Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpe en nye gamer-pc. pris opp til 15k. Trenger hjelp til nye deler.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe meg e ngamer-pc om ikke så altfor lenge. Men jeg trenger hjelp til deler. Jeg har noen forslag som jeg har fått. Men dere kan komme med nye viss dere vill.

Jeg kan ikke alt om PC deler osv. så jeg er sikker på at noen her kan gi meg noen bra forslag! :thumbup:

Dette er min liste så langt:

Kabinett:

Antec-Twelve-Hundred

Handlevognen:

Handlevogna

Kom med flere forslag folkens! Viss dere finner noe bedre, så bare si ifra!

Budsjettet mitt er på opp til 15 tusen

Tips: Gamer Pc-en skal klare CS, Battlefield uten noe problem! Men ikke bare gi tips til PC-deler så de klarer bare CS og Battlefield da. Kommer sikkert til og kjøpe flere spill etterhvert. Så PC-en skal alltid ha en del plass til overs :)

EDIT: Trenger tips til en skjerm, og noen bra høyttalere. Da også lyd-kort

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo se på dette. Litt dyrt men men, 12158; tilsammen.

Skjermkort

Harddisk

Hovedkort

Ram/Minne

Prosessor

Strømforsyning

DVD Brenner

Kabinett

Tusen takk for veldig mange bra tips. Det keg reagerte på er:

Skjermkort: Er dette bra til CS og Battlefield etter som det står Assasins Creed i navnet?

Ram: er det 2 brikker man får med? Bare at hver brikke tar 2 GB? Synes det kanskje er litt dyrt. Eller er dte fordi det er bra kvalitet?

EDIT: Trenger tips til en skjerm, og høyttalere!

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Skjermkortet skal være noe av det beste som er kommet med enkel GPU.

Vel, du kan jo sammenlikne de 3 spillene da:Battlefield 2 krever 256MB + Directx 9.0 på full grafikk. Dette skjermkortet har 512MB + kan ha directx 10 og OpenGL 2.1.

Jeg tror CSS trenger 64 eller 128MB og directX 9 men er ikke helt sikker. Men en ting som er ganske sikkert er at dette kortet vil klare det. Ska også klare og kjøre Age of conan på ganske høy grafikk. Men husk at hvis du skal ha DirectX 10 må du ha Windows Vista.

Du kan jo se litt på denne skjermen:

Skjerm

Samsung 22" Widescreen skjerm, 2ms og en maks oppløsning på 1680:1050.

Det er 2 brikker som hver er på 4GB(husk: man må ha 64 bit os for at pcen skal yte 4gb og ikke 3gb). De er dyre fordi det er DDR3 som er ganske nytt.

På komplett.no kan du konfigurere din egen pc, altså at komplett har satt sammen et tilbud med noen deler du kan velge mellom. Vet ikke helt om de andre sidene gjør det. Men hvis du tenkte at de satt sammen delene du plukker ut til pcen så vet jeg ikke helt men en pc er ikke et problem og sette sammen :)

Endret av lawbringer
Lenke til kommentar

Jeg kjører 9800GTX i SLI, og har 280-300 fps konstant, med drops ned til 250 en gang i blandt. Det er med 16AF 16x CSAA og alt annet på fullt. Resten av hw mitt er ikke så langt unna det du skal ha. Uten SLI aktivert har jeg 150 til 200 fps. Så du kan være trygg på at spillene dine vil gå perfekt med dette oppsettet.

Lenke til kommentar

lawbringer: Eg for min del ville no heller kjøpt det skjermkortet trådstartar linka til. Det er fabrikkoverklokka men likevel billigare.

spirit99: Dette er ein veldig fin og god skjerm til ein grei pris. Eg skal sjølv bestille den så snart som mulig.

OBS!!! Ver oppmerksom på at det berre er nokre få av butikkane som sel den med 2ms responstid og DVI-utgang. Blant dei, MPX. Prisen er då litt over 2000kr.

Når det gjeld RAM er det som sagt DDR3-brikker lawbringer linka til. Dei er dyre, men er betre enn DDR2-brikker, som har vore standard ei stund.

Det hovedkorttet (790i) ville eg ikkje valgt. Eg har ikkje prøvd det sjølv, men eg har høyrt at det har ein veldig dårlig BIOS og at det er ustabilt. Skal ein ha dette kortet bør ein visstnok vente til dei får fiksa ein del "feil".

Du spurte om høgtalarar. Der er det veldig forskjellig kva folk krevar, så du får sjå litt sjølv i prisguiden og finne nokon du likar.

:)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg har asus sitt 790i kort, og det er helt knall. Det overklokker veldig bra, og med sli er det helt rått. Ja, det var en feil i bios som førte til datakorrupsjon, men det er fiksa. Har hørt at asus sitt kort er bedre enn xfx og evga sine, men det er ikke noe jeg kan bekrefte. Fordelen med asus sitt er jo fushion-blokka da, som gir deg mulighet for vannkjøling.

Merk deg at alle 790i bruker kun ddr3 minne

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg ville nok mye heller gått for X48-brikkesett enn et 790i, hvis du da absolutt ikke på død og liv må ha mulighet for SLI. DDR3 er heller ikke per dags dato "mye bedre" enn DDR2. Bare sjekk forsinkelsen, og du vil se at DDR2 gir deg mye mer for pengene.

Lenke til kommentar

Takk for alle bra tips folkens!

Men de OCZ Gold RAM-brikkene som ligger i handlekurven min. Disse funker også bra eller? Fordi jeg bryr meg ikke så veldig mye om det er DDR2 eller DDR3. Burde jeg ta OCZ Gold RAM-brikkene, eller disse?:

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9, Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3 RAM-Brikkene

EDIT: Fortsett og poste PC-deler! :thumbup:

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Hallo. Lister opp noen PC-deler, og vil gjerne ha derexs mening om delene.

Prossessor: Intel Core Duo E8400

Er 2 kjerner bra nok? Eller burde jeg ha 3 eller 4?

Ram: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Er disse RAM-brikkene gode RAM-brikker? Kom gjerne med flere RAM-brikke-forslag.

Strømforsyning: OCZ StealthXStream 600 Watt

Er det nok med 600 watt? Og er dette en bra strømforsyner?

Harddisk: Samsung Spinpoint F1 500 GB 16 MB

Er dette en bra harddisk? Vil ha en harddisk som ikke støyer så mye. Kom gjerne med forslag til ny harddisk. Lurer også på om jeg burde ha 750 GB isteden for 500 GB på harddisken.

Kabinett: Antec Twelve Hundred. Passer disse delene inn i dette kabinettet?

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

CPU-en ser grei ut den og gir deg mye til prisen. Det er de aller færreste spill som støtter flere kjerner, så to kjerner holder i massevis hvis dette først og fremst er en gaming-maskin.

OCZ-brikkene er også gode. Men nå som prisen på RAM er såpass lav, kan du vel kanskje vurdere å spandere på deg et par Mushkin-brikker: Mushkin 4GB. Disse har enda bedre tilgangstider (er raskere) enn de fra OCZ.

Når det kommer til PSU, har jeg mye mer tro på Corsair eller MIST.

Harddisken ser jo forsårvidt grei ut, den.

Alle delene passer i det kabinettet, selv om jeg overhodet ikke liker det. Sjekk ut Lian-Li, hvis du vil ha et kabinett som du er like fornøyd med om tre år.

Lenke til kommentar
CPU-en ser grei ut den og gir deg mye til prisen. Det er de aller færreste spill som støtter flere kjerner, så to kjerner holder i massevis hvis dette først og fremst er en gaming-maskin.

OCZ-brikkene er også gode. Men nå som prisen på RAM er såpass lav, kan du vel kanskje vurdere å spandere på deg et par Mushkin-brikker: Mushkin 4GB. Disse har enda bedre tilgangstider (er raskere) enn de fra OCZ.

Når det kommer til PSU, har jeg mye mer tro på Corsair eller MIST.

Harddisken ser jo forsårvidt grei ut, den.

Alle delene passer i det kabinettet, selv om jeg overhodet ikke liker det. Sjekk ut Lian-Li, hvis du vil ha et kabinett som du er like fornøyd med om tre år.

Takk for et innlegg jeg kommer til og få mye nytte av. Jeg kommer nok til og ta det Corsair strømforsyningen. Ram-brikkene så også veldig bra ut. Men nå er det ikke sånn at jeg skal kjøpe en gamer-pc nå. Jeg skal ikke kjøpe den før konfirmasjon. Og det er noen måneder til :)

Jeg lagde denne tråden nå for og finne de delene jeg har lyst på når jeg har penger nok. Og da er nok delene også mye billigere. Så da kommer jeg nok kanskje til og kjøpe noen DDR3 RAM-brikker.

Men takk for svar c",)

Men du, Flerek? Har du noen forslag til noen bedre harddisker?

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Hei trådstarter!

Jeg hadde samme problem som deg, og samme budsjett helt til i natt. Her er resultatet (uten skjerm).

Min nye maskin - Leveres når alle delene er på lager

Min nye maskin fra komplett - Bestilt i natt :p

vet det er 2 presessorvifter - Skal ha en ny på gammeltraveren

Coolermaster Cosmos S (kabinett)

Til sammen 12500 kr inkl frakt. Tror jeg skal klokke 4 kjernen opp til 3ghz

PS: Noen som har en formening om det hovedkortet? Vil ikke hijacke tråden, men vil tro trådsrarter er interessert i samme info. Lydkortet virker veldig bra for ett som følger med i en pakke, samt kortet bør være overklokkingsvenlig etter info på nettet.

Se på begge sidene i denne linken om kortet

en annen link med mer info om hovedkortet

Endret av rolfar
Lenke til kommentar
Hei trådstarter!

Jeg hadde samme problem som deg, og samme budsjett helt til i natt. Her er resultatet (uten skjerm).

Min nye maskin - Leveres når alle delene er på lager

Min nye maskin fra komplett - Bestilt i natt :p

vet det er 2 presessorvifter - Skal ha en ny på gammeltraveren

Coolermaster Cosmos S (kabinett)

Til sammen 12500 kr inkl frakt. Tror jeg skal klokke 4 kjernen opp til 3ghz

PS: Noen som har en formening om det hovedkortet? Vil ikke hijacke tråden, men vil tro trådsrarter er interessert i samme info. Lydkortet virker veldig bra for ett som følger med i en pakke, samt kortet bør være overklokkingsvenlig etter info på nettet.

Se på begge sidene i denne linken om kortet

en annen link med mer info om hovedkortet

Ja, jeg trenger jo et hovedkort selv faktisk :p

Noen som har bra forlsag?

Lenke til kommentar
Disse OCZ-brikkene er vel kanskje heller å foretrekke. Prisforskjellen er også svært liten.

Hmm.. De så veldig bra ut disse. Får nok lage meg en liste, og velge utover det. :)

Her er vel også enda et alternativ til RAM:

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9, Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3

Hva synes du om denne prossesoren?

Intel Core 2 Quad Q9550

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Siden det er en stund til du skal ha pcen så ville jeg garantert byttet skjermkort til enten

Dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354871

(MSI GeForce GTX 260)

eller dette:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354806

(Gigabyte GeForce GTX 280)

(se http://www.hardware.no/artikler/geforce_gt...et/52990?pid=6)

Prisen er ca 1000 kr dyrere på 260 og 2500 kroner dyrere på 280 enn 9800 gtx

Lenke til kommentar
Siden det er en stund til du skal ha pcen så ville jeg garantert byttet skjermkort til enten

Dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354871

(MSI GeForce GTX 260)

eller dette:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354806

(Gigabyte GeForce GTX 280)

(se http://www.hardware.no/artikler/geforce_gt...et/52990?pid=6)

Prisen er ca 1000 kr dyrere på 260 og 2500 kroner dyrere på 280 enn 9800 gtx

Men til disse skjermkortene må jeg ha bra Hovekort, med ledig PCI Express 16x-kontakt. Har du forslag til et veldig bra hovedkort som har disse kontaktene?

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...