sttrons Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Har vært på en tur til Djerba, Tunisia. har tatt noen bilder her som jeg er fornøyde med, selv om det kansje er preget av litt sån ferie snapshots. så poster et par av dem. noen er redigert litt hardt kansje:P et typisk dørhådtak i tunisia, går igjen på en del postkort og slikt der nede utsikten fra balkongen gate i byen midoune. alle bildene er conventert med samme farge profil som jeg bl fornøyd med på et bilde jeg har lagd tidligere,, vet ikke om det kansje ble litt mye.. Endret 15. juni 2008 av sttrons Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ser ut som du har et støvkorn på sensoren din på bilde 2. Så jævlig fint ut der forresten. deilig bilde. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 ser støvkornet nå ja, sikkert noe av den sanden som blåse alle veier der nede, men objektivet har ikke vært av 1 gang der nede,.. hmm Takk Takk, syns selv det er fine bilder.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg likte det midterste bildet. Pent. Lenke til kommentar
preje Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Helt greie feriebilder det der. Angående støvkorn så oppdaget jeg et til på bilde 2, nede i venstre hjørnet, på muren Edit: Må rette meg selv her - støvkornet befinner seg til høyre for stigen, nederst altså. Jeg hadde skrollet bildet såpass mye at jeg opplevde det som nede til venstre. Beklager dette Endret 15. juni 2008 av preje Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Takk for komentarer så langt, vil gjerne ha flere, og det litt på komposisjon og helst farger. komposisjonen har vært en liten smule bevist, menn grunnet dårli tid, så har en ikke fått tid til å gjøre som en vill. ( stod en for lenge så kom de lokale og skulle ha deg inn i butikkene sine, siden du hadde "fått lov" å ta bilde) Her kommer et til fra en gate i midoune og et til fra balkongen Endret 15. juni 2008 av sttrons Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 *EDIT* Bilder ned skalert, så de var en liten smule store Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Syne bildene var fine jeg. Tråkig med støvkork på nesten alle, men det fjerner du lett om du vet hvordan. Veldig deilige og rolige bilder. Ikke noe nyskapende eller unikt, men jeg likte de. Ga meg feriefølelsen i kroppen:D Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg hopper over nesten alle bildene, og konsentrerer meg kun om et. Det er fordi jeg kom seint hjem fra jobb, og er litt sliten i hodet. Det er også fordi jeg kun ser et som virkelig stikker seg ut. Og det er bilde nummer to. Først reagerte jeg ikke på noen av bildene i thumb, og holdt på å forlate tråden for å se det ann litt. Så tiltrakk nummer to seg oppmerksomheten igjen, og plutselig så jeg en potensiell perle. Støvkorn heales bort, så det må du følge med på når du tar bilder med blå himmel. Jeg har faktisk ikke giddet å pp her. Det får andre gjøre. It's a dirty job, but from time to time someone have to do it. Det som er galt er tilfeldigheten det er unnfanget under. Jo, du har sett et glimrende objekt. Du har bare ikke visst hvordan du skulle utnytte det skikkelig. Nummer en: rett horisont, hvis du ikke har et avant garde uttrykk. Det har du absolutt ikke. Da gjelder også feil nummer to på samme premisser: Du har ikke komponert i det hele tatt, bare forsøkt å få med alt du ønsket å ha i bildet. Heldigvis har du valgt å få med noe interessant i bildet. Medisin: Rett opp horisonten i et passende redigeringsprogram. Det kan du til og med gjøre i Picasa. Klipp bort det mørke fnasket i bunn, men ikke ta bort mer. Og klipp bort akkurat så mye himmel at den utgjør 1/3 av bildet. Da har du et bilde som fortjener god kritikk. Takmaleren i hvitt er knall. Han smelter inn i havet av hvitt, som støtter opp det grønne og blå i horisonten. Også bildet av gaten i Midoune kan reddes med dispril. Det ville passet et kvadratisk format, som starter like under bøtten som såvidt stikker inn i venstre bildekant. Det tror jeg mange er uenige med meg i, men jeg tror faktisk den bøtten kommer til å gjøre jobben sin. Bare prøv og se. Jeg tror den vil danne starten på en diagonal, men må nesten se det utført før jeg vet om det funker. Bildet trenger forøvrig å lettes litt opp i tillegg. Det er fristende å rette opp dette bildet også, men jeg tror faktisk det passer å være litt vindskeivt. Prøv de redigeringene, og legg dem ut. La de andre ligge. De ser stort sett ødelagt av uheldig lys eller lite engasjerende innhold. Det er ikke verst for en som er ganske ny å komme hjem med to gode bilder fra en ferietur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå