Lars_BK Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) I mangel av en HDTV vil jeg bruke PC-skjermen til Playstation, og ser derfor etter måter å løse dette på. Har en lignende løsning med Xbox, og er fornøyd med det, men til PS3 var det ikke fullt så enkelt. Jeg har en HP LP2065, som har to DVI-I innganger. Til Xboxen har jeg kjøpt en VGA-kabel, og bruker en VGA-DVI overgang. Det funker helt fint. Til Playstation fant jeg denne kabelen. Her står det noe om at den krever at monitoren er "HD Ready" for at den skal fungere, hva betyr det? Er det noen som kan fortelle meg om denne kommer til å fungere, eller om jeg må finne en annen løsning for å få PS3 på skjermen min? Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med dette. Edit: På meg virker det som om det ikke kommer til å fungere, fordi monitoren må støtte hdcp, eller noe sånt, og det kan jeg ikke se at den gjør. Og så vidt jeg forstår det er det da ingen gode alternativer? Endret 15. juni 2008 av Lars_BK Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Mulig det vil funke med noe alá denne. Bare at du må ha dvi hun, og ikke han. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Mulig jeg tar feil om dette, i såfall rett meg om du vet bedre, men jeg tror LCD skjermen må støtte HDMI standarden som egentlig er en slags fancy kopibeskyttelse. Standarden krever lisens fra fabrikanten, så det er ganske få vanlige LCD skjermer for PC som støtter det. Min Samsung SyncMaster 913n har hvertfall ikke det på oversikt over specs, så jeg tror ikke det fungerer her. Skulle gjerne ønske at det gikk dog, siden jeg har en horribelt dårlig gammel TV. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) En annen mulighet er komponent->VGA vha adapterboks, men jeg tviler litt på at det går med trådstarters skjerm siden den i følge tekniske data ikke ser ut til å støtte 50Hz (jeg så det i allefall ikke noe sted i spesifikasjonene). Jeg tror 576p-signalet fra PS3 sendes med den frekvensen, men er ikke sikker. Et annet spørsmål er jo om skjermen støtter den oppløsningen i det hele tatt (720x576 eller hva det nå blir?) Det står litt mer om det med å koble PS3 til en PC-skjerm i denne tråden i allefall, med litt diskusjon rundt både HDMI/DVI og komponent: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=906244 edit: Grunnen til at jeg nevner 576p er at denne oppløsningen visstnok benyttes i enkelte sammenhenger selv om man ønsker å kjøre i 720p, f.eks. i introfilmer i spill etc. Endret 16. juni 2008 av Juke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå