Abigor Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hva skjer dersom man slutter å bruke disse produktene? Håret er dødt og ingenting kan få det til å leve igjen. Kan shampo gi ekstra glans og styrke til håret? Man skyller det jo bort igjen uansett, så hva er poenget? Og etter det skal man gjøre det samme med balsam. Hva skjer om man kun bruker balsam? Hva er best for håret: shampo eller balsam? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 For det første. Håret er jo ikke dødt. Håret gror og lever i beste velgående. For resten vet jeg ikke om det er helt rett, men hvertfall ting jeg har hørt. Shampo vasker håret. Da du skyller ut denne drar shampoen med seg all skitten som var i håret. Balsamen du tar i etterpå tilfører fuktighet, da shampoen også tar ut noe fuktighet sammen med skitten. Så hvis du kun skal bruke en ting, bruk shampo, men det er helt klart anbefalt å bruke balsam sammen for å unngå at håret blir tørt. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Har inntrykk av at det er mest kvinnfolk som bruker balsam, siden de bryr seg så mye om håret sitt. Kun shampo holder i massevis for menn som ikke er femi. Endret 15. juni 2008 av WarpX Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det går altså på hva som er femi og ikke? Vasker du forresten kroppen din, WarpX, eller er det for femi? 1 Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Av og til liker jeg å bruke balsam. Tross alt, det gjør håret mykere og glattere. Og ja, jeg er gutt. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har inntrykk av at det er mest kvinnfolk som bruker balsam, siden de bryr seg så mye om håret sitt. Kun shampo holder i massevis for menn som ikke er femi. Haha, dummeste jeg har lest! Balsam er noe alle burde vurdere, med mindre man liker at håret føles som en piasava. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg bruker balsam fordi håret blir umulig å gre ut hvis ikke. Blir bare en diger floke. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Æsj, så femi du er!! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Æsj, så femi du er!! Av og til bruker jeg solkrem åsså! Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har inntrykk av at det er mest kvinnfolk som bruker balsam, siden de bryr seg så mye om håret sitt. Kun shampo holder i massevis for menn som ikke er femi. Haha, dummeste jeg har lest! Balsam er noe alle burde vurdere, med mindre man liker at håret føles som en piasava. Det du skriver, er det dummeste jeg har lest. Nei, ikke ALLE trenger å bruke balsam. Håret mitt er flott selv om jeg ikke bruker balsam. Og jeg har ingen problemer i tilknytning til ikke å bruke balsam. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det du skriver, er det dummeste jeg har lest. Nei, ikke ALLE trenger å bruke balsam. Håret mitt er flott selv om jeg ikke bruker balsam. Og jeg har ingen problemer i tilknytning til ikke å bruke balsam. Les igjen: Balsam er noe alle burde vurdere Såklart er det ikke alle som trenger det. Poenget i posten var at det ikke er femi mtp på gutter som bruker det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hmm, trodde det bare var en jentegreie. Aldri brukt balsam og heller ikke sett noen andre gutter bruke det. Men jaja, hvis det er bra for håret kanskje jeg skal prøve det. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har inntrykk av at det er mest kvinnfolk som bruker balsam, siden de bryr seg så mye om håret sitt. Kun shampo holder i massevis for menn som ikke er femi. med mindre man liker at håret føles som en piasava. Håret føles som en piasava? Det er ikke alle som får problemer av ikke å bruke balsam. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 For det første. Håret er jo ikke dødt. Håret gror og lever i beste velgående. Hår er dødt Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hår er døde hudceller. Ekkelt å tenke på! Endret 15. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Håret føles som en piasava? Det er ikke alle som får problemer av ikke å bruke balsam. Nei, men en god del. Ikke direkte problemer, men at det blir ganske tørt og pistrete. Mange av de har jo sikkert ikke "vokst opp" med balsam, så de vet vel ikke hva de går glipp av heller. Lenke til kommentar
Eryk Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ville ikke sett noenlunde vettug ut uten balsam. LEst mye om at shampoo fjerner viktige oljer i skalpen dog, vet ikke om det er noe hold i dét. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hårrøttene skiller ut oljer som beskytter håret, men til de oljene fester det seg også lett støv, hudpartikler og andre ting som eksospartikler, pollen og hvem vet. På samme måte som vanlig såpe løser shampo opp oljer men ikke så aggresivt som såpe. Det gjør at skitten kan vaskes ut av håret men fjerner altså mye av det naturlige oljelaget på håret. Balsam er designet for å blant annet erstatte det. Andre egenskaper er å modifisere pH-verdien, legge til stoffer som reflekterer lys som gjør håret virker mer skinnende og smøremidler som gjør at håret virker mykere og gres lettere pga. mindre friksjon. Og balsamen blir ikke skylt ut av håret, litt blir igjen og gir effekten listet over. Mye av balsams egenskaper er kosmetiske og ikke sanitære som de for det meste er for shampo. Endret 15. juni 2008 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg brukte balsam før da jeg hadde langt hår, det så helt forjævlig ut hvis jeg ikke gjorde det. Ingenting galt med å bruke litt balsam! Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 For det første. Håret er jo ikke dødt. Håret gror og lever i beste velgående. Håret er dødt i det dét blir synlig, kun inne ved hårrota det er i live. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå