lisa_fehn Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hei. Ser litt på Abit AN78GS iogmed den har støtte for PCI Express 2.0 og hdmi. Men hva vil AM2+ sokkel si? Kan jeg ha AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Men hva vil AM2+ sokkel si? Jeg har ingen erfaring med akkurat det kortet, men AM2+ er nye sokkelen til Phenom CPU. Dvs. generelt bedre ytelse og funksjonalitet. Bl.a. HyperTransport 3.0 (HT3.0) og støtte for dual channel DDR2 1066 (PC8500). Kan jeg ha AMD Athlon 64 X2 5000+ Black Edition? Ja, AM2+ er bakoverkompatibel. Du mister noe ytelse fordi CPU'n støtter bare HT1.0 og DDR2 800, men i praksis vil det neppe bety mange %. Litt avhengig av oppgavene. Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Noen som vet noe om Skjermkortdelen av dette kortet? Lurer på og sette det i stuepc'en og vil ha noe som klarer blueray, hd dvd og andre HD formater... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det støtter Blu-ray og HD DVD H.264 video decoding. Finner ingen grundig test på kortet, men iom. støtte for HybridSLI og HDMI-port burde det passe bra til stuebruk. 3dGameMan gir kortet KICKASS karakter her (video review) Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har sett den videoen ja, men finner heller ingen grundig test av det... Jeg regner med at det støtter HDCP når det støtter blueray og HD dvd... At det har 7.1 lyd er jo heller ikke og forakte... Hva må jeg over på om jeg vil ha tilsvarende kort med bedre skjermkort integrert? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hva må jeg over på om jeg vil ha tilsvarende kort med bedre skjermkort integrert? Tja, siden Abit AN78GS bruker GeForce 8200 -> 8300, men de er ikke kommet i salg her i landet ennå. Det står jo igjen å finne tester av GF8200 også, for å kunne bedømme om GF8300 er en vesentlig oppgradering eller ikke. Kommer stadig nye brikkesett med integrert grafikk i disse dager. Intel G45 med varianter av X4500 ser lovende ut, men det virker som GF8200 hevder seg godt. Tviler på at det er særlig fruktbart å vente mtp. ytelse. Gigabyte EG45M-DS2H Endret 3. august 2008 av Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå