Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

en sides kjærlighet, eller kanskje ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

neh. noe er nok galt med meg, for med unntak av 3-4 ganger av skumle menn rundt tretti i utlandet med begrensede norsk kunnskaper og et par drita gutter i norge er jeg aldri blitt lagt an på. ellers så ser gutter på meg som venn, omtrent øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

Hehe, nå må du ikke være så hard mot deg selv. Antar du ikke har øynene opp eller rett og slett kanskje ikke vil ta til deg at folk har sett på deg? :) Det med at gutter ser på deg som en venn har vel mer med hvilke vibber du sender til dem? Kanskje de i utgangspunktet ville noe, men at du ikke har reagert på det og dermed bare blitt som en venn for dem. Du må bare slippe deg litt mer løs og åpne for at det kan skje noe mer..

Vet det er vanskeligere enn det høres ut, men så fort man oppdager at det er tilfelle er det lettere å gjøre noe med det enn når man er i en modus der man går rundt og tror at ingen vil noe som helst mer enn å være en venn.

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

hm... du har nok rett. men det foregår mye i hodet mitt jeg ikke helt forstår så... hm... med denne gutten prøver jeg virkeig å sende ut andre 'vibber', samtidig som jeg er dritredd, siden negative ting pleier skje når noen finner ut jeg liker dem. og denne gutten er mer enn 'liker'.

og forresten; jeg er overlykkelig bare noen anerkjenner min eksistens, at noen vil være 'bare' venner er en stor ting som jeg ikke forstår.

Lenke til kommentar

Vet hvordan du har det, når man liker noen ekstra godt er det ofte man blir såppas "redd" at det kan ende opp med at det ikke blir noe i heletatt. Ingen forhold er like, så hvis du er vant til at det ender opp negativt så er det like stor sansynlighet for at det ikke kommer til å gjøre det. Du kan liksom ikke sammenligne med gamle forhold da dette er noe helt nytt.

Ser ingen grunn til at du ikke skal skjønne at folk vil være vennen din, du både virker og høres helt normal ut.

Lenke til kommentar

kanskje det virker sånn... at jeg er tilnærmet normal...

'sammenligne gamle forhold' må innebære at jeg har hatt tidligere forhold.. det har jeg ikke. har bare hatt gutter som har snakket stygt til meg, spyttet foran meg, gjort narr av meg og holdt folk oppetter veggen fordi de har snakket med meg.

uff, jeg virker skikkelig negativ nå :p er ikke det. har akseptert at det er vanskelig å like meg, og at jeg kommer mest sansynlig ende opp alene. er bare denne gutten... han vekker et egoistisk ønske om noe mer.

Lenke til kommentar

Skjønte nesten at det lå noe mer bak ja.. Det er trist å høre hva du har gått igjennom.. Forstår godt hvorfor du tenker sånn om deg selv med en slik bakgrunn, men jeg tror bare du må begynne å omstille deg. Hvordan skulle du ha fått sånn kontakt med han hvis alle gutter fortsatt bare gikk rundt og pratet stygt om deg? Jeg går ut i fra at du allerede innerst inne vet at det ikke er deg det er noe galt med, men slike ting henger desverre igjen i årevis. Det må mye positivt til for å gjennombygge det som det negative brøt ned desverre..

Når jeg pratet om gamle forhold mente jeg ikke bare kjærester, men flørte-/venneforhold du har hatt med gutter/venner tidligere. Det er jo den tidlige kommunikasjonen som er stikkordet her, og det lærer du jo selv om du ikke har vært sammen med noen. :)

Det ønsket du har om å finne en person i livet ditt du kan leve med er ikke egoistisk forresten, det er en naturlig del av oss!

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

er ikke bare det greiene med gutter i fortiden. er mange andre måter jeg er blitt avist/kjeftet på fordi jeg virkelig ikke forstår hvordan det er meningen man skal oppføre seg. jeg klarer ikke la vær å være ekstremt rar.

innerst inne er det noe galt med meg

ønsket er ikke om å 'finne en person', men bare at han skal like meg. :love:

du er snill :)

Lenke til kommentar

Innerst inne er det absolutt ikke noe galt med deg, det må du bare slutte å tenke på. Det er alt for mange som har hatt det slik som deg desverre, og du er mer "normal" enn du tror. Det er bare ikke godt å vite hva folk har opplevd i barndommen, eller hvordan det har gjort dem til den personen de er. Ikke alle er seg selv utad mot venner heller, så det er ikke godt å oppdage hvor lik man faktisk er. Det er når man (er alene og) trenger noen som verst at følelsene kommer frem, og da er man som regel ikke med venner..

Skjønner godt hva du egentlig vil, du trenger bekreftelse på at noen liker deg for den du er? Du vet at du ikke har hatt vennene dine om de ikke hadde likt deg for den du er? :) Uansett blir det aldri det samme som følelsen av gjensidig forelskelse, så det håper jeg du får oppleve snart. ;) Kunne forresten ha tenkt meg det selv etterhvert, så du er nok verken alene om dette eller unormal. Hehe. :)

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

nei det er nok ikke unormalt ;) alle vil elske og bli elsket :)

jeg trenger bekreftelse for at noen liker meg som jeg er, det har du rett i :) 'problemet' er at jeg ikke kunne passet inn uansett hvor hardt jeg prøver. det er vel ikke noe problem synes jeg, men det var ikke akkurat et valg heller.

og denne gutten... gir meg mye glede. for han virker som han ikke har noe imot mitt nærvær. og det virker ikke som jeg plager ham. virker litt som at han synes det er bra jeg eksisterer.

Lenke til kommentar

Alle passer nok inn en plass, det handler vel bare å finne de riktige personene man vil passe inn med. Det går jo av seg selv egentlig..

Da høres det jo ut som det bare er å kjøre på da, finn på noe. Høres ut som han liker deg. :)

Lenke til kommentar

Hvis det er slik som du beskriver det så. Så fort du får han ut av kafèen sin vil du nok som sagt føle hvordan han liker deg. Jo fortere du får han med på noe nå jo bedre. Dere har jo allerede vært kjent en stund. :)

Lenke til kommentar

Hehe. Husker jeg unngikk den nærmeste butikken for mange år siden selv fordi jeg aldri ville ta initiativ til noe mer når kassadamen pratet til meg hele tiden (på gaten/gymmen/andre plasser i butikken). Bra du har utviklet deg da, du ser jo det hjelper ;)

Lenke til kommentar

du er så snill du :)

sånn som ting er nå, vet jeg at ting blir bedre når jeg flytter ut. vekk fra spesiellt en person. og det er heldigvis ikke lenge til jeg flytter ut. fikset ting med nav, leter nå bare etter billig sted å bo.

jeg håper også det blir meg og han gutten :love:

håper han ikke hater det blåe håret på mandag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...