tyraltus Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) hei. har formatert min acer aspire 5670 og nå er det helt umulig å få igang netverkskortet, får bare meld om at det mangler tcp\ ip protokoll. men når jeg laster ned fra acer sin hjemme side, er bare filen full av sys. og cat. filer osv, ingen exe, eller setup.. hva er det jeg skal gjøre?, hjelp.. sitter et bodensee hovedkort i, og nettverkskortet er et broadcom corp BCM5789 netlink gigabit ethernet PCIe takker for alle svar.. Endret 7. juli 2008 av tyraltus Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 de sys og cat-filene du får er nok drivere.. men du må be Windows bruke dem. Gå til Enhetsbehandling, finn nettverkskortet, høyre-klikk -> Oppdater driver.. Velg: "Installere fra en liste eller en bestemt plassering" Så huker du av for "Inkluder denne plasseringen i søket", og velger mappen din der. Sannsynligvis vil Windows gjenkjenne filene og installere driveren.. Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 de sys og cat-filene du får er nok drivere.. men du må be Windows bruke dem. Gå til Enhetsbehandling, finn nettverkskortet, høyre-klikk -> Oppdater driver.. Velg: "Installere fra en liste eller en bestemt plassering" Så huker du av for "Inkluder denne plasseringen i søket", og velger mappen din der. Sannsynligvis vil Windows gjenkjenne filene og installere driveren.. mange takk. har prøvet dette, men får bare beskjed om at den ikke finner drivere. ser i enhetsbehandling at ethernet kontroller er markert med gult(mener det var pci buss ett eller annet..)kan dette ha noe med saken å gjøre? ser ikke ut som acer har noe med pci buss i navnet på driver sidene sine.. hva skal jeg se etter?? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Det at Ethernet Kontroller er markert med gult spørsmålstegn betyr at ingen drivere er installert ennå. Har du hentet driveren din herfra? I listen "Drivers and Utilities" har du en "Broadcom 5789E GigaLAN Driver 8.27.1.0", prøvde du den? Endret 16. juni 2008 av Xcited Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Det at Ethernet Kontroller er markert med gult spørsmålstegn betyr at ingen drivere er installert ennå. Har du hentet driveren din herfra? I listen "Drivers and Utilities" har du en "Broadcom 5789E GigaLAN Driver 8.27.1.0", prøvde du den? akkurat den jeg har prøvd, men det blir bare søkt men ikke funnet noe. derfor lurer jeg på om det kan være noe annet jeg kan prøve.. Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Det at Ethernet Kontroller er markert med gult spørsmålstegn betyr at ingen drivere er installert ennå. Har du hentet driveren din herfra? I listen "Drivers and Utilities" har du en "Broadcom 5789E GigaLAN Driver 8.27.1.0", prøvde du den? akkurat den jeg har prøvd, men det blir bare søkt men ikke funnet noe. derfor lurer jeg på om det kan være noe annet jeg kan prøve.. ikke noen som har et forslag der ute...? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Prøv å pakk ut .exe fila som du lasta ned med Winrar. Så bare ber du windows søke igjennom alle mappene som kom ut fra den utpakkinga etter drivere. Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Prøv å pakk ut .exe fila som du lasta ned med Winrar. Så bare ber du windows søke igjennom alle mappene som kom ut fra den utpakkinga etter drivere. takk,men det har jeg gjort,den finner ingenting. så det må være noe annet som mangler, siden den ikke kjenner igjen noen av driverne.. ? åpen for alle forslag.. Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 please!... det går nok mot formatering da... hmmm hadde håpet å skulle slippe det men.. Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvorfor har du ikke gjennopprettet fra recovery-partisjonen? når du starter pc'en er det bare å trykke alt+f10 gjentatte ganger så skal recovery-programmet starte... forutsetter at du ikke har slettet den partisjonen selvsagt. Om du kjører recovery så får du pcen nøyaktig slik den var da den kom fra fabrikk med alle drivere og alt. Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Hvorfor har du ikke gjennopprettet fra recovery-partisjonen? når du starter pc'en er det bare å trykke alt+f10 gjentatte ganger så skal recovery-programmet starte... forutsetter at du ikke har slettet den partisjonen selvsagt.Om du kjører recovery så får du pcen nøyaktig slik den var da den kom fra fabrikk med alle drivere og alt. hmmm. har prøvd det nå, men det er ingenting annet enn f12 som den reagerer på. har sjekket på acer`s side men det var ikke særlig til hjelp, det står bare " Technical FAQ's No Recovery CD comes with my Asipre Problem: I don't have any Recovery CD for my Aspire G505 PC? Solution: Yes, this is correct. the Operating System is pre installed and you have the option to burn your Recovery CD's. It is also possible to make a recovery from the Image of your Hard Disk without creating CD's. If you have no CD copy of your Operating System you may have a Problem once the HDD has a physical error. In this case you will need to send the System in for Repair. Acer recommends to burn a copy of the Recovery CD's. Please follow the instructions after start up. ........................... Click here to use the Acer Europe FAQ database." er det noe jeg ikke har skjønt her, det står jo ikke hvordan, annet enn at jeg skal følge instruksene etter startup, og det er jo ikke annet enn acer logo med kun mulighet for å trykke f12 for å komme inn i bios?? please help!!! Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvor ny er maskinen og hvilket OS kjører den? OS: Operativsystem Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Hvor ny er maskinen og hvilket OS kjører den? OS: Operativsystem ca 2 år, den kjører xp.. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Ok, det som er et kjent problem i dag er at folk kjøper seg en ny bærbar som er levert med Vista. Da de får laptopen installerer de XP fra en egen Cd i stedet for og installere Vista recovery installasjonen som starter opp med engang PC'en blir startet. Men, de nyere laptopene har bare driver støtte til Vista og ikke XP. Da blir de sittende igjen med en PC som ikke kan spille av lyd eller spille spill eller noe som helst multimedia egentlig. En laptop som ikke blir levert med recovery cd, har kansje muligheten til å ta kontakt med levrandøren av PCen og bestille en gratis recovery cd til din PC. Eller du har en recovery installasjon som ligger på en av partisjonene på PCen som bare kan brennes ut og installeres feilfritt. (Noen er til og med så smarte at de sletter dette, når de finner det på en av partisjonene fordi de IKKE vet hva det er ergo de trenger der ikke ) Endret 6. juli 2008 av Johsse Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Ok, det som er et kjent problem i dag er at folk kjøper seg en ny bærbar som er levert med Vista. Da de får laptopen installerer de XP fra en egen Cd i stedet for og installere Vista recovery installasjonen som starter opp med engang PC'en blir startet. Men, de nyere laptopene har bare driver støtte til Vista og ikke XP. Da blir de sittende igjen med en PC som ikke kan spille av lyd eller spille spill eller noe som helst multimedia egentlig. En laptop som ikke blir levert med recovery cd, har kansje muligheten til å ta kontakt med levrandøren av PCen og bestille en gratis recovery cd til din PC. Eller du har en recovery installasjon som ligger på en av partisjonene på PCen som bare kan brennes ut og installeres feilfritt. (Noen er til og med så smarte at de sletter dette, når de finner det på en av partisjonene fordi de IKKE vet hva det er ergo de trenger der ikke ) he he, jeg har ihvertfall ikke (tror jeg...) slettet noe slikt;) men hvordan skal jeg kunne sjekke om jeg ikke har slettet den?? i bios? eller finnes det et prog. som kan brukes?? Endret 7. juli 2008 av tyraltus Lenke til kommentar
tyraltus Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Ok, det som er et kjent problem i dag er at folk kjøper seg en ny bærbar som er levert med Vista. Da de får laptopen installerer de XP fra en egen Cd i stedet for og installere Vista recovery installasjonen som starter opp med engang PC'en blir startet. Men, de nyere laptopene har bare driver støtte til Vista og ikke XP. Da blir de sittende igjen med en PC som ikke kan spille av lyd eller spille spill eller noe som helst multimedia egentlig. En laptop som ikke blir levert med recovery cd, har kansje muligheten til å ta kontakt med levrandøren av PCen og bestille en gratis recovery cd til din PC. Eller du har en recovery installasjon som ligger på en av partisjonene på PCen som bare kan brennes ut og installeres feilfritt. (Noen er til og med så smarte at de sletter dette, når de finner det på en av partisjonene fordi de IKKE vet hva det er ergo de trenger der ikke ) he he, jeg har ihvertfall ikke (tror jeg...) slettet noe slikt;) men hvordan skal jeg kunne sjekke om jeg ikke har slettet den?? i bios? eller finnes det et prog. som kan brukes?? partition magic kanskje?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå