blir feil ganske enkelt fordi rangeringen ikkje tar hensyn til alle dei resterande tre hundre of femti tusen ørten vokalistane der ute. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hva man definerer som "slitsom stemme" er vel subjektivt? Selv mener jeg Khan har den mest behagelige stemmen noen sinne. Eksempel: Jeg syns det høres ut som om ditt eneste kriterie er variasjon, vel variasjon er viktig, men nå mener jeg også at Khan har denne kvaliteten. Og Khan er laangt bedre enn Labrie. Alt er subjektivt. Betyr det at jeg ikke får komme med mine innspill? Variasjon er veldig viktig, hvis ikke blir vokalen jævlig kjedelig og til slutt irriterende å høre på. Og ja, Khan er langt bedre enn LaBrie. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Synes forøvrig lista var bra, men er uenig i plasseringen til Frank Sinatra. Mener han burde fått en høyere plassering, men det er nå meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg